Najdroższy koszt to uturbianie tego silnika - jest słabo rozwojowy. Chociaż jak by chcieć z niego 300KM na kompresorze to też by wyszły niezłe kwiatki. W modelu tym masz słaby dół silnika. Nie pamiętam jaka jest bezpieczna granica na jakiej może ten silnik jeździć ale niestety nie jest to dużo.
Przeróbka na wolnossącym też do tanich nie należy - tutaj każdy koń jest dość kosztowny, jednak zachowujemy bardziej prosty mechanizm pod maska a co za tym idzie z założenia mniej awaryjny. Tak jak podałem to myślę 6000 zł powinno wyjść. Jeśli zadowalało by mnie 200-220KM to decydowałbym sie albo na wcześniej opisane przeróbki albo na swap na 2JZ-GE - silnik ten z całym osprzętem nie należy do drogich, jeśli masz kogos kto Ci tanio to ogarnie to powinno się zmieścić w 6000zł ale nie będzie tego dźwięku co po modyfikacji 1G-FE. Plusem modyfikacji na wolnossącym jest to że można robić wszystko pojedynczo i w miare możliwości finansowych dokładać kolejne etapy

Ile wyjdzie za kompresor to nie wiem, zapytaj użytkownika tomekb - on teraz takiego moda planuje moze już ustalił ile go to mniej wiecej wyniesie. Jednak tam nie bedzie dużego doładowania więc i koszt będzie znośny.
Turbo to z robotą od (tak podejrzewam) 10tys w zwyż - zależy od doładowania
Ze swapów najtańszy jest 2JZ-GE (220KM), drugi w kolejności jest 1JZ-GTE (mozna kupic całego soarera z UK za koło 7-8tyś.) daje 280-300KM a droższa nieco opcją jest 2JZ-GE gdzie mamy w serii 330KM ale można dmuchać więcej.
Można też swapować 1UZ-FE ale to już bardziej skomplikowana sprawa ze względu na to że konstrukcyjnie ten silnik nie ma z IS nic wspólnego. Kolega grodzio jest w trakcje takiego swapa obecnie.