Strona 1 z 1

[IS300h XE30] Pomiary na hamowni stacjonarnej

: 1 sie 2016, o 08:14
autor: Jubeusz
Nurtuje mnie pytanie o możliwość wykonania pomiaru na hamowni stacjonarnej samochodu hybrydowego z układem HSD, systemem odzyskiwania energii kinetycznej i przekładnią planetarną e-CTV. Konkretnie chciałbym zmierzyć moc, moment obrotowy oraz krzywe ich przebiegu w Lexusie IS300h XE30 (3 generacja).

Wie ktoś na której warszawskiej lub około warszawskiej hamowni mógłbym dokonać hamowania? Zaznaczę raz jeszcze, że nie interesuje mnie pomiar dynometrem w ruchu ulicznym a jedynie na urządzeniu stacjonarnym. Najlepiej obciążeniowym.

Re: [IS300h XE30] Pomiary na hamowni stacjonarnej

: 1 sie 2016, o 09:20
autor: kliMati
czyżby IS300h posiadał zabezpieczenia przed sprawdzeniem mocy na hamowni? Rozumiem, że wrzucenie LPG jest problematyczne :biggrin2: ale chyba panowie obsługujący hamownie radzą sobie z elektroniką ograniczającą różnicę w prędkościach obrotowych kół na poszczególnych osiach. Zerknij na kreatormocy.

Re: [IS300h XE30] Pomiary na hamowni stacjonarnej

: 1 sie 2016, o 10:22
autor: Jubeusz
Instalacja LPG jest teoretycznie mozliwa, ale de facto potrzeba oddzielnego "przodu" instalacji dla wtrysku bezposredniego i posredniego, bo zasilanie realizowane jest w obu formach. Do tego nikt nie zagwarantuje poprawnego dzialania cyklu atkinsona w ktorym pracuje silnik przy zasilaniu LPG. Z ciekawosci wyslalem zapytania ofertowe do kilku wiodacych na polskim rynku instalatorow i przedstawicielstw polskich i europejskich producentow instalacji i nikt nie podjal sie montazu gazu do mojego ISa, nie otrzymalem nawet konkretnej wyceny odpowiedniej instalacji. Jedyne czego sie dowiedzialem od europejskiej centrali BRC to ze instalacja bedzie koszowala conajmniej 2500 Euro i nie sa w stanie zagwarantowac jej poprawnego dzialania i nie widza ekonomicznego uzasadnienia jej montazu.

Co do hamowni dzis wyslalem zapytania do VTG, Tomaracing, Tomson Motorsport i Redux Motorsport. Jak odpowiedza podziele sie uzyskanymi informacjami.

Re: [IS300h XE30] Pomiary na hamowni stacjonarnej

: 1 sie 2016, o 10:32
autor: Jubeusz
Pomiar nie stanowi problemu, nawet cena standardowa, musze się wybrać na rolki.

Re: [IS300h XE30] Pomiary na hamowni stacjonarnej

: 1 sie 2016, o 21:15
autor: kliMati
co do LPG to podobno problemem kiedyś było zbieranie informacji o czasie otwarcia wtryskiwaczy, bez którego to komputer sterujący nie mógł poprawnie sterować układem hybrydowym. Podobno. W najnowszych instalacjach LPG gaz doprowadzony do pompy wtryskowej podawany jest fabrycznym wtryskiwaczami, pytanie czy pompa nie jest sterowana np. na wlocie paliwa ? Gdybam, bo nie mam poza ogólną wiedzy o LPG.
Kreator mocy informuje na swojej stronie, że rolki ma sprzęgnięte pasami tak, że "nawet najbardziej czułe systemy kontroli trakcji" nie przeszkadzają w pomiarze mocy. Koszt to 150 PLN - tyle ze strony można wyczytać. Powodzenia i jak możesz to wrzuć wyniki.

Re: [IS300h XE30] Pomiary na hamowni stacjonarnej

: 1 sie 2016, o 22:41
autor: Jubeusz
Właśnie odbyłem długą rozmowe z gościem, który w temacie hamowni zjadł zęby i wynika z niej, że elementem który uniemożlożliwi pomiar lub znaznie zafałszuje jego wynik jest wolne koło. Tomaracing zofertowało mi na piśmie wykonanie takiej, a ze mam blisko i czesto jezdze w ich okolice na spacer z psem pewnie wkrotce podejme probe zmierzenia hybrydowych parametrów.

Re: [IS300h XE30] Pomiary na hamowni stacjonarnej

: 13 sie 2016, o 13:16
autor: Jubeusz
Nie mow hop poki nie przeskoczysz, z trzech firm ktore po kontakcie mailowym/via fanpage FB zaoferowaly pomiar dwie zrezygnowaly podczas proby telefonicznej rezerwacji terminu, jedna poddala sie tuz przed wjazdem na rolki twierdzac wprawdzie, ze pomiar jest wykonalny, ale w innym terminie (przyjechalem na tak zwany dyno day dla organizacji ktorej jestem czlonkiem).