[IS 200] redukcja masy.

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego

[IS 200] redukcja masy.

Postprzez IgoR_KilleR » 25 sty 2012, o 14:46

Is to cholernie ciężkie auto jak na swoje gabaryty i tak sobie myślę, czy dało by się z czegoś zjechać, aby uzyskać mniejsze spalanie, a przy okazji lepsze właściwości jezdne. Ma ktoś z was jakieś doświadczenia z tym związane? Albo może ktoś na trafił na jakieś informacje np na zagranicznych forach?

Zastanawiam się ile masy udało by się zjechać wywalając zapasówkę, elektryczne fotele, klimatyzację, szyberdach, maty wygłuszające, i co tam jeszcze się da (przy zachowaniu funkcjonalności - nie chcę wywalać tylnej kanapy dla przykładu).

Czy to dobre rozumowanie, czy uzyskam zmniejszenie spalania? Ostatnio wyszło mi 12,8 w mieście, a jeżdżę naprawdę oszczędnie (wg wskazań economizera) tylko czasem na zakrętach dam w palnik, żeby pójść bokiem.
Avatar użytkownika
IgoR_KilleR
Lex user
 
Posty: 263
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200

Re: [IS 200] redukcja masy.

Postprzez michalm320 » 25 sty 2012, o 14:55

To jest główny powód dla którego chciałem wersje Classic. Żadnych zbędnych dodatków z których rzadko się korzysta, no może tylko szyberdach bym chciał. W efekcie masa w dowodzie to 1435KG więc nie ma tragedii. Mam w planach zamiar wjechać na wagę i zobaczyć ile waży faktycznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
michalm320
Lex Master
 
Posty: 1278
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tomaszów Maz./Turek

Re: [IS 200] redukcja masy.

Postprzez IgoR_KilleR » 25 sty 2012, o 15:12

To dziwne, bo ja mam wersję z grzaniem dupska, szyberdachem (ten sporo waży, wiem, bo wymieniałem), elektrycznymi fotelami i mam masę w dowodzie 1430kg
Avatar użytkownika
IgoR_KilleR
Lex user
 
Posty: 263
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200

Re: [IS 200] redukcja masy.

Postprzez Travis » 25 sty 2012, o 15:12

michalm320 napisał(a):To jest główny powód dla którego chciałem wersje Classic. Żadnych zbędnych dodatków z których rzadko się korzysta, no może tylko szyberdach bym chciał. W efekcie masa w dowodzie to 1435KG więc nie ma tragedii. Mam w planach zamiar wjechać na wagę i zobaczyć ile waży faktycznie.



taką wagę to ja mam w dowodzie wbitą gdzie mam is'a na pełnym wyposażeniu.
Wydaje mi się że trochę bez sensu jest odchudzanie IS200. Podejrzewam że nie wielkie będą różnice, po za tym bardziej odciążona tylna oś jak dla mnie będzie dodatkowym minusem
Avatar użytkownika
Travis
Lex Master
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 8 gru 2010, o 14:33
Lokalizacja: Nowy Targ/Kraków
Model Lexusa: GS430 TTE
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Targ/Kraków

Re: [IS 200] redukcja masy.

Postprzez IgoR_KilleR » 25 sty 2012, o 15:34

No dobra, ale pomyśl, ponad 1,4t w aucie niewiele większym od Escorta (który waży nieco ponad tonę) to te kilogramy musiały gdzieś pójść i na pewno da się to czy owo uczknąć tu i ówdzie. Poza tym akurat z przodu jest więcej do wywalenia. Ciekawe ile waży kompresor klimy...

Edit: swoją drogą tu i ówdzie przeczytać można, że Is'a zaprojektował typek odpowiedzialny w przeszłości za AE86, ciekawe że nie wyciągnął wniosków i zrobił auto które jest o połowę cięższe.
Avatar użytkownika
IgoR_KilleR
Lex user
 
Posty: 263
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200

Re: [IS 200] redukcja masy.

Postprzez Travis » 25 sty 2012, o 15:50

też mnie zastanawia skąd taka masa. Kumpel ma Passata b5 w kombiaku i nie wiele więcej waży jak 20 kg więcej a lexa na prostej kładzie na łopatki (19tdi z tym że podkręcony do 160km) :/ wydaje mi się przede wszystkim że w dużej masie ma udział wał i cały tylni napęd. Kanapa i fotele są ciężkie. Wystarczy przejrzeć temat Ralfiego jak SC odchudzał to wyraźnie napisał że siedziska są cholernie ciężkie.
Avatar użytkownika
Travis
Lex Master
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 8 gru 2010, o 14:33
Lokalizacja: Nowy Targ/Kraków
Model Lexusa: GS430 TTE
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Targ/Kraków

Re: [IS 200] redukcja masy.

Postprzez michalm320 » 25 sty 2012, o 16:47

IgoR_KilleR napisał(a):To dziwne, bo ja mam wersję z grzaniem dupska, szyberdachem (ten sporo waży, wiem, bo wymieniałem), elektrycznymi fotelami i mam masę w dowodzie 1430kg


Znakiem tego niektóre dane z dowodu trzeba sobie w dupę wsadzić. Musze się na jakąś wagę wybrać. A co do szyberdachu. Nie wiem ile waży w IS ale u kumpla w Audi S2 ważył 45kg :szok:
Obrazek
Avatar użytkownika
michalm320
Lex Master
 
Posty: 1278
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tomaszów Maz./Turek

Re: [IS 200] redukcja masy.

Postprzez Mariano » 25 sty 2012, o 20:09

demontowąc elektryczne fotele zeby odchudzić auto? dlamnie kompletna bzdura nie po to takiego kupowałem ale są gusta i guściki. Na moje odchudzając auto o 100kg ile zaoszczedzisz? tyle co byś się nie zatrzymał na jednym czerwonym świetle więcej dziennie co spali przy ruszaniu czy mniej? szkoda, że ludzie nie dowiadują się odnośnie spalania przed kupnem. Mi też pali prawie 13 i dla mnie to bardzo dużo ale liczyłem się z tym kupując go. przy 6 garkach chyba marne pzorne szanse na odchudzenie. Szerokości
WTRYSKIWACZE DENSO SPRZEDAŻ GWARANCJA
Avatar użytkownika
Mariano
Lex user
 
Posty: 149
Dołączył(a): 23 paź 2011, o 19:05
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [IS 200] redukcja masy.

Postprzez Ralfx » 25 sty 2012, o 20:49

Odchudzanie auta do jazdy na codzień? Dziwny pomysł. Ja odchudzam bo zależy mi na osiągach i obniżeniu środka ciężkości. Fakt faktem fotel elektryczny w SC ważył prawie 50kg sztuka. Jednak te w IS wyglądają na znacznie lżejsze. Tylna kanapa w SC ważyła niecałe 10kg - duża gąbka i troche skóry. Uważam że nie ma się co męczyć bo różnica pomiędzy fotelem z eletryką i bez bedzie może 15kg sztuka - to masz 30kg, praktycznie nic. U mnie wyszło 80kg na fotelach bo kubełki z laminatu 6kg ważą.

To już lepiej jeździj z bakiem zalanym na 20 litrów a nie pod korek :P Wygłuszeń nie polecam Ci usuwać. Zrozumiesz jak usuniesz :D

Po to się kupuje lexusa żeby mieć te bajery, jeśli Ci za ciężki i za dużo pali polecam Civica 6gen w sedanie. Bardzo zacne auto, wstawisz tam swap 1.6 vtec 125KM bedziesz mieć auto 1100kg, z lepszymi osiągami od IS200 i spalaniem 9 litrów w mieście.
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Avatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
 
Posty: 1575
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 03:56
Lokalizacja: Warszawa, Konstancin
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [IS 200] redukcja masy.

Postprzez IgoR_KilleR » 26 sty 2012, o 02:59

Ralfx napisał(a):
To już lepiej jeździj z bakiem zalanym na 20 litrów a nie pod korek :P
człowieku mój samochód od pół roku nie widział takiego burżujstwa! :D jak zaleję 8 litrów na raz to jest maks. Więcej to leje jedynie jak jest dalszy wyjazd za miasto i zabieram 3-4 ludzi co się zrzucają na wachę, a ostatnio i to się nie opłaca - taniej PKP.

!! właśnie, to jest pomysł! Może bak wyrzucić i wstawić jakiś mniejszy :D Ciekawe ile waży bak od IS'a :p :lol:
Po to się kupuje lexusa żeby mieć te bajery, jeśli Ci za ciężki i za dużo pali polecam Civica 6gen w sedanie. Bardzo zacne auto, wstawisz tam swap 1.6 vtec 125KM bedziesz mieć auto 1100kg, z lepszymi osiągami od IS200 i spalaniem 9 litrów w mieście.
Myślałem o Civicu 6gen, ale w liftbacku, tam kupujesz wersje z 1,8 176km i jedziesz i jedziesz :)

Ja kupiłem lexusa nie dla bajerów tylko dlatego, żeby mieć japońskiego RWD. Co mi po bajerach jak auto stoi na podwórku bo się nie opłaca jeździć?
Avatar użytkownika
IgoR_KilleR
Lex user
 
Posty: 263
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 10:00
Model Lexusa: Is 200

Następna strona

Powrót do Tuning mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości