Strona 1 z 6

[is200] Czyszczenie przepustnicy by Konik 80

: 20 wrz 2010, o 21:56
autor: konik_80
Tym którym doskwiera poszarpywanie silnikiem w momencie rozgrzewania się opisuję jak wyczyścić przepustnicę i pozbyć się problemu.

Trzeba zaopatrzyć się w: klucz oczkowy rozmiar 10mm, 2 klucze 14mm, małą grzechotkę, długą przedłużkę, przegub - takiego łamańca którym można odkręcać pod różnym kontem (bardzo ułatwi robotę), nasadki 10mm i 12mm, rozpuszczalnik nitro, gumowe rękawiczki i rolkę papieru kuchennego.

1. Ściągnąć obudowę filtra - trzyma się na 3 śrubach, odpiąć czujnik temperatury i odpiąć odmę (która chowa się po lewej stronie)

2. od przepustnicy odpiąć 3 wtyczki i 2 wężyki z wodą (nie trzeba spuszczać z obiegu) oraz linkę od gazu (kluczami o rozmiarze 14mm)

3. Trzeba odkręcić 3 śruby (10mm) od obudowy przepustnicy - do jednej jest stosunkowo dobry dostęp (tej na samej górze) , są jeszcze 2 na dole. Jedną da się odkręcić wsadzając przedłużkę z łamańcem i na końcu nasadkę pomiędzy obudowę bezpieczników a akumulator (tutaj opisuję wersję RHD) w kieracie po lewej nie wiem czy akumulator jest w tym samym miejscu??? 3 śruba też jest jako tako dostępna od góry (kiedyś odkręcałem ją od dołu jak nie miałem łamańca)

4. Odkręcić 4 śruby (12mm) od przepustnicy i odchylając obudowę zdemontować przepustnicę

5. Założyć rękawiczki gumowe i za pomocą ręczników kuchennych i rozpuszczalnika Nitro wyczyścić dokładnie kanał przepustnicy i motylka - to co nie będzie chciało zejść rozpuszczalnikiem można polecieć papierem ściernym wodnym P1000 (mocząc tylko papier) i dopieścić na koniec rozpuszczalnikiem

6. Zmontować wszystko z powrotem nie zapominając o niczym i cieszyć się znów harmonią pracy 6 garów

Obrazek


Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez konik_80

Re: [is200] Czyszczenie przepustnicy by Konik 80

: 3 mar 2012, o 19:47
autor: LinkPL
konik_80 pisze:Tym którym doskwiera poszarpywanie silnikiem w momencie rozgrzewania się opisuję jak wyczyścić przepustnicę i pozbyć się problemu.

Trzeba zaopatrzyć się w: klucz oczkowy rozmiar 10mm, 2 klucze 14mm, małą grzechotkę, długą przedłużkę, przegub - takiego łamańca którym można odkręcać pod różnym kontem (bardzo ułatwi robotę), nasadki 10mm i 12mm, rozpuszczalnik nitro, gumowe rękawiczki i rolkę papieru kuchennego.

1. Ściągnąć obudowę filtra - trzyma się na 3 śrubach, odpiąć czujnik temperatury i odpiąć odmę (która chowa się po lewej stronie)

2. od przepustnicy odpiąć 3 wtyczki i 2 wężyki z wodą (nie trzeba spuszczać z obiegu) oraz linkę od gazu (kluczami o rozmiarze 14mm)

3. Trzeba odkręcić 3 śruby (10mm) od obudowy przepustnicy - do jednej jest stosunkowo dobry dostęp (tej na samej górze) , są jeszcze 2 na dole. Jedną da się odkręcić wsadzając przedłużkę z łamańcem i na końcu nasadkę pomiędzy obudowę bezpieczników a akumulator (tutaj opisuję wersję RHD) w kieracie po lewej nie wiem czy akumulator jest w tym samym miejscu??? 3 śruba też jest jako tako dostępna od góry (kiedyś odkręcałem ją od dołu jak nie miałem łamańca)

4. Odkręcić 4 śruby (12mm) od przepustnicy i odchylając obudowę zdemontować przepustnicę

5. Założyć rękawiczki gumowe i za pomocą ręczników kuchennych i rozpuszczalnika Nitro wyczyścić dokładnie kanał przepustnicy i motylka - to co nie będzie chciało zejść rozpuszczalnikiem można polecieć papierem ściernym wodnym P1000 (mocząc tylko papier) i dopieścić na koniec rozpuszczalnikiem

6. Zmontować wszystko z powrotem nie zapominając o niczym i cieszyć się znów harmonią pracy 6 garów

Szkoda, że nie mam fotek bo bym nie musiał tak barwnie opisywać

Pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez konik_80
Niby wszystko zrobiłem jak trzeba, bo mi rzucało trochę silnikiem na zimnym czasami i teraz jest buba ... Po przeczyszczeniu tej kupy, silnik wchodzi po odpaleniu na 2 tyś obrotów i nie chce zejść ... Nie wykręcałem całej przepustnicy, tylko wyczyściłem z wierzchu co trzeba, więc raczej nic mechanicznego mu nie dolega ...

Jak ustawić obroty przy is200 ?? czym ??

Są takie dwie śrubki na górze przepustnicy, ale one nie mają wpływu na obroty, to tylko krańcówki. A czym obroty ustawić, lub jak zrobić, żeby chodził na 700 rpm ??


Pozdro

Re: [is200] Czyszczenie przepustnicy by Konik 80

: 3 mar 2012, o 19:55
autor: ccamillo
Przy normalnej temp silnika tez tak trzyma?
Śrubek nie ruszaj, tez czyściłem bez zdejmowania i tez były wysokie ale się ustabilizowany dość szybko.

Re: [is200] Czyszczenie przepustnicy by Konik 80

: 3 mar 2012, o 19:58
autor: LinkPL
ccamillo pisze:Przy normalnej temp silnika tez tak trzyma?
Śrubek nie ruszaj, tez czyściłem bez zdejmowania i tez były wysokie ale się ustabilizowany dość szybko.
No, nawet przy 90 C tak trzyma ... Specjalnie pośmigałem trochę żeby sprawdzić i tak trzyma ... Wiadomo, że z góry wyczyści się tylko jedną połówkę krawędzi, bo drugiej nie ma jak, czyżbym jednak musiał ją wyjąć całą i czyścić wtedy ?? Błędów brak ...

Ale swoją drogą, nie wiem czym ustawić przy tym samochodzie obroty ...

Nie daje mi to spokoju, idę kręcić te śruby ...

Jakieś pomysły ??

Re: [is200] Czyszczenie przepustnicy by Konik 80

: 4 mar 2012, o 11:16
autor: Mariano
jeździj i się nie przejmój, same się z czasem ustabilizują, normalne po tym zabiegu, nie wiem dlaczego u jednych szybciej a u drugich później ale spadną.

Re: [is200] Czyszczenie przepustnicy by Konik 80

: 4 mar 2012, o 13:22
autor: konik_80
Dokładnie - adaptacja powinna zrobić się sama z czasem.
Problem polega na tym, że nie zawsze wyczyszczenie przepustnicy pomoże na szarpanie silnikiem... bo problemów jak widać w innych tematach na forum może być wiele - cewki WN, brydny filterek VVTi i inne...

Re: [is200] Czyszczenie przepustnicy by Konik 80

: 4 mar 2012, o 13:41
autor: LinkPL
Już wszystko inne sprawdziłem ... na zimnym tak po prostu nie chodził równo jak powinien ...

Świece nowe, filterek sprawdzony, już nawet cewki kupiłem ale to by gubił zapłon a nie gubi. No jeszcze mogą być zawory do regulacji i więcej raczej nic nie może mieć wpływu, ale za to na razie się nie biorę ...

Po restarcie ECU wszystko działa jak trza ...

Re: [is200] Czyszczenie przepustnicy by Konik 80

: 5 mar 2012, o 01:52
autor: konik_80
a sprawdzałeś ciśnienie paliwa ?

Re: [is200] Czyszczenie przepustnicy by Konik 80

: 5 mar 2012, o 07:17
autor: LinkPL
Nie, ale gdyby coś było z pompą to by nie chodził na ciepłym jak trzeba ... a chodzi, więc zupełnie to wykluczam. Wyjdzie wszystko za chwilę, bo jadę do pracy a później do Olkusza, więc będzie sprawdzian ;)

Re: [is200] Czyszczenie przepustnicy by Konik 80

: 6 mar 2012, o 00:06
autor: konik_80
LinkPL pisze:Nie, ale gdyby coś było z pompą to by nie chodził na ciepłym jak trzeba ... a chodzi, więc zupełnie to wykluczam. Wyjdzie wszystko za chwilę, bo jadę do pracy a później do Olkusza, więc będzie sprawdzian ;)
I tutaj błąd - właśnie niedawno miałem przypadek Mazdy 6 która najpierw miała telepawki na zimnym a na ciepłym było OK - z czasem się nasilało aż był problem z odpaleniem - padła pompa.