[FAQ] Wybór, zakup, regeneracja felg

Czyli koła, spojlery, grille, lotki, blendy, itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
addzik
Lex user
Posty: 232
Rejestracja: 22 lis 2014, o 18:02
Model Lexusa: Ls400, RX300
Skąd:: Katowice
Kontakt:

[FAQ] Wybór, zakup, regeneracja felg

Post autor: addzik »

Ostatnie spotkanie miłośników japońskiej motoryzacji zakończyło się ciekawą dyskusja dotyczacą felg w naszych lexach.
Absolutnie nie uważam się tu za specjalistę, natomiast poproszono mnie o udostępnienie kilku ciekawych linkow do stron, które mogą pomóc Wam dokonać wyboru.


Pierwsza sprawa - jakiej felgi szukamy i jak to będzie wyglądało na naszym aucie.
Pierwsza opcja to wpisać w Google nasz samochód i nazwę felgi modląc się o sukces.
Z mojej strony zaproponuje inny approach.
Jeśli nie chcecie skrajnie eksperymentować kupując felgi, które mogą pasować jak pięść do oka, możecie zajrzeć na stronę www.rimtuck.com i spojrzeć co świat zakładał na Wasz model samochodu. Filtrów jest całkiem sporo, wiele informacji o założonej feldze, oponie oraz w przypadku męskich szerokości, o tym jakie operacje wykonał właściciel by wszystko się zmieściło.

Załóżmy, że znaleźliśmy wzór, który nas kręci. Szukamy felgi... Jako, że Lexus, to wypada założyć coś, co przybliży nas do Japonii, a nie do Das Auto. Nie chcę tu robić nikomu specjalnie reklamy, natomiast uważam, że ciekawym źródłem tanich używanych (również nowych) felg jest Megablast - znajdziecie na FB oraz na allegro. Niedawno ruszyła również strona. Linków nie wrzucam, żeby nie było, że reklamuje bezpośrednio. W każdym razie, gdyby ktoś przespal czas przygotowań do sezonu, za jakieś 2-3 tygodnie przepływa około 100 kompletów felg prosto z Japan. Będzie w czym wybierać. Tak całkiem poza konkursem powiem, że gość przywozi też zawiasy, wydechy, dokladki. Polecam i myślę, że nie tylko ja na tym forum jestem zadowolonym kupcem.

Kupiliśmy używana felgę. Rant jest nieco przytarty, rotor i rant wymaga polerki lub przemalowania. A może jest problem z otworowaniem, a na dystans nie ma miejsca... Kłopot? Nie do końca. Po raz drugi z własnego doświadczenia... polecę South Wheels - Felgi Południe. Znajdziecie bez problemu na FB. Kolega Sebastian jest wyjątkowo doświadczony w temacie. Wiem, że nawet Warszawa wysyłała mu felgi do renowacji.

Drugi etap ogarnięty. Czas na spasy. Przychodzi bolączką wielu czyli ET... Czy to mi się w sumie zmieści, ile dystansu, ile podciąć - koszmar... Ale czy na pewno?
Tutaj stron jest już od groma, ja podam dwie:
http://www.wheel-size.com/calc/
http://www.willtheyfit.com/#isPage=1
Chyba nikomu nie sprawi to trudności...


Dobrze, mamy felgę i dystans lub podciete nadkole, lub to i to, krótko - mamy względny spas felgi z nadkolem. Czas na oponę. Przychodzi pytanie, jak opona będzie wyglądała na szerokości naszego felunku. Tutaj z pomocą przychodzi https://tyrestretch.com/. Ciężko nie znaleźć konfiguracji, która nas interesuje. Uwaga! Opona oponie nierówna, a raczej niemieka. Nankang lub Falken będzie się inaczej naciagal niż Pirelli czy Dunlop.


Mam nadzieję, że te krótkie kilka akapitow komuś się przyda.
Mam również nadzieję, że ten temat nie będzie śmietniskiem dla pytań "czy do będzie pasowało?". Dostałeś narzędzia do ręki - sprawdź sam.

Jeśli temat się przyjmie mogę również stworzyć osobny temat, w którym polecam jak można dojść do ładu ze swoim zawiasem. Gdzie szukać tulei, jakich unikać, gdzie poli, gdzie coś innego,etc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości