Strona 1 z 1

Chiptuning 3UZ FE

: 27 kwie 2018, o 06:20
autor: lexusfanjapan
Jak w tytule, czy ktoś już może podejmował się takiego zagadnienia w 3UZ FE aby robić nową mape? Choć znając jednostki NA chyba nie jest to zbyt opłacalne by uzyskać 5HP, chociaż silnik już ma 4300cm3 więc może da się osiągnąć coś więcej?
Pozdrawiam

Re: Chiptuning 3UZ FE

: 27 kwie 2018, o 09:50
autor: Dawid0ss
lexusfanjapan pisze:Jak w tytule, czy ktoś już może podejmował się takiego zagadnienia w 3UZ FE aby robić nową mape? Choć znając jednostki NA chyba nie jest to zbyt opłacalne by uzyskać 5HP, chociaż silnik już ma 4300cm3 więc może da się osiągnąć coś więcej?
Pozdrawiam
Chiptuning silnika ssącego ? No way, Man :-) Koszty vs rzeczywisty uzysk vs MAJSTRZY. IMO to nie ma sensu.

Re: Chiptuning 3UZ FE

: 27 kwie 2018, o 20:15
autor: DawGad
Ok, sprawa jasna, ale może z innej strony. W moim gs 430 mam 285KM, a w sc 430 jest ponad 300KM czy jakoś tak. Może lepiej wgrać taką mapę ??

Re: Chiptuning 3UZ FE

: 27 kwie 2018, o 20:37
autor: ledziu
DawGad pisze:Ok, sprawa jasna, ale może z innej strony. W moim gs 430 mam 285KM, a w sc 430 jest ponad 300KM czy jakoś tak. Może lepiej wgrać taką mapę
??
Ale Panowie :piwko: kiedy Wy w końcu zrozumiecie że to wszystko jest o kant dupy potłuc ... ani Twoje auto ani sc pewnie jak je zmierzysz to i tak wynik pokaże inny od tego co podaje producent... tak właściwie na samym pomiarze i sposobie jego wykonania mogą być różnice nie mówiąc już o innych warunkach chociażby paliwowych które trzeba by spełnić żeby się zbliżyć do wyniku podanego przez producenta.
Do tego cały czas pokutuje przeświadczenie że to pałer się czuje a tak naprawdę 3uz vvti nie generuje jakiegoś wielkiego pałera tylko niuta w bardzo fajnym zakresie obrotów więc jeżeli nawet uzyskasz 20km więcej a niuta nie ruszysz to dla Ciebie cała realna różnica będzie do wychwycenia pewnie przy czerwonym polu przy max prędkości ... gdzie Twój gs przegra z sc-ekiem o 50cm. :ok:

I co ciekawe wszyscy nie zależnie od marki pitolą o tych przyrostach mierzonych aptekarską hamownia tylko jak pytam o porównanie chociażby w/g rl-a albo uliczne to temat się ucina... zazwyczaj wtedy wkraczają Ci od dupohamowni, odgłosów i stoperów.

Moja rada jest taka olej program załóż lekkie felgi zrób opisywany u nas na forum mod skrzyni z ciśnieniem oleju i przybędzie Ci odczuwalnie ze 40km a do tego jak spalanie spadnie :ok:

Re: Chiptuning 3UZ FE

: 28 kwie 2018, o 03:03
autor: lexusfanjapan
Czy opisywany wyżej mod skrzyni biegów wpływa na jej żywotność lub wyższą awaryjność?
Pozdrawiam

Re: Chiptuning 3UZ FE

: 28 kwie 2018, o 14:11
autor: ledziu
lexusfanjapan pisze:Czy opisywany wyżej mod skrzyni biegów wpływa na jej żywotność lub wyższą awaryjność?
Pozdrawiam
Poczytaj
http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=41&t=18635

Re: Chiptuning 3UZ FE

: 29 kwie 2018, o 12:58
autor: lexusfanjapan
Dzieki, bardzo fajny topic. Czy może ktoś orientuje się z czego wynika różnica w mocy 3uz na rynek Europejski a Amerykański? Bo my mamy bodajże 282KM a stany 290-304KM? Inne metody pomiaru? Inny program? Inne normy emisji? Średnica wtryskiwaczy? Bo chyba konstrukcyjnie to 1 do 1.

Re: Chiptuning 3UZ FE

: 29 kwie 2018, o 14:07
autor: owczar
Inne normy emisji inna liczba oktanowa. Zobacz sobie jeszcze wykres momentu. 3uz na usa z tego co pamiętam wypadal gorzej.

Re: Chiptuning 3UZ FE

: 29 kwie 2018, o 14:12
autor: lexusfanjapan
W stanach jest RON jesli chodzi liczbe oktanowa i tam premium bodajze ma 93RON i chyba jest odpowiednikiem naszego V racing 99/100