Strona 1 z 2

[IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

: 18 paź 2012, o 23:19
autor: Pawełn
Objawem był brak ciepłego powietrza po stronie kierowcy, po stronie pasażera grzała normalnie.

Krótki opis działań podjętych po znalezieniu rozwiązania problemu przez maniek_ls400:

Do jednego z króćców nagrzewnicy odwrotnie do kierunku przepływu (dolnego) podłączony został wąż z wodą i dołączonym sprężonym powietrzem, dla lepszego efektu, do drugiego króćca (górnego) podłączony wąż wyprowadzony na glebę, po przepuszczeniu sporej ilości wody, węże podłączone zostały odwrotnie czyli zgodnie z kierunkiem przepływu i woda start. I to w zasadzie wszystko, ważne jest chyba żeby po całej tej operacji pozostawić wodę w nagrzewnicy aby się nie zapowietrzyła po podłączeniu do układu.

Teraz można już cieszyć się ciepełkiem w całej kabinie :D

Króćce nagrzewnicy wyprowadzone do komory silnika znajdują się w na ścianie grodziowej pomiędzy silnikiem a akumulatorem:
DSC00484a.jpg
DSC00483a.jpg
DSC00482a.jpg
a tu krótki film z akcji.

Pozdrawiam.

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

: 14 lis 2013, o 15:04
autor: jordi007
Fajny opis wielki dzieki, zrobie tak i dam znac jaki wyszedl rezultat po takiej czynnosci

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

: 10 paź 2015, o 22:15
autor: mxgts
pytanie jak podpiąć te węże by przepłukać nagrzewnicę ?? ten górny ma być doprowadzający wodę a dolny do jej spuszczenia czy na odwrót ??

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

: 11 paź 2015, o 09:39
autor: blue
Na logikę: górny jest wlotowy, dolny wylotowy. Podłączasz przepływ wody z węża ogrodowego odwrotnie (wlot dołem).
Ja bym tu dodał jeszcze jedną rzecz. Po zakończeniu płukania (nie wypuszczamy brudnej wody na ziemię tylko do wiaderka) dobrze jest wlać płyn chłodniczy do nagrzewnicy (w opisie jest woda ale po co rozcieńczać płyn).

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

: 26 lis 2015, o 20:46
autor: Cajek
Witam
Podpinam sie pod temat i prosze o porade.
Brak ciepłego powietrza po stronie kierowcy, po stronie pasażera ok. Lexus Is300 ale z instalacja LPG. Po sporej lekturze wniosek taki, ze cały układ wodny jest zbyt długi i nie wytwarza on odpowiedniego cisnienia aby dostatecznie ogrzac wnetrze. Jesli na postoju przytrzymam auto na wysokich obrotach w ukladnie wytworzy sie wieksze cisnienie i tym samym zaczyna leciec cieple powietrze po obu stronach. Dzis wyszperalismy na forum US info o zredukowaniu srednicy wezy do lpg - czy ma to sens ? Czy w tym wypadku plukanie ukladu pomoze ?
Co myslicie ?

Pozdrawiam
Jacek

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

: 26 lis 2015, o 20:57
autor: Bochut
co to za lektura bo pierwszy raz słyszę o zbyt długim układzie chłodzenia o redukowaniu węży nie wspomnę :dirol: poza tym 2JZ się dość szybko i dobrze grzeje, a masz płyn w układzie w ogóle ? :biggrin2:

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

: 26 lis 2015, o 22:00
autor: blue
Może chodzi o to, że podpięcie reduktora LPG do układu dodatkowo schładza płyn? Nawet po takim podpięciu nie powino być problemu. Może masz termostat ciągle otwarty albo zapowietrzony reduktor?

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

: 26 lis 2015, o 22:28
autor: Cajek
Płyn w układzie oczywiście jest :) termostat sprawny, płyn osiąga szybko wysoka temperaturę (rura odchodząca od chłodnicy gorąca), układ obiegu wody się znacznie wydłużył przez LPG i nie wpływa to na ochładzanie się płynu ale na ciśnienie w obiegu - długi obieg potrzebuje większego ciśnienia, woda ma slaby przepływ przez nagrzewnice stad też problem z grzaniem - jak pisałem, gdy zwiększę obroty silnika na jakiś czas ciśnienie wzrasta, woda krąży szybciej, ogrzewanie zaczyna działać.
Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o samochody, to o czym pisze wyczytałem.
Ma to jakiś sens ? Od czego zacząć ?

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

: 26 lis 2015, o 23:25
autor: mxgts
Mam identyczny problem, lex również ma założoną instalację gazową, czy grzał wcześniej lepiej nie wiem, bo kupiłem go w lecie i od razu założyłem instalację. Robiłem płukanie nagrzewnicy, było mnóstwo syfu jakichś próchów itd, po tym niestety dalej słabo grzeje może była jakaś krótka poprawa, ale szału nie ma. Po stronie pasażera jeszcze jakoś w miarę ale po stronie kierowcy praktycznie leci zimne powietrze. Robiąc to płukanie odniosłem wrażenie że chyba do chłodnicy było wsypane coś do jej uszczelnienia i stąd tyle próchów w nagrzewnicy było, i tak się jeszcze zastanawiam czy by nie zrobić płukania chłodnicy plus nagrzewnicy i wymiany całego płynu w układzie.
BTW jak sprawdzić termostat ??

Re: [IS200/IS300] Płukanie nagrzewnicy

: 27 lis 2015, o 07:33
autor: blue
Co do tego ciśnienia w układzie, to nie do końca ma to sens. Nagrzewnica nagrzewa się od temperatury płynu a nie od jego ciśnienia, niemniej jednak z ciśnieniem wiąże się przepływ. Możliwe, że reduktor jest źle podłączony i na biegu jałowym, kiedy pompa wody pracuje słabo ciepło z układu jest zbyt mocno pobierane przez niego. Jesteś w stanie zrobić zdjęcie tej instalacji (przynajmniej podłączenia reduktora)? Widziałem, że przeważnie podłącza się go do obiegu przy nagrzewnicy od strony pasażera.