Strona 1 z 5

Automatyczne podnoszenie klapy

: 7 lis 2014, o 13:41
autor: owczar
Zainteresował mnie ostatnio temat automatycznie podnoszonej klapy w sedanie. W internecie można znaleźć sporo patentów za pomocą sprężynek dokładanych do amorków gazowych klapy. Powoduje to wypychanie klapy w początkowej fazie, by potem gazówka mogła spokojnie podnieść klapę do końca.

Zastanawiam się tylko, czy w przypadku sedana i konstrukcji (w moim przypadku LS430) jest to możliwe. Gdy klapa jest zamknięta nie będzie możliwości jej podniesienia za pomocą sprężyn na gazówkach. Trzeba by pewnie dodać wyrzutniki (jest miejsce) jak w BMW E46.

Ktoś robił taki patent w lexie?

Dodatkowo chciałem dołożyć mechanizm otwierania za pomocą ruchów nogi pod zderzakiem ;) Ten patent już przeanalizowałem i powinno się udać. Pozostaje kwestia mechaniki....

Re: Automatyczne podnoszenie klapy

: 7 lis 2014, o 16:03
autor: maniek_ls400
Tu masz zestawy do przeszczepu:
1) http://allegro.pl/fiesta-mk4-mk5-elektr ... 52832.html (tu nie wiem czy nie chodzi o sam zamek)
2) http://allegro.pl/audi-a4-s4-avant-klap ... 96378.html
3) http://allegro.pl/klapa-tyl-honda-accor ... 48458.html

Musisz podłączyć tylko wyzwalanie z zamka klapy przez kawałek przekaźnika i oczywiście pomęczyć się mechanicznie.
Jak planujesz zrobić otwieranie ruchem stopy ? (tego mi brakuje w Niemcu).

Re: Automatyczne podnoszenie klapy

: 7 lis 2014, o 16:24
autor: owczar
Wszystkie te podnośniki pochodzą z kombi. Ciężko będzie je przeszczepić do sedana. Zamykanie nie jest mi potrzebne- wystarczy otwieranie.
Dlatego będę próbował zastosować ten patent:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&t=238990


Jeśli chodzi o otwieranie stopą, to myślę nad zakupem tego zestawu:
http://allegro.pl/czujnik-ruchu-ultradz ... 94689.html
Czujnik umieszczony pod zderzakiem reagowałby na ruchy stopą i wyzwalał impuls załączający przekaźnik spięty równolegle z przyciskiem klapy. System zadziała tylko gdy będę z kluczykiem w pobliżu, więc efekt otwarcia podczas jazdy nie wystąpi. Tylko musiałbym zamiast tego czujnika dać jakiś uniwersalny czujnik cofania- musi być przecież wodoodporny. Nie wiem tylko co na sterownik- czy będzie prawidłowo działał. Zakładam, że on reaguje na zmiany sygnału, więc możliwe, że zadziała np z tym:
http://allegro.pl/markowy-czujnik-senso ... 59838.html
Patrzyłem na schematy i podłączenie nie byłoby skomplikowane. Przycisk w klapie zwiera do masy. Nie musiałbym nawet dobierać się do wiązki klapy. Wszystko do podłączenia w skrzynce w bagażniku.

Automatyczne podnoszenie klapy

: 7 lis 2014, o 20:54
autor: Thorgal1
Patent w deche na forum BMW. Już szukam tych sprężyn. Odbijak już mam - oryginalny przy zamku - tylko nie wiem czy nie jest za słaby.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Re: Automatyczne podnoszenie klapy

: 7 lis 2014, o 21:17
autor: owczar
Na jaką wysokość podbija Ci klapę?

Automatyczne podnoszenie klapy

: 7 lis 2014, o 21:53
autor: Thorgal1
No właśnie lekko. Może z 2cm. Nie wiem czy nie za słabo.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Re: Automatyczne podnoszenie klapy

: 9 lis 2014, o 15:29
autor: niven
pytanie: w jednym z aut, tj w toyocie avensis 2014 sedan, mam tak ze jak przycisne przycisk na klapie bagaznika do otwierania to wtedy klapa idzie sama do gory, bo te sprezynki są juz fabrycznie. niestety z pilota nie da sie jakby spowodowac uruchomienia zamka w bagazniku. macie na to jakis patent?

Re: Automatyczne podnoszenie klapy

: 9 lis 2014, o 20:50
autor: owczar
Masz trzeci kanał w pilocie?

Re: Automatyczne podnoszenie klapy

: 9 lis 2014, o 23:10
autor: niven
mam keyless

na pilocie sa 3 przyciski: otwierania, zamykania i otwierania bagaznika - niestety przycisk otwierania bagaznika nie powoduje tego samego co nacisniecie przycisku na klapie

Re: Automatyczne podnoszenie klapy

: 12 lis 2014, o 12:29
autor: owczar
A co się dzieje, gdy wciskasz przycisk na pilocie?

Próbowałeś przytrzymać przycisk?
Podejrzewam, że jest to opcja "customizowana". Można sprawdzić kabelkiem MiniVci i TechStream. Ew. zapytaj o tę opcję podczas najbliższego przeglądu.

Rozeznałem się w temacie sprężyn. Przeglądając filmiki na YT zauważyłem, że prawie wszyscy używają sprężyn Steinel. Do mniejszych aut zielone, do większych niebieskie. Niestety sprawa nie jest banalna, bo klapa jest ciężka, a zakres pracy bardzo mały.
Min długość po zamknięciu klapy to 30mm. Żeby efektywnie wypchnąć klapę potrzeba by sprężyna działała mniej więcej do zakresu 50mm. Niestety nie znalazłem sprężyny o długości 50 mm długości, która miałaby zakres pracy 2/5 swej długości. Co prawda można ją ścisnąć nawet bardziej, ale dojdzie do trwałego zużycia. Długookresowe tolerancje to 20%, średnie 25%, a max 35%. Zamówię sprężynę 44mm, wtedy zakres pracy zmieści się w tolerancji maksymalnej. Sztywność 47,5N/mm. Przy maksie to aż 730N na stronę. Może uda się rozpędzić klapę tak by doszła do zakresu pracy na 50-55mm gdzie sprężyna gazowa da sobie dalej radę.
Teraz trzeba pomyśleć o wyrzutnikach początkowych ;)