[IS200] Montaż świateł do jazdy dziennej
: 15 lut 2011, o 01:34
Od jakiegoś czasu czekałem na porządny zestaw świateł do jazdy dziennej.
W końcu doczekałem się i po przeczytaniu opinni w Internecie postanowiłem zakupić zestaw firmy Philips LED DayLight 4. Cena takiego zestawu to 250zł.
Zestaw jest bardzo porządnie wykonany, jeśli chodzi o montaż nie sprawia większych problemów.
Poniżej przedstawia moją instrukcję montażową w Lexsusie IS 200
Na początek pudełeczko w którym znajduje się cały zestawik:
A tu zawartość:
LED-y zamontuje w dolnej części zderzaka po bokach rejestracji w tak zwanym plastrze miodu
Kratka przed montażem modułu:
Do wycięcia użyłem obcęgi, pilniki, nożyk do tapet. Po przyłożeniu samego modułu mniej więcej wyznaczycie sobie ile trzeba wyciąć. Sukcesywnie przykładamy moduł i docinamy ile potrzeba. Jak już nam moduł pasuje, wtedy bierzemy się za dopasowanie ramki w której mocujemy Ledy. Pamiętajcie, że ramka musi być na środku, więc odznaczcie sobie od modułu, gdzie wypada środek i dopiero wtedy zaznaczajcie miejsca pod śruby.
Niestety wkręcenie śrub nie jest proste, bo jest mało miejsca, ale pod kątem da radę
Po przykręceniu ramki montażowej, przekładamy kabel od LED-ów ( trzeba zwrócić uwagę na dwie rzeczy, jedna żeby napisy nie były do góry nogami i że jeden moduł ma kabel 3m, a drugi 2m). Wciskamy moduł, ciężko będzie wchodził, ale za to sztywno później siedzi. Po usłyszeniu dwóch kliknięć mamy już zamontowany moduł
Widok z oddalenia :
Po założeniu modułów przeciągamy kable mocując je na paski załączone w zestawie.
Lexus ułatwia nam sprawę, ponieważ na widoku mamy żarówkę postojową.
Podłączenie jest banalne, plus do plusa w akumulatorze i tak samo z minusem.
Do zielonego kabelka wychodzącego z żarówki postojowej podłączamy pomarańczowy kabel idący od puszki Philipsa. Dzięki temu światła załączają się dopiero po włączeniu silnika, gasną po włączeniu świateł pozycyjnych, mijania, oraz po wyłączeniu silnika.
Kabelki razem z bezpiecznikiem chowamy za akumulatorem, na zdjęciu widać podłączone dwa kabelki od modułu:
Na zdjęciu widać, gdzie zamieściłem moduł Philipsa, przymocowałem go na paski i taśmę dwustronną. Poniżej zaznaczyłem, gdzie jest podłączony kabel od postojówek:
No i teraz efekt końcowy, z którego jest bardzo zadowolony:
Mam nadzieję, że komuś się taki manual przyda. Chętnie odpowiem na wasze pytania związane z montażem. Cała operacja powinna zająć mniej więcej 1,5-2 godzin.
Teraz mogę już spokojnie mieć na stałe włączone światła na auto i samochód będzie za mnie myślał, kiedy ma włączyć światła
A ja nie muszę się już martwić, że przez cały rok zużywam nie potrzebnie żarówki i xenony
W końcu doczekałem się i po przeczytaniu opinni w Internecie postanowiłem zakupić zestaw firmy Philips LED DayLight 4. Cena takiego zestawu to 250zł.
Zestaw jest bardzo porządnie wykonany, jeśli chodzi o montaż nie sprawia większych problemów.
Poniżej przedstawia moją instrukcję montażową w Lexsusie IS 200
Na początek pudełeczko w którym znajduje się cały zestawik:
A tu zawartość:
LED-y zamontuje w dolnej części zderzaka po bokach rejestracji w tak zwanym plastrze miodu
Kratka przed montażem modułu:
Do wycięcia użyłem obcęgi, pilniki, nożyk do tapet. Po przyłożeniu samego modułu mniej więcej wyznaczycie sobie ile trzeba wyciąć. Sukcesywnie przykładamy moduł i docinamy ile potrzeba. Jak już nam moduł pasuje, wtedy bierzemy się za dopasowanie ramki w której mocujemy Ledy. Pamiętajcie, że ramka musi być na środku, więc odznaczcie sobie od modułu, gdzie wypada środek i dopiero wtedy zaznaczajcie miejsca pod śruby.
Niestety wkręcenie śrub nie jest proste, bo jest mało miejsca, ale pod kątem da radę
Po przykręceniu ramki montażowej, przekładamy kabel od LED-ów ( trzeba zwrócić uwagę na dwie rzeczy, jedna żeby napisy nie były do góry nogami i że jeden moduł ma kabel 3m, a drugi 2m). Wciskamy moduł, ciężko będzie wchodził, ale za to sztywno później siedzi. Po usłyszeniu dwóch kliknięć mamy już zamontowany moduł
Widok z oddalenia :
Po założeniu modułów przeciągamy kable mocując je na paski załączone w zestawie.
Lexus ułatwia nam sprawę, ponieważ na widoku mamy żarówkę postojową.
Podłączenie jest banalne, plus do plusa w akumulatorze i tak samo z minusem.
Do zielonego kabelka wychodzącego z żarówki postojowej podłączamy pomarańczowy kabel idący od puszki Philipsa. Dzięki temu światła załączają się dopiero po włączeniu silnika, gasną po włączeniu świateł pozycyjnych, mijania, oraz po wyłączeniu silnika.
Kabelki razem z bezpiecznikiem chowamy za akumulatorem, na zdjęciu widać podłączone dwa kabelki od modułu:
Na zdjęciu widać, gdzie zamieściłem moduł Philipsa, przymocowałem go na paski i taśmę dwustronną. Poniżej zaznaczyłem, gdzie jest podłączony kabel od postojówek:
No i teraz efekt końcowy, z którego jest bardzo zadowolony:
Mam nadzieję, że komuś się taki manual przyda. Chętnie odpowiem na wasze pytania związane z montażem. Cała operacja powinna zająć mniej więcej 1,5-2 godzin.
Teraz mogę już spokojnie mieć na stałe włączone światła na auto i samochód będzie za mnie myślał, kiedy ma włączyć światła
A ja nie muszę się już martwić, że przez cały rok zużywam nie potrzebnie żarówki i xenony