Warto jeszcze dodać, że dystanse zwiększają siły działające na łożyska poprzez wydłużenie ramienia co może, ale nie musi, przyczynić się do ich szybszego zużycia.ledziu pisze:Ale nie potrzebnie wszystko wkładasz w jeden worek bo są różne dystanse i różne felgi... Generalnie dystansem psujesz parametry felgi więc jak to zrobisz w określony sposób to jest gitara ale ten sposób w cale nie jest taki oczywisty jak nam się wydaje.forest pisze:dystanse firmy dystom, h&r lub TPI
Więc możesz trafić że będzie ok. a może trafić że będzie nie ok. Osobiście używałem różnych dystansów i w połowie przypadków był problem z prowadzeniem auta i pewnie jak bym dłużej pojeździł to poleciałby by elementy zawiasu...a w drugiej połowie była gitara. Więc np: z moich najbliższych moto zboczków dla których jakość jazdy oraz bezpieczeństwo tech.auta są ważne nawet przez myśl nie przejedzie zakładanie tego ustrojstwa .
Felgi z e39 do GS300 mkIII?
-
- Lex user
- Posty: 54
- Rejestracja: 28 sie 2014, o 08:53
- Model Lexusa: GS300 MK II
- Skąd:: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Felgi z e39 do GS300 mkIII?
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Felgi z e39 do GS300 mkIII?
Ja bym powiedział, że musi... Łożyska kół są projektowane pod określone działanie sił. Wszelkie odchylenia od tych wartości będą powodowały szybsze zużywanie łożyska. Tak jak napisał lukasz-h, zwiększenie ramienia, będzie powodowało zwiększenie siły działającej na łożysko. Nie ma badań na ten temat, ale z drugiego forum widzę, że ma to jednak spory wpływ na trwałość łożysk.
Dystans nie zawsze musi zwiększyć sumaryczne ET, bo jak kupimy z wyjątkowo dużym i damy dystans to teoretycznie możemy zmieścić się w fabrycznym ustawieniu. Ale to wszystko trzeba robić z głową i zdawać sobie sprawę z plusów i minusów takiego rozwiązania. Dla mnie kompomisem była zmiana felgi na takie z ET+10mm. Wybór felg z takim ET był bardzo słaby, ale wolałem wybrać felgi jakie są niż dawać dystanse i dłuższe szpilki. Ja mam auta głównie do jeżdżenia i bezpiecznego przemieszczania z punktu a do b
Dystans nie zawsze musi zwiększyć sumaryczne ET, bo jak kupimy z wyjątkowo dużym i damy dystans to teoretycznie możemy zmieścić się w fabrycznym ustawieniu. Ale to wszystko trzeba robić z głową i zdawać sobie sprawę z plusów i minusów takiego rozwiązania. Dla mnie kompomisem była zmiana felgi na takie z ET+10mm. Wybór felg z takim ET był bardzo słaby, ale wolałem wybrać felgi jakie są niż dawać dystanse i dłuższe szpilki. Ja mam auta głównie do jeżdżenia i bezpiecznego przemieszczania z punktu a do b
- zak640
- Lex user
- Posty: 89
- Rejestracja: 12 sie 2015, o 08:54
- Model Lexusa: LS600hL
- Skąd:: Londyn
- Kontakt:
Re: Felgi z e39 do GS300 mkIII?
Można sobie sprawdzić - http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości