Strona 1 z 1

[SC400] Wymiana oleju w skrzyni biegów

: 7 kwie 2013, o 09:19
autor: janasek
Chciałem wymienić olej w skrzyni biegów. I mam kłopt bo nie widzę otworu wlewowego z góry aby wlać olej. chciałem to zrobić statycznie ale dzwoniłem do ASO i stwierdzili że owszem olej można spuśćić statycznie (niew szystko oczywiście) ale trzeba go późnie wtłczyć otworem zlewowym specjalną pompą pod ciśnieniem bo inaczego go się podobno nie da nalać (tak aby dotarł do wszyskich zakamarkow skrzyni). W niektórych auta podobno można wlewać olej przez otwór na bagnet od komory silnikowej ale podobno w ten sposób naleję tylko w michę z 1l i więcej nie da rady. Co z tym zrobić? To jet chyba ta sma skrzynia co w starzych LS-ach.

Na czym dokładnie polega różnica w wymianie oleju metodą statyczną a metodą dynamiczną? Przepłukanie/Przelewanie skrzyni do czasu aż zacznie lecieć czysty olej z otowru spustowego to jest w ogóle coś innego?

Re: [SC400] Wymiana oleju w skrzyni biegów

: 7 kwie 2013, o 09:45
autor: passat1978
Cze nie wiem jak wielka jest różnica miedzy Twoja skrzynia a skrzynią w gs :LEXUS: 300 mkI ale w swoim aucie zrobiłem tak :
Spuściłem olej korkiem spustowym i zmierzyłem ile go było, następnie zdiołem miske i zlałem reszte, i np wyszło mi 3l, po złozeniu wszystkiego spowrotem przez bagnet dobskrzyni wlalem tyle co zlałem po zmierzeniu i wszystko chula bez problemu. Pozdro i do zo na zlocie Tomek

Re: [SC400] Wymiana oleju w skrzyni biegów

: 7 kwie 2013, o 10:14
autor: hydrant23
janasek u mnie przy wymianie również olej zalewali rurką przez bagnet

Re: [SC400] Wymiana oleju w skrzyni biegów

: 7 kwie 2013, o 12:41
autor: maniek_ls400
janasek pisze:Chciałem wymienić olej w skrzyni biegów. I mam kłopt bo nie widzę otworu wlewowego z góry aby wlać olej. chciałem to zrobić statycznie ale dzwoniłem do ASO i stwierdzili że owszem olej można spuśćić statycznie (niew szystko oczywiście) ale trzeba go późnie wtłczyć otworem zlewowym specjalną pompą pod ciśnieniem bo inaczego go się podobno nie da nalać (tak aby dotarł do wszyskich zakamarkow skrzyni). W niektórych auta podobno można wlewać olej przez otwór na bagnet od komory silnikowej ale podobno w ten sposób naleję tylko w michę z 1l i więcej nie da rady. Co z tym zrobić? To jet chyba ta sma skrzynia co w starzych LS-ach.

Na czym dokładnie polega różnica w wymianie oleju metodą statyczną a metodą dynamiczną? Przepłukanie/Przelewanie skrzyni do czasu aż zacznie lecieć czysty olej z otowru spustowego to jest w ogóle coś innego?
Statyczna - odkręcasz dekiel i czekasz aż samo ścieknie, wymieniasz filtr + uszczelkę, zalewasz 2,5-3.0 litrów oleju i po robocie
Dynamiczna - opis poniżej - odbywa się na pracującej skrzyni, tak by olej ze sprzęgła i układu chłodzenia 'przelał' się nowym ..

1. nie ma innego wlewu oleju do skrzyni niż otwór bagnetu
2. statycznie oznacza wylanie całego oleju z układu (w LS400 i pewnie w SC400 będzie to ok. 8,5litra)
Ja robiłem to następująco:
- na gorącej skrzyni !!!
- odkręcenie dekla i zlanie syfu, zdjęcie filtra i przepłukanie/umycie go olejem
- odkręcenie węży między chłodnicą wody a skrzynią (zlałem prawie cały olej)
- założony STARY filtr + dekiel ze starą uszczelką + zalanie przez bagnet do pełna
- 'ssący' koniec odłączonego węża między chłodnicą a skrzynią zanurzyłem w wiaderku z nowym olejem, kumpel uruchamiał silnik i skrzynia zasysała olej
- po wciągnięciu ok. 5 litrów i zagrzaniu skrzyni (silnik chodził na wolnych obrotach) kilkanaście razy wahlowanie gałą od L do P i sprawdzanie stanu oleju, po osiągnięciu MAX i ustabilizowaniu się tego poziomu
- znowu odkręciłem wąż od chłodnicy i zlałem zupę, która poszła ze sprzęgła,
- założone węże, sprawdzone pod względem wycieków
- odkręcony dekiel - zlanie oleju (ok 5 litrów), zmieniony filtr na nowy, nowa uszczelka pod dekiel.
- znowu grzanie skrzyni, wahlowanie gałą, sprawdzanie stanu i pozostawiony w połowie między Max/Min.

Akcja zajęła ok. 5 godzin (w międzyczasie wymieniłem olej w dyfrze)
Skutek ? Żaden pozytywny więc od tamtej pory wymieniam tylko statycznie (filtr + olej, który ścieknie przez dekiel) - moim zdaniem to wystarczy.
Chyba, że przy takiej wymianie za każdym razem masz błoto w deklu - to może świadczyć o szlamie w sprzęgle i układzie chłodzenia skrzyni - wtedy zrobiłbym dynamiczną wymianę.

Re: [SC400] Wymiana oleju w skrzyni biegów

: 7 kwie 2013, o 13:51
autor: prosperopro

Re: [SC400] Wymiana oleju w skrzyni biegów

: 7 kwie 2013, o 14:55
autor: janasek
Maniek, czyli z tego co mówisz wnioskuję (w dużym uproszczeniu) że wystarczy:

1) spuścic olej korkiem spustowym tyli ile się da (pewnie z 3-4 litry)
2) zwalić miche i ja wyczyścić
3) wymienić filtr
4) dać nową uszczelkę i zalożyć michę
5) nalać przez otwór na bagnet świeżego oleju tyle ile mi wyleciło

Wszystko na ciepłej skrzyni.

Cała operacja będzie pewnie trwała 3-4h zanim zlecą te 4 litry?

Dobrze kumam?

Re: [SC400] Wymiana oleju w skrzyni biegów

: 7 kwie 2013, o 18:57
autor: Yarecki
janasek pisze:Maniek, czyli z tego co mówisz wnioskuję (w dużym uproszczeniu) że wystarczy:

1) spuścic olej korkiem spustowym tyli ile się da (pewnie z 3-4 litry)
2) zwalić miche i ja wyczyścić
3) wymienić filtr
4) dać nową uszczelkę i zalożyć michę
5) nalać przez otwór na bagnet świeżego oleju tyle ile mi wyleciło

Wszystko na ciepłej skrzyni.

Cała operacja będzie pewnie trwała 3-4h zanim zlecą te 4 litry?

Dobrze kumam?
Trwać będzie tyle co wymiana oleju w silniku mniej więcej ( deko dłużej bo sporo śrub jest na misce) ;)

Re: [SC400] Wymiana oleju w skrzyni biegów

: 28 kwie 2013, o 13:44
autor: maniek_ls400
Znalazłem fajny instruktaż do dynamicznej wymiany oleju w ASB - http://www.youtube.com/watch?v=MsdPAadc9fY Zajebiście pomysłowo !