[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
asmaxx
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 13 mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: asmaxx »

oknw16 pisze:Panowie spala o wiele wiecej po modyfikacji ? (chipie)
Rozmawiałem ze znajomym co ma chipa, to nie zauważył większego spalania. Pewnie jak będzie się dawać w palnik to powinien coś więcej łyknąć.
Awatar użytkownika
oknw16
Lex user
Posty: 28
Rejestracja: 10 lut 2020, o 22:30
Model Lexusa: IS mk2 2.5 > rx400h
Skąd:: Wyszkow
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: oknw16 »

Poleca ktoś konkretny model gotowego chipa ?
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1774
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Dawid0ss »

asmaxx pisze:
oknw16 pisze:Panowie spala o wiele wiecej po modyfikacji ? (chipie)
Rozmawiałem ze znajomym co ma chipa, to nie zauważył większego spalania. Pewnie jak będzie się dawać w palnik to powinien coś więcej łyknąć.
"Znajomy nie zauważył większego spania" Ludzie, proszę, szanujmy się :-) To, że on go "nie zauważył", nie oznacza, że go nie ma. Moc nie bierze się znikąd. Jest to równanie, gdzie zmiennymi są również powietrze i paliwo i bez większej dawki tego drugiego nie będzie, ani 1KM więcej. Po fakcie wszystko zależy od tego, jak często mocniej wciśniemy gaz. Przy równej jeździe zmiany nie będzie, bo się nie zmieniła pojemność silnika.

U mnie w mk1 po przejściu ze 155KM na 250KM spalanie zmieniło się z 10 l LPG na 12 LPG, więc 20% w górę i wcale nie zacząłem jeździć szybciej. To wynikało tylko i wyłącznie z poboru paliwa w trakcie przyspieszania. Turbo żyje, turbo pije :dirol:

Pzdr
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: ledziu »

Dawid0ss pisze:Moc nie bierze się znikąd.
Zapominasz jeszcze o wujku niucie chociaż przy 1g jest to zrozumiałe :pijak:
Więc jak nm masz dostępnego wcześniej niż oem to auto bez ciśnięcia spali trochę mniej. Oczywiście dotyczy to boxa/programu w odpowiedniej konfiguracji a nie realizacji pragnień zdobycia max kuniufff.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1774
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: Dawid0ss »

ledziu pisze:
Dawid0ss pisze:Moc nie bierze się znikąd.
Zapominasz jeszcze o wujku niucie chociaż przy 1g jest to zrozumiałe :pijak:
Więc jak nm masz dostępnego wcześniej niż oem to auto bez ciśnięcia spali trochę mniej. Oczywiście dotyczy to boxa/programu w odpowiedniej konfiguracji a nie realizacji pragnień zdobycia max kuniufff.
IMO mówimy o tym samym. Przyznaję, że mając więcej Nm, można jeździć na niższych Rpm, ale imo nie po to ktoś robi boksy i inne czipy he No i Nm na niższych Rpm też nie wziął się za darmoszkę (więcej powietrza + więcej paliwa)
Awatar użytkownika
oknw16
Lex user
Posty: 28
Rejestracja: 10 lut 2020, o 22:30
Model Lexusa: IS mk2 2.5 > rx400h
Skąd:: Wyszkow
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: oknw16 »

ktoś poleca któregoś z gotowych boxów ?
TomaszR
Nowy lex user
Posty: 18
Rejestracja: 5 cze 2021, o 08:18
Model Lexusa: Gs250
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: TomaszR »

Dawid0ss pisze:
asmaxx pisze:
oknw16 pisze:Panowie spala o wiele wiecej po modyfikacji ? (chipie)
Rozmawiałem ze znajomym co ma chipa, to nie zauważył większego spalania. Pewnie jak będzie się dawać w palnik to powinien coś więcej łyknąć.
"Znajomy nie zauważył większego spania" Ludzie, proszę, szanujmy się :-) To, że on go "nie zauważył", nie oznacza, że go nie ma. Moc nie bierze się znikąd. Jest to równanie, gdzie zmiennymi są również powietrze i paliwo i bez większej dawki tego drugiego nie będzie, ani 1KM więcej. Po fakcie wszystko zależy od tego, jak często mocniej wciśniemy gaz. Przy równej jeździe zmiany nie będzie, bo się nie zmieniła pojemność silnika.

U mnie w mk1 po przejściu ze 155KM na 250KM spalanie zmieniło się z 10 l LPG na 12 LPG, więc 20% w górę i wcale nie zacząłem jeździć szybciej. To wynikało tylko i wyłącznie z poboru paliwa w trakcie przyspieszania. Turbo żyje, turbo pije :dirol:

Pzdr
Nie masz racji, ze bez dodatkowego paliwa nie będzie ani 1KM. Są silniki które z różnych względów pracują na bogatej mieszance i wycofanym zapłonie. Odjęcie paliwa i przyspieszenie zapłonu dodaje mocy - zwiększa SPRAWNOŚĆ silnika dzięki temu tą samą porcję paliwa przetwarza na więcej energii.
W związku z powyższym spalanie po korekcie softu może spaść przy zachowaniu tej samej dynamiki jazdy.
Nasuwa się pytanie - dlaczego w fabryce tak nie stroją.... odpowiedź: ze względów ekologicznych i odporności na gorsze jakościowo paliwo.
Awatar użytkownika
_3rd
Lex user
Posty: 204
Rejestracja: 14 cze 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: _3rd »

Odgrzeję temat.
Montował ktos downpipe przelot?
Jak wrażenia z jazdy?
luke
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 13:39
Model Lexusa: brak
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post autor: luke »

Jak wygląda tamt z remappingiem, lepiej by się wystroiło od chipa. Czy jeszcze nikt tego nie robi?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości