[IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Czyli wszystkie porady oraz pomysły na własnoręczne przeróbki.
Awatar użytkownika
Pawełn
Lex Driver
Posty: 400
Rejestracja: 6 paź 2012, o 14:43
Model Lexusa: IS300
Skąd:: Pruszków
Kontakt:

[IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post autor: Pawełn »

Objawem był brak ciepłego powietrza po stronie kierowcy, po stronie pasażera grzała normalnie.

Krótki opis działań podjętych po znalezieniu rozwiązania problemu przez maniek_ls400:

Do jednego z króćców nagrzewnicy odwrotnie do kierunku przepływu (dolnego) podłączony został wąż z wodą i dołączonym sprężonym powietrzem, dla lepszego efektu, do drugiego króćca (górnego) podłączony wąż wyprowadzony na glebę, po przepuszczeniu sporej ilości wody, węże podłączone zostały odwrotnie czyli zgodnie z kierunkiem przepływu i woda start. I to w zasadzie wszystko, ważne jest chyba żeby po całej tej operacji pozostawić wodę w nagrzewnicy aby się nie zapowietrzyła po podłączeniu do układu.

Teraz można już cieszyć się ciepełkiem w całej kabinie :D

Króćce nagrzewnicy wyprowadzone do komory silnika znajdują się w na ścianie grodziowej pomiędzy silnikiem a akumulatorem:
DSC00484a.jpg
DSC00483a.jpg
DSC00482a.jpg
a tu krótki film z akcji.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2017, o 00:58 przez Pawełn, łącznie zmieniany 2 razy.
レクサス
Awatar użytkownika
jordi007
Lex Driver
Posty: 534
Rejestracja: 5 lip 2011, o 15:40
Model Lexusa: Gs 450h
Skąd:: lublin
Kontakt:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post autor: jordi007 »

Fajny opis wielki dzieki, zrobie tak i dam znac jaki wyszedl rezultat po takiej czynnosci
Awatar użytkownika
mxgts
Lex user
Posty: 29
Rejestracja: 16 lis 2010, o 12:33
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wawa
Kontakt:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post autor: mxgts »

pytanie jak podpiąć te węże by przepłukać nagrzewnicę ?? ten górny ma być doprowadzający wodę a dolny do jej spuszczenia czy na odwrót ??
Awatar użytkownika
blue
Lex Maniak
Posty: 983
Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post autor: blue »

Na logikę: górny jest wlotowy, dolny wylotowy. Podłączasz przepływ wody z węża ogrodowego odwrotnie (wlot dołem).
Ja bym tu dodał jeszcze jedną rzecz. Po zakończeniu płukania (nie wypuszczamy brudnej wody na ziemię tylko do wiaderka) dobrze jest wlać płyn chłodniczy do nagrzewnicy (w opisie jest woda ale po co rozcieńczać płyn).
Awatar użytkownika
Cajek
Lex user
Posty: 54
Rejestracja: 24 gru 2011, o 21:46
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Rowy
Lokalizacja: Rowy
Kontakt:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post autor: Cajek »

Witam
Podpinam sie pod temat i prosze o porade.
Brak ciepłego powietrza po stronie kierowcy, po stronie pasażera ok. Lexus Is300 ale z instalacja LPG. Po sporej lekturze wniosek taki, ze cały układ wodny jest zbyt długi i nie wytwarza on odpowiedniego cisnienia aby dostatecznie ogrzac wnetrze. Jesli na postoju przytrzymam auto na wysokich obrotach w ukladnie wytworzy sie wieksze cisnienie i tym samym zaczyna leciec cieple powietrze po obu stronach. Dzis wyszperalismy na forum US info o zredukowaniu srednicy wezy do lpg - czy ma to sens ? Czy w tym wypadku plukanie ukladu pomoze ?
Co myslicie ?

Pozdrawiam
Jacek
Awatar użytkownika
Bochut
Lex user
Posty: 153
Rejestracja: 13 lis 2013, o 09:22
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Kujawy
Kontakt:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post autor: Bochut »

co to za lektura bo pierwszy raz słyszę o zbyt długim układzie chłodzenia o redukowaniu węży nie wspomnę :dirol: poza tym 2JZ się dość szybko i dobrze grzeje, a masz płyn w układzie w ogóle ? :biggrin2:
Awatar użytkownika
blue
Lex Maniak
Posty: 983
Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post autor: blue »

Może chodzi o to, że podpięcie reduktora LPG do układu dodatkowo schładza płyn? Nawet po takim podpięciu nie powino być problemu. Może masz termostat ciągle otwarty albo zapowietrzony reduktor?
Awatar użytkownika
Cajek
Lex user
Posty: 54
Rejestracja: 24 gru 2011, o 21:46
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Rowy
Lokalizacja: Rowy
Kontakt:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post autor: Cajek »

Płyn w układzie oczywiście jest :) termostat sprawny, płyn osiąga szybko wysoka temperaturę (rura odchodząca od chłodnicy gorąca), układ obiegu wody się znacznie wydłużył przez LPG i nie wpływa to na ochładzanie się płynu ale na ciśnienie w obiegu - długi obieg potrzebuje większego ciśnienia, woda ma slaby przepływ przez nagrzewnice stad też problem z grzaniem - jak pisałem, gdy zwiększę obroty silnika na jakiś czas ciśnienie wzrasta, woda krąży szybciej, ogrzewanie zaczyna działać.
Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o samochody, to o czym pisze wyczytałem.
Ma to jakiś sens ? Od czego zacząć ?
Awatar użytkownika
mxgts
Lex user
Posty: 29
Rejestracja: 16 lis 2010, o 12:33
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wawa
Kontakt:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post autor: mxgts »

Mam identyczny problem, lex również ma założoną instalację gazową, czy grzał wcześniej lepiej nie wiem, bo kupiłem go w lecie i od razu założyłem instalację. Robiłem płukanie nagrzewnicy, było mnóstwo syfu jakichś próchów itd, po tym niestety dalej słabo grzeje może była jakaś krótka poprawa, ale szału nie ma. Po stronie pasażera jeszcze jakoś w miarę ale po stronie kierowcy praktycznie leci zimne powietrze. Robiąc to płukanie odniosłem wrażenie że chyba do chłodnicy było wsypane coś do jej uszczelnienia i stąd tyle próchów w nagrzewnicy było, i tak się jeszcze zastanawiam czy by nie zrobić płukania chłodnicy plus nagrzewnicy i wymiany całego płynu w układzie.
BTW jak sprawdzić termostat ??
Awatar użytkownika
blue
Lex Maniak
Posty: 983
Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

Post autor: blue »

Co do tego ciśnienia w układzie, to nie do końca ma to sens. Nagrzewnica nagrzewa się od temperatury płynu a nie od jego ciśnienia, niemniej jednak z ciśnieniem wiąże się przepływ. Możliwe, że reduktor jest źle podłączony i na biegu jałowym, kiedy pompa wody pracuje słabo ciepło z układu jest zbyt mocno pobierane przez niego. Jesteś w stanie zrobić zdjęcie tej instalacji (przynajmniej podłączenia reduktora)? Widziałem, że przeważnie podłącza się go do obiegu przy nagrzewnicy od strony pasażera.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości