[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BeeMiX
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Lokalizacja: NYC / Choszczno
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: BeeMiX »

Tak. Te się pogną albo spuchną po prostu trochę później niż zamiennik. W tej kasie mysle spokojnie ogarniesz wiekszy hebel z Mercedesa na tych adapterach od Funa, jego brat ma te hamulce wlasnie pod kołem 17" Ostatnio był na torze i dawały radę bez problemu
Ronald
Lex user
Posty: 136
Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Ronald »

Dzwonilem do ludzi z EBC. Ich slowa "zmiana na te tarcze i klocki nic panu nie da. Lekarstwem jest tylko zwiekszenie srednicy tarczy"...

Takze dzialam w tym kierunku :-) Jak widac BeeMix miales racje!
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: carinus »

Fizyki nie oszukamy,a na profesjonalne materiały trzeba wywalić sporo kasy.Miałem łatwiejsze rozwiązanie gdyż mogłem przeszczepić heble p&p z większego modelu lexa.Na początku nie odczuwałem ze jest jakaś różnica w działaniu hamulców,do momentu gdy musiałem naprawdę ostro depnąć w pedał.Teraz opony są słabszym ogniwem.
Ronald
Lex user
Posty: 136
Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Ronald »

Witam ponownie :-)

Od SWAP'a przejechałem 40 000 km!
swap przy ~86 000 (buda), obecnie ~126 000

Czy warto było?
- Nie nie warto było montować 3UZ. Serio :( Trzeba było od razu zamontować 3UZ z kompresorem. Strasznie żałuję, że tego nie zrobiłem od razu!

Jakie koszty utrzymania 3UZ 4.3 V8?
- Spalanie LPG w mieście około 18-20l/100km więc koszt przejechania 100 km jak w służbowym aucie mojej Luby - 2016 BMW 116d 1.5 R3 115KM (spalanie śr. 8,5 ON - jakiś żart)
- Dolewam 5l PB co drugie tankowanie LPG
- Opony z tyłu zmieniam różnie, to zależy czy podczas driftowania urwie bieżnik czy nie. Zazwyczaj 3-4 razy w roku. Ostatnio się wycwaniłem i zmieniam na nowe. Wychodzi taniej.
Wymiany oleju / filtrów - serio, nie pamiętam ile to kosztowało. Można uznać, ze mniej więcej tyle ile przy oryginalnym 2.0 R6 z IS200.
Klocki zmieniałem raz z tyłu, bo piszczały. Nowe też piszczą :(
- Okładziny od ręcznego (tarczo bębny) się zużyły, kupiłem nowe EBC za jakieś 280 zł. Jeszcze nie zamontowałem. Stary ręczny łapał od razu na suchym, przy 120 km/h, przy oponach 245 45/R17 (Uniroyal Rainsport 3) - WOW.
- Klima padała kilka razy. W końcu oddałem do warsztatu, z polecenia. Koszt naprawy 4000 zł. Dalej ma jazdy, wraca wkrótce do poprawy.

Co się popsuło?
- No właśnie i chciałbym napisać, że nic, ale to nie prawda. Kilka dni temu dojechałem do domu. 3 dni później chciałem odpalić auto i kapeć. Odpala na ułamek sekundy i gaśnie. Myślałem, że brak benzyny, bo wskaźnik pokazuje co chce. Dolałem, dalej to samo. Może pompa paliwa, bo ostatnio na Pb przy driftowaniu w prawo, odcinało nagle i za każdym razem paliwo. Sam nie wiem, mechanik umówiony na poniedziałek, to się dowiem :)
- Czuć luz w układzie napędowym. Jedziesz 100 km/h puszczasz gaz, za kilka sekund dodajesz znowu i czuć uderzenie w dyfrze. Luzy, za które na 100% odpowiada zużyty dyfer. Kupiłem go ze względu na szperę, wyglądał tragicznie, no ale nic innego pod ręką nie było, to go zamontowaliśmy.
- odnotowuje ogólne zużycie wielu podzespołów, np. lampy zmatowiały, gdzieś tam pojawiła się rdza, ect. To dotyczy każdego IS'a, to normalne, no ale jednak usunięcie tego kosztuje.
- falują obroty, na LPG i PB. Przeczyściłem filtr powietrza (stożek) nie pomogło.

Ciekawostki
- Masz IS200, z otwartym dyfrem i chcesz kupić dyfer ze szperą? Te od IS200 chodzą po >1000 zł, a te od IS300 latają często połowę taniej. Mało kto wie, że można wyjąć szperę z IS300 i włożyć do otwartego dyfra z IS200. Pasuje jak ulał.
- ~300KM/400Nm + automat = swobodny drift na suchym? No niestety nie :( Nie z tą masą na tylnej osi. Zarzuci, trochę pociągnie, ale czuć niedostatki mocy.
Na ścierwo oponach z alledrogo za 30 zł sztuka lata aż miło, ale nie tędy droga.
Zacząłem "schodzić" z szerokościami opon. Poniższe odczucia dotyczą opon nowych. Gdy piszę o drifcie mam na myśli takie zdarzenie: dojeżdżam do łuku na 2 biegu przy jakiś 50-60 km/h, macham kierownicą lewo prawo, kontra, gaz w podłogę.
Przy 245 45/R17 (Uniroyal Rainsport 3) nie było mowy o drifcie na suchym. Na mokrym można było jak się chciało.
Przy 225 45/R17(Uniroyal Rainsport 3) nie było mowy o drifcie na suchym. Na mokrym można było jak się chciało.
Przy 225 45/R17(Fulda Sportcontrol 2) nie było mowy o drifcie na suchym. Na mokrym można było jak się chciało.
(obecnie) Przy 205 45/R17(Dembica Presto UHP 2) na suchym już zaczyna się lekko ślizgać. Na mokrym można jak się chce.
- Sądzę, że Dembica na rozmiarze 195 już pozwalała by na swobodny drift na suchym. Problem w tym, że producent nie zaleca montowania opon mniejszych niż 205...
Poszedłem po kompromis i zamierzam mieć dwa zestawy opon. FULD'ę 225 na trasy, a na co dzień (miasto) jakieś totalne, ale nowe, ścierwo chińskie z alledrogo za 150 zł sztuka.
- stary silnik oddałem za darmo. Niestety po 2 latach, z czego 1 pod chmurką stracił kompresję i poszedł na złom :/

Dalsze plany
- mam całą listę modyfikacji które chce wykonać, najpierw jednak chcę przywrócić auto do stanu jak z fabryki. Chodzi o polerowanie nadwozia, wcześniejsze lakierowanie kilku elementów, wymiana przedniej porysowanej szyby, itd. Lista jest dłuuuuuga. Mógłbym z tym jeździć jeszcze wiele lat, ale nie chcę. Po to kupiłem IS200 z przebiegiem 54 000 Km, aby cieszyć się autem jak z fabryki. Chcę znowu to poczuć :)
- zmieniam zawieszenie na KW DDC coilover plug&play and ECU, a więc takie, które za pomocą przycisku w kabinie zmienia ustawienia na comfort, sport, sport+. Wiem, wiem, mówię to już od lat, ale czas wreszcie to zrobić :D
- dalej nie zamontowałem tych większych tarcz hamulcowych. W obydwu zaciskach urwałem gwint od odpowietrzacza. Trzeba pewnie zrobić nowy gwint. Macie kogoś z okolic Wwy, kto to zrobi?
- kompresor, lub turbo. Tak chcę to zrobić. Cel to ~500 KM. TAK, na LPG :-)
- założenie pół klatki, która nie zmieni charakteru auta i pozwoli użytkować je dalej na codzień. Coś jak tu: http://www.importparts.com/cusco-roll-c ... 300-sxe10/
- alcantara we wnętrzu. Trochę mi się porysowało od używania i wożenia dziwnych rzeczy. Znacie kogoś z PL kto to zrobi? Coś jak tu:
https://s1.cdn.autoevolution.com/images ... lery_5.jpg
https://www.ramspeed.com.au/wp-content/ ... ann-18.jpg
- zdjąć ogranicznik prędkości. Obecnie jest do 260 km/h z LS430 (w srodku jest ECU od LS'a i od IS200, ten drugi odpowiada za zegary, aby dzialaly) http://www.remapper.co.uk/product-tag/l ... r-removal/



Pytania? :)

Prośba. Jeżeli chcesz pomóc, to zerknij proszę na ten poniższy link. Jeżeli znasz kogoś, kto by się zajął większością rzeczy i jest godny polecenia, napisz mi proszę o tym na PRIV. Szukam takiej osoby najlepiej z Wwy i okolic.
https://docs.google.com/document/d/1nzd ... sp=sharing

UWAGA! Szukasz opony na deszcz? Uważaj na Uniroyal Rainsport 3. W testach "wygrywa", na drodze również. Dlaczego tak piszę? Gdyż Uniroyal jest lepszy od konkurencji(tylko trochę) przez pierwszy 1mm bieżnika. Właśnie o ten 1mm chodzi. Normalna wysokość bieżnika to około 8mm. Rainsport 3 wygrywa w testach, bo ma bieżnik o wysokości 9mm. Gdy się lekko zużyje, czuć, że opona jest gorsza (na deszczu, na sychym) od Sport Control 2. Im większe zużycie bieżnika, tym różnica wyraźniejsza. W ogóle jest tak, również na suchym, czego akurat nie rozumiem, że opona o biezniku powiedzmy 6mm ma wyraźnie gorsze właściwości od opony tej samej ale o bieżniku 7mm. TAK, na suchym również. Ktoś to może wytłumaczyć? Nie spotkałem opony, a przetestowałem w moim poprzednim aucie (BMW E92 335i) z 30 różnych kompletów opon, kilkanaście modeli, wielu producentów, nowe i używane. Gdy piszę o właściwościach mam na myśli jazdę na krawędzi przyczepności.
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
grucha2666
Lex Driver
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 2012, o 22:53
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: grucha2666 »

Ronald! wpadnij proszę na spot wawa, stadion narodowy w każdy czwartek o godzinie 20:00 (najlepiej dzisiaj). jest cały sztab lexów i chętnie obejrzymy twoje cudo :) a może uda się wymienić sugestiami :D mam nadzieję do zobaczenia.
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: ledziu »

Co do linka z obszytym wnętrzem to dam Ci namiary na firmę z Wawy która zajmuje się takimi obszyciami. Zresztą brat ma deskę zrobioną u nich w ten sposób i efekt b.fajny.
P.s.
Może namówię brata to Ci pokaże auto...ale nie obiecuje. Wtedy sam sobie pomacasz.
Ostatnio zmieniony 9 sie 2018, o 12:02 przez ledziu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: gmiter »

Przy klimatyzacji co dokładnie się działo - jak padała? Zatarty kompresor czy nie załącza się?
Jest klika rozwiązań - jedno to regulacja luzu na sprzęgle sprężarki (da się :))
Drugi - podwyższony impuls załączania sprzęgła sprężarki (18v przez 2-3 sekundy).
Ale patenty pomagają jak po czasie klima przestaje chodzić - nie zasprzęgla sprzęgło - to jest jeden z najczęstszych modeli uszkodzenia.
Ronald
Lex user
Posty: 136
Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Ronald »

grucha2666 właśnie przeczytałem Twoją wiadomość. Niestety, tak jak pisałem wyżej, Lexus się popsuł i nie jeździ :( Dopiero w poniedziałek trafia do naprawy. Może w następny czwartek...

ledziu proszę zatem o kontakt na priv :) Czy można się jakoś umówić z Twoim bratem na macanko? :D

gmiter Klimę mam zawsze włączoną. Uruchamiam silnik i klima czasem włącza na biegu jałowym, a więc tak jak być powinno, ale najczęściej włącza się dopiero jak dodam ostro gazu, tak powiedzmy na 4000 rpm i potrzymam go tak trochę. Klima w całości przejęta z LS430. Jak już się włączy, to działa jak należy... Czy tak na "szybko" masz jakieś rozwiązanie? Czy te objawy pasują pod jakiś "częsty przypadek"? Dodam, że gaz uzupełniony niedawno, a układ szczelny... Sprawdzałem to, gdyż przestała w ogóle działać. Pojechałem, gość "wyciągnął" gaz i zwrócił uwagę, że było tam "dużo" oleju. Gdy z powrotem napełnił, zmniejszył dawkę oleju. Niestety to pomogło tylko do tego stopnia, że działa tak jak opisałem powyżej. Gdy jakieś pół roku temu odbierałem auto po naprawie klimy (tej za 4000 zł) wszystko działało jak należy...

PS. Dziś kupiłem jasne wnętrze! Te beżowe, cały komplet, z boczkami, listwami ect. Juhuuuu! Uwielbiam jasne wnętrza w aucie :)
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: ledziu »

Ronald co do szczegółow pogadamy w pn. A jaką miałeś tapicerkę ? Pytam bo może miałbym chętnego ale raczej tylko na czarną. Co do terminów to pamiętaj że 15go jest święto :biggrin2:
Awatar użytkownika
piotrek_camry
Lex user
Posty: 205
Rejestracja: 16 paź 2016, o 21:37
Model Lexusa: Camry x2
Skąd:: Wojnów/Siedlce
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: piotrek_camry »

Ja mam rainsport 3 w Camry 205/55/16 i nie widzę różnicy między nową a po przebiegu 30kkm, na oko ma z 6mm.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości