Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
- Ralfx
- Lex Master
- Posty: 1547
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Ja też już stwierdziłem że uturbianie 2JZ sie nie opłaca. No może nie tyle nie opłaca co niesie ze sobą pewne ryzyko niepowodzenia. Bede robić swapa bo bezpieczniej i niedrogo.
Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
-
- Lex user
- Posty: 181
- Rejestracja: 4 kwie 2011, o 14:28
- Model Lexusa: GS 2nd gen
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Z tego co czytam (tu i w wielu innych miejscach) - swap GTE jest zdecydowanie częściej rekomendowany. Choć były też projekty NA-T.
Mówicie że najlepiej brać całego donor car'a... Ok, a jak z dostępnością takich dawców w UK? Bo szczerze mówiąc na eBay'u jakoś na pęczki ich nie widziałem.
@BeeMiX - dobry link, nie wiem czemu wcześniej się na niego nie natknąłem.
@janasek - na poważnie chyba bym nie rozważał 1JZ... mniej więcej z tych powodów co mówisz. Natomiast części zamienne, awaryjność itd. - właśnie dla mnie mają duże znaczenie. Chciałbym mocnego daily drivera a nie garażową księżniczkę i w sumie z podobnych powodów pozbyłem się BMW, postanowiłem zmienić V8 na I6 itd.
Mówicie że najlepiej brać całego donor car'a... Ok, a jak z dostępnością takich dawców w UK? Bo szczerze mówiąc na eBay'u jakoś na pęczki ich nie widziałem.
@BeeMiX - dobry link, nie wiem czemu wcześniej się na niego nie natknąłem.
@janasek - na poważnie chyba bym nie rozważał 1JZ... mniej więcej z tych powodów co mówisz. Natomiast części zamienne, awaryjność itd. - właśnie dla mnie mają duże znaczenie. Chciałbym mocnego daily drivera a nie garażową księżniczkę i w sumie z podobnych powodów pozbyłem się BMW, postanowiłem zmienić V8 na I6 itd.
- BeeMiX
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
- Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
- Skąd:: NYC / Choszczno
- Lokalizacja: NYC / Choszczno
- Kontakt:
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Znalezienie auta na części to kwestia paru tygodni, przyczaj się, nie napalaj na pierwsze znalezione auto, najlepiej żeby było wyrejestrowane, bez MOTu, może lekko uszkodzone, wtedy można je wyrwać za grosze (mniej jak 1000 funtów).
Nie odrzucał bym 1JZ tak szybko. Od 2JZ-GTE różni się tylko rozrządem (krótszym paskiem) ale przybliżeniu to te same silniki tylko 1JZ ma niższy blok i 2.5l pojemnosci. Na seryjnych turbinach i układzie paliwowym spokojnie robisz 340KM. Jak chcesz iść wyżej wymieniasz wtryski na większe i wrzucasz single turbo (na przykład Holset na którym robisz 500KM+)
Nie odrzucał bym 1JZ tak szybko. Od 2JZ-GTE różni się tylko rozrządem (krótszym paskiem) ale przybliżeniu to te same silniki tylko 1JZ ma niższy blok i 2.5l pojemnosci. Na seryjnych turbinach i układzie paliwowym spokojnie robisz 340KM. Jak chcesz iść wyżej wymieniasz wtryski na większe i wrzucasz single turbo (na przykład Holset na którym robisz 500KM+)
1JZ ma te same łapy co 2JZ (obojętnie czy GE czy GTE). Problemem jest tylko miska olejowa którą trzeba wziąć z 2JZ-GE który siedział w IS/GS, SC/Soarer ma inną miskę. To samo tyczy się 2JZ-GTE z Supry. Przy swapowaniu 2JZ-GTE z Aristo do IS/GS nie ma tego problemu.janasek pisze:Oryginalne łapy od 1JZGTE są takie same jak do 2JZGTE? Szukłem na toydiy.com ale jakoś nie znalazłem. Moim zdaniem trzeba je przerobić aby podeszły pod IS200. Z 2JZ by nie było tego problemu, bo będą pasowały od IS300 razem z silnikiem. BeeMiX, jak to w końcu jest?
Pozdrawiam
-
- Lex user
- Posty: 181
- Rejestracja: 4 kwie 2011, o 14:28
- Model Lexusa: GS 2nd gen
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
A orientujesz się może jak to jest w przypadku GS430 (czy ta skrzynia będzie lepsza pod GTE)?BeeMiX pisze:w przypadku 1JZGTE i 2JZGTE masz pancerny dół silnika i DUŻO mocniejszą skrzynie biegów. Mimo że te skrzynie mają to samo oznaczenie to różnią się od tej z 2JZGE ktora klęka przy 350KM.
Szybkie sprawdzenie na ToyoDIY.com sugerowałoby, że wszystkie te skrzynie czymś sie różnią (sprawdziłem tylko numer części całej skrzyni):
GS300
35000-3F510
35000-3F540 A650E
GS430
35000-3F530 A650E
Aristo
35000-3F450 A340E
- Travis
- Lex Master
- Posty: 1441
- Rejestracja: 8 gru 2010, o 14:33
- Model Lexusa: GS430 MK3
- Skąd:: Nowy Targ
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Kontakt:
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
http://www.ebay.co.uk/itm/1999-V-TOYOTA ... 3f0c26b796 ładny dawca
A tu cały 2JZ-GTE z wszystkimi gratami za rozsądną kasę
http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-2JZGTE ... 3a6893782c
A tu cały 2JZ-GTE z wszystkimi gratami za rozsądną kasę
http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-2JZGTE ... 3a6893782c
- BeeMiX
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:16
- Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
- Skąd:: NYC / Choszczno
- Lokalizacja: NYC / Choszczno
- Kontakt:
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
Bez znaczenia jaka by nie była nie połączysz jej z 2JZ-GTE. seria UZ-FE ma zupełnie inne dzwony.michal_5000 pisze:A orientujesz się może jak to jest w przypadku GS430 (czy ta skrzynia będzie lepsza pod GTE)?BeeMiX pisze:w przypadku 1JZGTE i 2JZGTE masz pancerny dół silnika i DUŻO mocniejszą skrzynie biegów. Mimo że te skrzynie mają to samo oznaczenie to różnią się od tej z 2JZGE ktora klęka przy 350KM.
Szybkie sprawdzenie na ToyoDIY.com sugerowałoby, że wszystkie te skrzynie czymś sie różnią (sprawdziłem tylko numer części całej skrzyni):
GS300
35000-3F510
35000-3F540 A650E
GS430
35000-3F530 A650E
Aristo
35000-3F450 A340E
-
- Lex user
- Posty: 181
- Rejestracja: 4 kwie 2011, o 14:28
- Model Lexusa: GS 2nd gen
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
@Travis - O tym pierwszym to ja w ogóle myślałem nie jako dawcy, tylko po prostu żeby go kupić! Jednak po wstępnym rozpoznaniu skomplikowania przekładki - odpuściłem ten scenariusz.
Drugi motor faktycznie wygląda fajnie... Ech, nie chcę brać gratów jak jeszcze nie mam bazowego auta - bo gdyby nie to, to chyba próbowałbym się z typem dogadywać...
@BeeMiX - tego nie wiedziałem - dzięki. Ważna informacja pod kątem zakupu bazy.
Drugi motor faktycznie wygląda fajnie... Ech, nie chcę brać gratów jak jeszcze nie mam bazowego auta - bo gdyby nie to, to chyba próbowałbym się z typem dogadywać...
@BeeMiX - tego nie wiedziałem - dzięki. Ważna informacja pod kątem zakupu bazy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości