Is200 vs Swap silnika z IS300

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post autor: owczar »

Taki swap to rozumiem:)
Zequ
Nowy lex user
Posty: 3
Rejestracja: 4 sie 2014, o 01:04
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Londyn
Kontakt:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post autor: Zequ »

czyli wracając do tematu- ogólnie odradzacie swap... No cóż, a z turbinką czy kompresorem- co bardziej się opłaca i co ile kosztuje (z montażem już)? Oraz czy ktoś z wawy ma takie auto by móc zademonstrować jak to chodzi:P
Awatar użytkownika
dead_beat
Lex Driver
Posty: 590
Rejestracja: 20 lut 2012, o 16:41
Model Lexusa: Stilo 2.4Abarth temporary
Skąd:: WWL
Lokalizacja: Starowola
Kontakt:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post autor: dead_beat »

Zequ pisze:Oraz czy ktoś z wawy ma takie auto by móc zademonstrować jak to chodzi:P
Jak na razie dla nas IS200 Turbo to mit, niewidziany i niesłyszany, bo pomimo tego, że ludzie się umawiają na spota tygodniami to i tak zawsze brakuje IS200T, pomimo tego, że mówią, że będą za pół godziny. Ja osobiście bardzo odradzam z tego powodu IS200T, bo skoro auto ma jeździć to niech jeździ...
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post autor: Dawid0ss »

dead_beat pisze:
Zequ pisze:Oraz czy ktoś z wawy ma takie auto by móc zademonstrować jak to chodzi:P
Jak na razie dla nas IS200 Turbo to mit, niewidziany i niesłyszany, bo pomimo tego, że ludzie się umawiają na spota tygodniami to i tak zawsze brakuje IS200T, pomimo tego, że mówią, że będą za pół godziny. Ja osobiście bardzo odradzam z tego powodu IS200T, bo skoro auto ma jeździć to niech jeździ...
Mam nadzieję, że to nie o mnie, bo na spota się jeszcze nie umawiałem :-D

Zequ, skończę urlopować, odezwę się, spotkamy się, przejedziemy, posłuchasz, jak moja maszynka zasysa wiatr w żagle :-) Pzdr
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post autor: baniaq »

3UZ + manual to duża rzeźba. Badam temat od dłuższego czasu. Trzeba dobrego elektronika, żeby oszukać silnik, że wciąż ma automatyczną skrzynię. Widziałem ostatnio na necie projekt GS-a 430 + manual, gdzie koleś stracił kupę mocy i niuta na przesiadce na W58.
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post autor: owczar »

Dawid0ss, a możesz napisać ile Cię kosztowało uturbianie?

Sam chciałem podnieść moc w swoim Galancie jakiś czas temu. Miałem już nawet projekt, ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że każda modyfikacja to dużo gorsza niezawodność i po prostu kupiłem mocniejsze auto.

Ale gdybym miał projekt dokończyć, to plan był taki żeby dmuchnąć kompresorem ok 0,3-0,4 bar bez intercooolera i nawet bez odprężania (9,5:1). Przepustnica miała wylądować na wlocie kompresora, a sam kompresor miał być zespolony z kolektorem dolotowym. Niestety w tym aucie potrafi ukręcić się wieloklin konwertera bez podnoszenia mocy, więc musiałbym uciekać do manuala- a tego nie chciałem.

Z tego co widzę, IS200 ma stopień sprężania 10:1, więc nie za wysoki. Lekkie odprężenie i kompresor ze świadomością, że silnik na pewno zrobi mniejszy przebieg i można akceptowalnym kosztem mieć nietypowe auto z mocnym dołem :) W IS jest akurat miejsce na to i z napędem problemu nie będzie.
Uturbianie to już mimo wszystko bardzo duże koszty jeśli to ma jeździć i nie się nie psuć.
ledziu
Lex Master
Posty: 2499
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post autor: ledziu »

baniaq pisze:3UZ + manual to duża rzeźba. Badam temat od dłuższego czasu. Trzeba dobrego elektronika, żeby oszukać silnik, że wciąż ma automatyczną skrzynię. Widziałem ostatnio na necie projekt GS-a 430 + manual, gdzie koleś stracił kupę mocy i niuta na przesiadce na W58.
Właśnie nie jest rzeźba w kategorii rzeźby :biggrin2:
Samo oszukanie silnika pracującego na automacie po podłączeniu manuala dobremu mechaniorowi zajęło 30min.

3uz w podstawie daje to co 1uz z kompresorkiem więc omijamy stage1. Jego cena jest już na tyle przystępna że przy kosztach całości nie powinno robić różnicy 2k więcej za 3uz. A sam montaż skrzynki jest bardzo podobny w obu silnikach.

IS+3uz byłby super :ok:
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post autor: Dawid0ss »

owczar pisze:Dawid0ss, a możesz napisać ile Cię kosztowało uturbianie?
Nie widzę przeciwwskazań.
- instalacja turbo 9k + oleje i filtry (all śmiga na LPG)
Koszt jest duży (oczywiście biorąc pod uwagę cenę auta). Nie mam zamiaru ściemniać. Ja zdecydowałem się tylko i wyłącznie dlatego, że w najbliższym czasie na pewno nie zmienię auta. Mam poważniejsze wydatki w tym momencie. Gdyby nie to, zamiast turbo do IS'a kupiłbym IS350 lub GS4**.
W każdym razie decyzji nie żałuję. Mam fajną sztukę. Dobrze się sprawuje. Daje fun z jazdy :-)
Pozdrawiam
Tycjan
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 10 gru 2011, o 14:08
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post autor: Tycjan »

Ile bierze gazu przy zabawie a ile przy normalnej jezdzie?? :twisted:
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post autor: Dawid0ss »

Tycjan pisze:Ile bierze gazu przy zabawie a ile przy normalnej jezdzie?? :twisted:
Przy normalnej i równej jeździe spalanie się nie zmieniło. Odsyłam tutaj to mojego tematu (stopka) po konkrety.
Edit. Nie napisałem, ile bierze przy zabawie hehe Bawię się tylko czasami. Ogólnie to jeżdżę spokojnie. W mieście spalanie wzrosło z 14.5 -> 16,5 LPG na 100km. To są liczby z Wawy. Niestety się tutaj mnóstwo stoi. Jak jeżdżę po Płocku to zamykam się spokojnie w 13-14 litrach LPG na 100km.
Pzdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości