Jak najsensowniej osiągnąć 300+ hp w GS Mk.2
: 23 lip 2011, o 19:27
Jak cześć z Was wie, od pewnego czasu zasadzam się na GS-a Mk.2 - jednak chciałbym mieć w tym aucie osiągi porównywalne z BMW E39 540 (a docelowo może M5 ).
Mam spory problem, bo wybór tych aut jest b. ubogi, a jak ma się kilka kryteriów - to już w ogóle tragedia. Rozważam wszystkie możliwe opcje - łącznie z nierozwojowym GS430 oraz importem z UK Aristo i przekładką na LHD - i stąd ten post.
Ale może po kolei...
Wstęp
- wszystkie moje auta dotąd to wolnossące V8 - dlatego o uturbianiu mam minimalną wiedzę (a chciałbym pójść w tą stronę),
- spędziłem grube godziny wertując różne fora - jednak wciąż brakuje mi podstaw,
- prace powierzałbym profesjonalnemu warsztatowi - sam mogę co najwyżej poszukać jakichś części.
Co chcę osiągnąć
- samochód miałby zostać w pełni uliczny i być używany na co dzień,
- skrzynia musi zostać automatyczna,
- chciałbym minimalnie (=jak najszybciej) ok. 300 hp, docelowo marzy mi się 400-450 hp.
Jaki mam budżet
Myślę, że "na już" mógłbym zmobilizować ok. 40k (wydaje się to za mało na poliftowego GS300 + mody). Jeśli mielibyśmy dobić do 50k - wtedy chyba musiałbym rozłożyć to na raty, tzn. kupić bazę teraz a dopiero za jakiś czas zabrać się za prace (czego trochę się obawiam - w takiej sytuacji może kupić "na wszelki wypadek" GS430).
Co rozważam
- zakup GS300 i swap na 2JZ-GTE,
- zakup GS300 i uturbienie seryjnego 2JZ-GE,
- zakup Aristo w UK z seryjnym 2JZ-GTE twin turbo i przekładkę na LHD (można tam ustrzelić importy z Japonii w super pieniądzach),
- zakup GS430 z seryjnym 3UZ-FE i swap na 2JZ-GTE nie wiadomo kiedy.
O co pytam
Byłbym BARDZO wdzięczny, gdyby ktoś mógł mi w żołnierskich słowach i mega skrócie - odpowiedzieć na poniższe pytania i uporządkować chaos, który mam w głowie:
1. Co należałoby kupić/przerobić, aby w seryjnym GS300 (a więc 2JZ-GE) dokonać swapu na 2JZ-GTE z Aristo?
2. Co należałoby kupic/przerobic, aby uturbic seryjny silnik GS300 (a więc 2JZ-GE) - powiedzmy do parametrów porównywalnych z seryjnym 2JZ-GTE?
3. Co jeszcze należałoby kupic/przerobic, aby z seryjnego 2JZ-GTE dojść w okolice 400hp?
4. Czy pod kątem swapa 2JZ-GTE z Aristo - Lexus GS430 jest w czymkolwiek gorszy od GS300 (różni się skrzynią? czymś innym?)?
5. O co chodzi z single turbo i dlaczego wszystkie większe projekty na bazie 2JZ idą w tą stronę (zamiast TT jak w seryjnym 2JZ-GTE)?
Z góry dzięki za wszelkie rzeczowe info, może wreszcie zdecyduję, którym wariantem iść.
Mam spory problem, bo wybór tych aut jest b. ubogi, a jak ma się kilka kryteriów - to już w ogóle tragedia. Rozważam wszystkie możliwe opcje - łącznie z nierozwojowym GS430 oraz importem z UK Aristo i przekładką na LHD - i stąd ten post.
Ale może po kolei...
Wstęp
- wszystkie moje auta dotąd to wolnossące V8 - dlatego o uturbianiu mam minimalną wiedzę (a chciałbym pójść w tą stronę),
- spędziłem grube godziny wertując różne fora - jednak wciąż brakuje mi podstaw,
- prace powierzałbym profesjonalnemu warsztatowi - sam mogę co najwyżej poszukać jakichś części.
Co chcę osiągnąć
- samochód miałby zostać w pełni uliczny i być używany na co dzień,
- skrzynia musi zostać automatyczna,
- chciałbym minimalnie (=jak najszybciej) ok. 300 hp, docelowo marzy mi się 400-450 hp.
Jaki mam budżet
Myślę, że "na już" mógłbym zmobilizować ok. 40k (wydaje się to za mało na poliftowego GS300 + mody). Jeśli mielibyśmy dobić do 50k - wtedy chyba musiałbym rozłożyć to na raty, tzn. kupić bazę teraz a dopiero za jakiś czas zabrać się za prace (czego trochę się obawiam - w takiej sytuacji może kupić "na wszelki wypadek" GS430).
Co rozważam
- zakup GS300 i swap na 2JZ-GTE,
- zakup GS300 i uturbienie seryjnego 2JZ-GE,
- zakup Aristo w UK z seryjnym 2JZ-GTE twin turbo i przekładkę na LHD (można tam ustrzelić importy z Japonii w super pieniądzach),
- zakup GS430 z seryjnym 3UZ-FE i swap na 2JZ-GTE nie wiadomo kiedy.
O co pytam
Byłbym BARDZO wdzięczny, gdyby ktoś mógł mi w żołnierskich słowach i mega skrócie - odpowiedzieć na poniższe pytania i uporządkować chaos, który mam w głowie:
1. Co należałoby kupić/przerobić, aby w seryjnym GS300 (a więc 2JZ-GE) dokonać swapu na 2JZ-GTE z Aristo?
2. Co należałoby kupic/przerobic, aby uturbic seryjny silnik GS300 (a więc 2JZ-GE) - powiedzmy do parametrów porównywalnych z seryjnym 2JZ-GTE?
3. Co jeszcze należałoby kupic/przerobic, aby z seryjnego 2JZ-GTE dojść w okolice 400hp?
4. Czy pod kątem swapa 2JZ-GTE z Aristo - Lexus GS430 jest w czymkolwiek gorszy od GS300 (różni się skrzynią? czymś innym?)?
5. O co chodzi z single turbo i dlaczego wszystkie większe projekty na bazie 2JZ idą w tą stronę (zamiast TT jak w seryjnym 2JZ-GTE)?
Z góry dzięki za wszelkie rzeczowe info, może wreszcie zdecyduję, którym wariantem iść.