Strona 1 z 5

[Lexus] NOS NITRO N2O

: 26 wrz 2010, o 20:35
autor: legato97
Ok, a co sadzicie o podtlenku azotu zamiast turbo? Ktos mial stycznosc?

Re: NOS by legato97

: 26 wrz 2010, o 20:35
autor: tomekb
wg mnie za krotkotrwaly efekt

tomekb

Re: NOS by legato97

: 26 wrz 2010, o 20:35
autor: konik_80
Zależy co kto potrzebuje - jeśli na co dzień jeździ się normalnie a tylko czasem pod światłami trzeba komuś odjechać to czemu nie
Ale jeśli podtlenek to tylko instalacja tzw Mokra (z dodatkowym wtryskiwaczem paliwa) bo na suchej można silnikowi kuku zrobić przy zbyt częstej zabawie.

konik80

Re: NOS by legato97

: 3 paź 2010, o 10:04
autor: klexus
jak dla mnie nos bardzo ciekawa i w miare tania alternatywa, ja bym był skłonny takie cos zamontować u siebie, zdarzają sie sytuacje gdzie przydało by sie 100KM:) i o to chodzi w podtlenku

Re: NOS by legato97

: 3 paź 2010, o 11:39
autor: legato97
wlasnie dlatego mnie tez korci i duuuuzo tansza jest moc w butelce niz turbo
Tak jak tu system direct port. Na każdy cylinder jest jedna dysza gazu i jedna benzyny. W ten sposób dawkowanie jest idealnie podzielone na każdy z cylindrów, 6 cylindrow :)
Obrazek

Re: NOS by legato97

: 3 paź 2010, o 13:57
autor: retap8
a ile takie cos kosztuje?

Re: NOS by legato97

: 3 paź 2010, o 17:45
autor: legato97
kolo 1500 funa z montazem

Re: NOS by legato97

: 3 paź 2010, o 17:54
autor: retap8
no to nie takie tanie,chyba dlatego ze mokra wielopunktowa

Re: NOS by legato97

: 3 paź 2010, o 17:58
autor: legato97
no tak podstawowa instalacje mozna taniej dostac i zalozyc

Re: NOS by legato97

: 3 paź 2010, o 20:45
autor: Ralfx
Pozwolę sobie tu skopiować opis z pewnej strony internetowej. Troche istotnych rzeczy tu jest. Warto wspomnieć że instalacja NOS w aucie które ma 8 cylindów bedzie droższa niż w uacie z 4 cylindrami. Ceny macie chociażby tuning.intercars.com.pl

Cytuję
"Instalacje podtlenku azotu, czyli tzw. nitro są najprostszym sposobem zwiększania mocy silników. Zasada ich działania polega na wtryskiwaniu do układu ssącego silnika dodatkowego paliwa wraz z umożliwiającym jego spalenie utleniaczem jakim jest podtlenek azotu (N2O). Jednak w przeciwieństwie do instalacji turbo, które podczas pracy silnika działają zawsze, powodowane przez nitro przyrosty mocy są ograniczone czasowo pojemnością butli i/lub ilością podtlenku azotu N2O. Czas opróżnienia butli z gazu zależy od pojemności butli, pojemności skokowej silnika oraz wyregulowanego przyrostu mocy. Oczywiście im większa pojemność silnika i im większy wyregulowany przyrost mocy, tym większe zużycie podtlenku, a więc przy takiej samej pojemności butli, krótszy czas działania instalacji. Z tych powodów nitro jest systemem przeznaczonym w zasadzie do incydentalnego zastosowania np. podczas wyprzedzania lub krótkich wyścigów.

Modyfikacje nitro podobnie do turbo, nie zmieniają przebiegu
charakterystyki silnika, lecz generowane przyrosty mocy występują gwałtowniej niż w turbo, więc bardziej obciążają układ korbowy oraz układ przeniesienia napędu. Z tego powodu nie powinno się z nich korzystać przy niskich obrotach silnika. Ponadto uruchomienie instalacji możliwe jest wyłącznie przy maksymalnie otwartej przepustnicy, czyli maksymalnie wciśniętym nie wyzywamy na forum gazu. Innymi słowy, przy uaktywnionej instalacji, każde wciśnięcie pedału gazu do oporu, uruchamia wtrysk dodatkowego paliwa
z podtlenkiem i w rezultacie powoduje wyregulowany wzrost mocy. Niewielkie odpuszczenie pedału gazu wyłącza działanie instalacji. Od wydajności instalacji zależy możliwy przyrost mocy, ale jej ostatecznym ogranicznikiem jest wytrzymałość mechaniczna silnika. W zastosowaniu do większości seryjnych silników właśnie ze względów bezpieczeństwa instalacje nitro nie powinny generować mocy całkowitej przekraczającej 100kM z litra pojemności.


Skład typowej instalacji nitro, to:
- butla z mocowaniem
- reduktor
- wtryskiwacze
- elektrozawory z włącznikiem
- opcjonalna elektronika sterująca
- przewody gazowe i elektryczne "