Strona 1 z 3

2JZ supercharged

: 26 maja 2011, o 20:22
autor: stachulex
z racji ze pojawilo sie zainteresowanie wsadzeniem sprezarki mechanicznej-kompresor do gs mk2 postanowilem wglebic sie troszke w temat doladowania silnika 2JZ komprersorem.moze ma ktos jakies wiadomosci na ten temat.

Re: 2JZ supercharged

: 26 maja 2011, o 20:54
autor: hydrant23
http://www.eaton.com/EatonCom/ProductsS ... /index.htm
spokojnie m62 powinien zadowolic 2jzge wiec czemu nie... Stachulex szukaj mi takiego w super stanie i cenie... moze zaczniemy cos modzic...

Re: 2JZ supercharged

: 26 maja 2011, o 20:55
autor: krzywydg

Re: 2JZ supercharged

: 2 cze 2011, o 00:34
autor: luxus

Re: 2JZ supercharged

: 12 lis 2011, o 14:51
autor: hixx
wszystko fajnie tylko ile wytrzyma bez kucia?

Re: 2JZ supercharged

: 12 lis 2011, o 16:53
autor: Ralfx
Dół w silnika bez VVTi jest zakuty, w silnikach z VVTi są cienkie korby i trzeba je wymienić niestety. Nie pamiętam ile dadzą radę ale w wersji bez VVTi 500+ robią. Układ paliwowy dociągnie do około 400KM, skrzynia powinna jakoś 450KM znosić.

Tak czy inaczej do dużych doładowań trzeba go będzie troche odprężyć bo silnik ma kompresje 10,0 : 1

Re: 2JZ supercharged

: 12 lis 2011, o 17:37
autor: doOh
No tak ale raczej kompresorem ciezko bedzie wyciagnac 500km ... Najwyzej 60% normalnej mocy dodatkowo

Re: 2JZ supercharged

: 12 lis 2011, o 21:21
autor: Ralfx
Kwestia dobrania koła. Pewnie się da ale ja bym dużo z kompresora nie dmuchał. Kompresor jest bardzo dobrym rozwiązaniem do codziennej jazdy. Takie 300KM na kompresorze do jazdy na codzień było by zapewne rewelacja :)

Re: 2JZ supercharged

: 12 lis 2011, o 22:27
autor: ledziu
Kompresor odpowiada za budowe mocy w dolnym zakresie obrotów. Jego konstrukcja i sposób napędu uniemożliwia osiaganie bardzo wysokich mocy przy pojemności 2jz-ta. Jest super rozwiązanie do użytku codziennego. Oczywiście Można zastosować mniejsze kółeczko ale da to 15%-20% przyrostu pałera :D

Co do wytrzymałości 2JZów są rózne szkoły. Generalnie w/g najnowszych info wersja 2jz-gte bez wymiany bebechów wytrzymuje do 700 KM, 2jz-ge do 450 KM później trzeba wymienić tłoki i korby.
Kiedyś jeszcze dzielono wytrzymałość według głowicy z VVTi i bez, teraz przerabiacze silnikowi mówią że podział jest tylko między ge i gte.

W związku z tym że do tych info podchodzę z pewną dozą nieśmiałości zastosowałem motorownie gte bez VVTi tak na wszelki wypadek :ok:

Re: 2JZ supercharged

: 12 lis 2011, o 23:07
autor: legato97
Co znaczy ledziu, ze zastosowales 2jzgte? juz masz singla w swoim aristo?