Strona 1 z 2

IS 250 MK II - Tuning

: 15 lut 2018, o 00:22
autor: Sybir92
Witajcie.

Szczerze to przejrzałem trochę forum, ale nie znalazłem niczego co by mnie interesowało.

Z ciekawości zapytam.

Myślę by troszkę podnieść moc (chociaż Nm) w Is 250 mk II. Jak wiadomo chip podnosi moc o całe 5 KM więc nie warto ładować 1200zł . U mnie w samochodzie poprzedni właściciel zamontował stożęk KN i chipboxa.... Nie wiem czy to cokolwiek dało bo na rolkach nie byłem, ale denerwuje mnie to , ze zwykły passat 130 KM przez chwilę mnie bierze do póki lex nie wskoczy na odpowiednie obroty... Dlatego myślę nad tym jak zwiększyć mu trochę moc... szczerze satysfakcjonowałoby mnie te 250KM.
Pytałem kilka firm tuningowych i jedyne co usłyszałem to ostrzejszy rozrząd, wycięcie kata, wymiana wydechu, chip , stożek... Co prawda może gdyby wymienić to wszystko coś by poszło , ale czy ktoś robił takie zabiegi ?

Albo możecie doradzić co prócz swapa idzie zrobić z 4GR FSE ?

Re: IS 250 MK II - Tuning

: 15 lut 2018, o 06:41
autor: carsik
Sybir92 pisze:Witajcie.

Szczerze to przejrzałem trochę forum, ale nie znalazłem niczego co by mnie interesowało.

Z ciekawości zapytam.

Myślę by troszkę podnieść moc (chociaż Nm) w Is 250 mk II. Jak wiadomo chip podnosi moc o całe 5 KM więc nie warto ładować 1200zł . U mnie w samochodzie poprzedni właściciel zamontował stożęk KN i chipboxa.... Nie wiem czy to cokolwiek dało bo na rolkach nie byłem, ale denerwuje mnie to , ze zwykły passat 130 KM przez chwilę mnie bierze do póki lex nie wskoczy na odpowiednie obroty... Dlatego myślę nad tym jak zwiększyć mu trochę moc... szczerze satysfakcjonowałoby mnie te 250KM.
Pytałem kilka firm tuningowych i jedyne co usłyszałem to ostrzejszy rozrząd, wycięcie kata, wymiana wydechu, chip , stożek... Co prawda może gdyby wymienić to wszystko coś by poszło , ale czy ktoś robił takie zabiegi ?

Albo możecie doradzić co prócz swapa idzie zrobić z 4GR FSE ?
nic, dać mu spokój. Kombinowanie z silnikiem wolnossącym do użytku drogowego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Re: IS 250 MK II - Tuning

: 15 lut 2018, o 07:13
autor: DanLexus
Sybir92 pisze:
Albo możecie doradzić co prócz swapa idzie zrobić z 4GR FSE ?
Jeśli chcesz coś ugrać w tej budzie to 'najtaniej' i najlepiej zainteresować się egzemplarzem z 2GR FSE pod maską. Droga w podnoszenie mocy przy N/A jest droga do nikąd.

Re: IS 250 MK II - Tuning

: 15 lut 2018, o 09:25
autor: andm
A skąd wiesz, przerabiałeś już ten temat?

Re: IS 250 MK II - Tuning

: 15 lut 2018, o 10:49
autor: gmiter
Jeśli ktos zna się na autach/silnikach to wie że wyciskanie z NA bez turbo/kompresora jest drogą do nikąd i tyle.

Re: IS 250 MK II - Tuning

: 15 lut 2018, o 11:07
autor: ledziu
andm pisze:A skąd wiesz, przerabiałeś już ten temat?
Ja przerabiałem dużo tematów :hobby: :lolek:

Re: IS 250 MK II - Tuning

: 15 lut 2018, o 14:12
autor: carsik
andm pisze:A skąd wiesz, przerabiałeś już ten temat?

a od ilu "przerobień" uznasz że wiem?

Re: IS 250 MK II - Tuning

: 15 lut 2018, o 15:02
autor: adamsky73
Jak powiedział Colin Chapman, konstruktor Lotusa:
Duża moc czyni cię szybszym na prostej, niska masa czyni cię szybszym wszędzie.

IS 250 MK II - Tuning

: 15 lut 2018, o 18:24
autor: Scoob
@Sybir92 zacznij od wyrzucenia tego boxa i przynajmniej odizolowania termicznego stożka, choć ja w ogóle nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania do użytku codziennego. Może też warto pokombinować z lepszym paliwem i dodatkami.
Jedyne mody, które poczujesz to wg mnie lżejszy zamach, kolektory wydechowe, układ wydechowy z wywaleniem ekologii i kompresor. Po każdym z zabiegów jeszcze przydałoby się zrobić soft (nie słyszałem aby ktoś w PL na tyle dobrze ogarniał Denso, żeby podjąć się takich akcji). Jak piszą wszyscy powyżej - lepiej szukaj 350 albo innego auta jak chcesz ściągać się Passatami.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: IS 250 MK II - Tuning

: 18 lut 2018, o 13:09
autor: Sybir92
To nie chodzi o ściganie się z passatami. To był jedynie przykład... Czy ten chipbox cokolwiek robi nie wiem... Wymontuję go i zobacze co to w ogóle jest....
Stożek jest ogarnięty tak jak trzeba. ASO Kraków się tym już zajęło i jest okej .

No myślałem nad wycięciem katów, softem na stałe (zawsze może te 5KM będzie), później nawiercane tarcze hamulcowe i felgi ze stopów lekkich dla zmniejszenia masy. Jakieś pomyły jak zmiejszyć jeszcze mase , ale by wygląd został podobny ?

Co masz na myśli kompresor ? Żeby zamontować takowy ? Pytałem już o podobne zabiegi w chyba jednej z większych firm tuningowych w PL (BestPerformance) i w sumie nikomu się tego nie chce robić.

Jedyne co mi znajomy mechanik zaproponował to ostrzejszy rozrząd... Da to coś ?