IS200 A/T + doładowanie.

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: IS200 A/T + doładowanie.

Post autor: carinus »

Ledziu-masz świętą rację,dobry i trwały sprzęt musi kosztować,tutaj nie ma dyskusji.
Kolego pobskyB .Odnośnie facebook-owej grupy to powiem że byłem tam całe dwa dni i opuściłem to z niesmakiem.Nie byłem zachwycony ogólnym poziomem całości i mam wizję że powoli czeka nas los podobny do tego,co stało się z pewną marką niemiecką.
Jeśli chodzi o kompresor plusem było to że mogłem to zamontować sam,bez potrzeby spawania i gięcia.Kupiłem cały zestaw,posłuchałem na YT jak to chodzi i w tym momencie carsik wyskoczył z informacją że opanował problem turbiny do naszych autek.Długo się nie zastanawiałem,chyba całe 2 godziny.
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: IS200 A/T + doładowanie.

Post autor: endrju1 »

Turbo ma taki plus, że daje większy przyrost mocy/momentu, a do tego startuje dopiero w wyższych obrotach, przez co strzał mocy czuć jeszcze wyraźniej (plus do fun-u), dodatkowo jako że korzysta z energii spalin, jest ekonomiczniejszy, gdyż wykorzystuje energię która była by zmarnowana, niestety skomplikowanie instalacji jest dużo większe, co niesie ze sobą większą ingerencję w auto co z kolei podnosi cenę jak i awaryjność.
Kompresor z kolei jest lepszy, ponieważ ciągnie równo od samego dołu, przez co nie ma szarpnięcia i nagłego skoku mocy jak przy turbo (co na pewno odczuwa skrzynia i całe przeniesienie napędu), instalacja jest dużo prostsza i łatwiejsza do wykonania (przy niewielkim doładowaniu nie jest konieczna nawet ingerencja w elektronikę, nie trzeba przerabiać wydechu, nie jest konieczny intercooler), niestety daje niższy przyrost mocy a do tego do obrotu kompresora jest wykorzystywana moc samego silnika.
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: IS200 A/T + doładowanie.

Post autor: carinus »

Opowiem o moich odczuciach.Gdy jeździłem na niskim doładowaniu 0,3bar jakoś nie odczuwałem turbo dziury,silnik płynnie nabierał momentu i przyjemnie się jeździło.Dopiero jak zwiększałem doładowanie dało się odczuć nagłe,zdecydowane wciśnięcie w fotel.Druga strona medalu to obciążenie układu korbowego na niskich obrotach i tutaj nie bedzie wskazane żeby silnik dostawał kopa "na jałowych".Nie jest konstrukcyjnie do tego przygotowany.Jak odbierałem swój samochód od carsika to kolega dokładnie mi wytłumaczył,dlaczego nie możemy dążyć do uzyskania dużego momentu przy niskich obrotach.Zabijemy panewki albo korby.
pobsky8
Lex user
Posty: 27
Rejestracja: 13 paź 2016, o 22:31
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Turzyn
Kontakt:

Re: IS200 A/T + doładowanie.

Post autor: pobsky8 »

Wiem Carinus, sam Cię zaczepiłem w sprawie tematu tego posta ;)

Niestety gówniarze musieli zacząć Ciebie obrażać. Najgorsze że IS staje się coraz tańszy i trafia na grupy takie jak "tanie gruzy"...

Panowie znam zasady działania turbiny jak i kompresora. Chodzi mi tylko i wyłącznie jak ugryźć temat z doładowaniem na tym automacie. Jak widać nikt tutaj tego nie próbował.
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: IS200 A/T + doładowanie.

Post autor: ledziu »

pobsky8 pisze:
Panowie znam zasady działania turbiny jak i kompresora. Chodzi mi tylko i wyłącznie jak ugryźć temat z doładowaniem na tym automacie. Jak widać nikt tutaj tego nie próbował.
Będzie taki sam problem jak w gs300 czyli nie będzie jechać zgodnie z oczekiwaniami... może jak zapodałbyś kompresor i minimalne doładowanie to ok. ale nie oczekiwałbym wyników a w przypadku turbo :down:
pobsky8
Lex user
Posty: 27
Rejestracja: 13 paź 2016, o 22:31
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Turzyn
Kontakt:

Re: IS200 A/T + doładowanie.

Post autor: pobsky8 »

Ledziu,

To chyba wychodzi na to samo co pakiet TTE. Podnosił on moc do 215 KM. Można było go zamontować zarówno do manuala jak i automatu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości