Witam!
Po raz kolejny (i ostatni) musze poruszyc ten temat zanim zamowie felgi poniewaz nie chcial bym sie bawic w zwroty lub kombinacje z dystansami itd.
dlatego prosze o zrozumienie i porade (zwlaszcza osob ktore maja w tej kwesti doswiadczenie)
Do rzeczy.
Seryjne parametry felg w (przynajmniej moim is250) to:
17x8cali szerokie przod ET 45
17x8,5cala szerokie tyl ET 50
Is250 ma piekne szerokie nadkola i strasznie mnie boli ze seryjne felgi sa tak bardzo schowane...zwlaszczca tyl... dlatego poluje na :
18x 8,5 cala przod ET 40 (z tym nie ma problemu)
no i wlasnie ..
18x 9,5 cala tyl ale jakie? - ET 40
zapraszam do matematyki:
(licze tutaj tyl)
Jesli seryjne kolo ma 8,5 cala szerokosci (21,59cm) a nowa ma miec 9,5 cala (24,13cm) to z prostej matmy wychodzi ze jest o 2,54 cm szersza. Czyli dzielac na pol
felga 9,5 calowa wyjdzie po 1,27(2,54/2) centymetra bardziej od punktu osadzenia (ET) na zewnatrz i do wewnatrz ...
o ile na zewnatrz jak najbardziej bo o to chodzi ..to do wewnatrz moze byc problem... (oczywiscie pozostajac przy takim samym ET)
ale ze ET40 jest o 10 mniejsze od seryjnego (ET50) oznacza to ze felga "przesunie sie" na zewnatrz o 10mm, czyli:
na zewnatrz wychodzi mi juz 1,3cm (z samej szerszej feli) i do tego 10mm(1cm) z ET czyli lacznie zyskuje 2,3 centymetra na zewnatrz?
oraz strona wewnetrzana 1,3cm-10cm czyli 0,3cm szerzej ?
Jesli dobrze rozumiem i dobrze licze to takie parametry by mnie zadowalaly ( jesli chodzi o wyjscie felgi na zewnatrz) a 3mm wewnatrz nie powinny( teoretycznie) zrobic roznicy..?
czy ktos moglby mi to potwierdzic =)?
z gory dzieki
(nie mam polskich znakow w klawiaturze)
[IS250] Jesczce raz o wymiarach felg i liczeniu ET.
- MyszuF
- Lex user
- Posty: 72
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 10:23
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Koblenz
- Kontakt:
- zak640
- Lex user
- Posty: 89
- Rejestracja: 12 sie 2015, o 08:54
- Model Lexusa: LS600hL
- Skąd:: Londyn
- Kontakt:
- MyszuF
- Lex user
- Posty: 72
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 10:23
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Koblenz
- Kontakt:
Re: [IS250] Jesczce raz o wymiarach felg i liczeniu ET.
Porzadny kalkulator dzieki teraz moge kombinowaczak640 pisze:Zajrzyj tu - http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
nie pomylilem sie w obliczeniach
2 mm (0.1'') deeper.
22 mm (0.9'') wider
-
- Lex user
- Posty: 102
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 13:50
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [IS250] Jesczce raz o wymiarach felg i liczeniu ET.
MyszuF mam taki sam system obliczania kół w głowie jak Ty Co do kalkulatora to świetna sprawa, nie wiedziałem że coś takiego w sieci jest. Dzięki.
www. sklep.selected.pl
-
- Nowy lex user
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 15:45
- Model Lexusa: IS 250
- Skąd:: Małe miasteczko
- Kontakt:
Re: [IS250] Jesczce raz o wymiarach felg i liczeniu ET.
WItam. Od nie tak dawna mam IS 250 MkIII. Przyznam, że nie wiem o innej szerokości i ET z tyłu - lada dzień zmieniam opony na zimę więc sprawdzę. Oryginalne 17" zostaną już z zimówkami, a ja mam podobny dylemat i na oku JAPAN RACING JR3 na lato (Hi Black do białej perły). Mój pomysł to przód 18x8,5 ET40 z 225x45 (lekki naciąg) a o tyle myślałem 18x9,5 ET 40 + 245x35 też z lekkim naciągiem. Mierzyłem tak z założeniem, że tylne felgi są takie jak przednie... Teraz muszę się upewnić :/ Jeśli masz już koła to chętnie obejrzę efekt. Pozdrawiam KATZMyszuF pisze:Witam!
Po raz kolejny (i ostatni) musze poruszyc ten temat zanim zamowie felgi poniewaz nie chcial bym sie bawic w zwroty lub kombinacje z dystansami itd.
dlatego prosze o zrozumienie i porade (zwlaszcza osob ktore maja w tej kwesti doswiadczenie)
Do rzeczy.
Seryjne parametry felg w (przynajmniej moim is250) to:
17x8cali szerokie przod ET 45
17x8,5cala szerokie tyl ET 50
Is250 ma piekne szerokie nadkola i strasznie mnie boli ze seryjne felgi sa tak bardzo schowane...zwlaszczca tyl... dlatego poluje na :
18x 8,5 cala przod ET 40 (z tym nie ma problemu)
no i wlasnie ..
18x 9,5 cala tyl ale jakie? - ET 40
zapraszam do matematyki:
(licze tutaj tyl)
Jesli seryjne kolo ma 8,5 cala szerokosci (21,59cm) a nowa ma miec 9,5 cala (24,13cm) to z prostej matmy wychodzi ze jest o 2,54 cm szersza. Czyli dzielac na pol
felga 9,5 calowa wyjdzie po 1,27(2,54/2) centymetra bardziej od punktu osadzenia (ET) na zewnatrz i do wewnatrz ...
o ile na zewnatrz jak najbardziej bo o to chodzi ..to do wewnatrz moze byc problem... (oczywiscie pozostajac przy takim samym ET)
ale ze ET40 jest o 10 mniejsze od seryjnego (ET50) oznacza to ze felga "przesunie sie" na zewnatrz o 10mm, czyli:
na zewnatrz wychodzi mi juz 1,3cm (z samej szerszej feli) i do tego 10mm(1cm) z ET czyli lacznie zyskuje 2,3 centymetra na zewnatrz?
oraz strona wewnetrzana 1,3cm-10cm czyli 0,3cm szerzej ?
Jesli dobrze rozumiem i dobrze licze to takie parametry by mnie zadowalaly ( jesli chodzi o wyjscie felgi na zewnatrz) a 3mm wewnatrz nie powinny( teoretycznie) zrobic roznicy..?
czy ktos moglby mi to potwierdzic =)?
z gory dzieki
(nie mam polskich znakow w klawiaturze)
Proste są dla szybkich aut, zakręty dla szybkich kierowców. Kołobrzeg - Kudowa Zdr. 4 h 50' ........ Lato, noc, sucho... Citroen C-15
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości