[Lexus] NOS NITRO N2O

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego

[Lexus] NOS NITRO N2O

Postprzez legato97 » 26 wrz 2010, o 20:35

Ok, a co sadzicie o podtlenku azotu zamiast turbo? Ktos mial stycznosc?
Avatar użytkownika
legato97
Administrator
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: OLSZTYN, LONDYN

Re: NOS by legato97

Postprzez tomekb » 26 wrz 2010, o 20:35

wg mnie za krotkotrwaly efekt

tomekb
Avatar użytkownika
tomekb
Lex Master
 
Posty: 2695
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin

Re: NOS by legato97

Postprzez konik_80 » 26 wrz 2010, o 20:35

Zależy co kto potrzebuje - jeśli na co dzień jeździ się normalnie a tylko czasem pod światłami trzeba komuś odjechać to czemu nie
Ale jeśli podtlenek to tylko instalacja tzw Mokra (z dodatkowym wtryskiwaczem paliwa) bo na suchej można silnikowi kuku zrobić przy zbyt częstej zabawie.

konik80
Avatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
 
Posty: 429
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:13
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szkocja

Re: NOS by legato97

Postprzez klexus » 3 paź 2010, o 10:04

jak dla mnie nos bardzo ciekawa i w miare tania alternatywa, ja bym był skłonny takie cos zamontować u siebie, zdarzają sie sytuacje gdzie przydało by sie 100KM:) i o to chodzi w podtlenku
Avatar użytkownika
klexus
Lex Master
 
Posty: 1738
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:01
Lokalizacja: Śląsk
Model Lexusa: GS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Silesia

Re: NOS by legato97

Postprzez legato97 » 3 paź 2010, o 11:39

wlasnie dlatego mnie tez korci i duuuuzo tansza jest moc w butelce niz turbo
Tak jak tu system direct port. Na każdy cylinder jest jedna dysza gazu i jedna benzyny. W ten sposób dawkowanie jest idealnie podzielone na każdy z cylindrów, 6 cylindrow :)
Obrazek
Avatar użytkownika
legato97
Administrator
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: OLSZTYN, LONDYN

Re: NOS by legato97

Postprzez retap8 » 3 paź 2010, o 13:57

a ile takie cos kosztuje?
Avatar użytkownika
retap8
Lex user
 
Posty: 45
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:23
Lokalizacja: Szkocja-Kolobrzeg
Model Lexusa: Is200

Re: NOS by legato97

Postprzez legato97 » 3 paź 2010, o 17:45

kolo 1500 funa z montazem
Avatar użytkownika
legato97
Administrator
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: OLSZTYN, LONDYN

Re: NOS by legato97

Postprzez retap8 » 3 paź 2010, o 17:54

no to nie takie tanie,chyba dlatego ze mokra wielopunktowa
Avatar użytkownika
retap8
Lex user
 
Posty: 45
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:23
Lokalizacja: Szkocja-Kolobrzeg
Model Lexusa: Is200

Re: NOS by legato97

Postprzez legato97 » 3 paź 2010, o 17:58

no tak podstawowa instalacje mozna taniej dostac i zalozyc
Avatar użytkownika
legato97
Administrator
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: OLSZTYN, LONDYN

Re: NOS by legato97

Postprzez Ralfx » 3 paź 2010, o 20:45

Pozwolę sobie tu skopiować opis z pewnej strony internetowej. Troche istotnych rzeczy tu jest. Warto wspomnieć że instalacja NOS w aucie które ma 8 cylindów bedzie droższa niż w uacie z 4 cylindrami. Ceny macie chociażby tuning.intercars.com.pl

Cytuję
"Instalacje podtlenku azotu, czyli tzw. nitro są najprostszym sposobem zwiększania mocy silników. Zasada ich działania polega na wtryskiwaniu do układu ssącego silnika dodatkowego paliwa wraz z umożliwiającym jego spalenie utleniaczem jakim jest podtlenek azotu (N2O). Jednak w przeciwieństwie do instalacji turbo, które podczas pracy silnika działają zawsze, powodowane przez nitro przyrosty mocy są ograniczone czasowo pojemnością butli i/lub ilością podtlenku azotu N2O. Czas opróżnienia butli z gazu zależy od pojemności butli, pojemności skokowej silnika oraz wyregulowanego przyrostu mocy. Oczywiście im większa pojemność silnika i im większy wyregulowany przyrost mocy, tym większe zużycie podtlenku, a więc przy takiej samej pojemności butli, krótszy czas działania instalacji. Z tych powodów nitro jest systemem przeznaczonym w zasadzie do incydentalnego zastosowania np. podczas wyprzedzania lub krótkich wyścigów.

Modyfikacje nitro podobnie do turbo, nie zmieniają przebiegu
charakterystyki silnika, lecz generowane przyrosty mocy występują gwałtowniej niż w turbo, więc bardziej obciążają układ korbowy oraz układ przeniesienia napędu. Z tego powodu nie powinno się z nich korzystać przy niskich obrotach silnika. Ponadto uruchomienie instalacji możliwe jest wyłącznie przy maksymalnie otwartej przepustnicy, czyli maksymalnie wciśniętym nie wyzywamy na forum gazu. Innymi słowy, przy uaktywnionej instalacji, każde wciśnięcie pedału gazu do oporu, uruchamia wtrysk dodatkowego paliwa
z podtlenkiem i w rezultacie powoduje wyregulowany wzrost mocy. Niewielkie odpuszczenie pedału gazu wyłącza działanie instalacji. Od wydajności instalacji zależy możliwy przyrost mocy, ale jej ostatecznym ogranicznikiem jest wytrzymałość mechaniczna silnika. W zastosowaniu do większości seryjnych silników właśnie ze względów bezpieczeństwa instalacje nitro nie powinny generować mocy całkowitej przekraczającej 100kM z litra pojemności.


Skład typowej instalacji nitro, to:
- butla z mocowaniem
- reduktor
- wtryskiwacze
- elektrozawory z włącznikiem
- opcjonalna elektronika sterująca
- przewody gazowe i elektryczne "
Avatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Tuning mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość