Kluczyk Garage

W tym temacie wpisujemy polecane warsztaty,serwisy etc. lub takie w których wasz Lexus nigdy więcej koła nie postawi.
ledziu
Lex Master
Posty: 2494
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: Kluczyk Garage

Post autor: ledziu »

loudner83 pisze:To gdzie uważasz żeby to najlepiej dac do zrobienia?
Tak naprawdę to nie wiadomo o co dokładnie pytasz...nawet nie wiadomo o jakie auto chodzi i jakie ma być jego przeznaczenie.

Ogólnie tuningowcy nauczyli mnie sceptycznego spoglądania na ich delikatnie mówiąc kompetencje a wybieranie ich na podstawie fotek i filmików z FB oraz wiedzy zasłyszanej w necie bez bliższej znajomości jest kupowaniem nawet nie kota w worku ale totalnej fikcji... :down:
Awatar użytkownika
dzida
Lex Driver
Posty: 506
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: Kluczyk Garage

Post autor: dzida »

Mi chodziło po głowie to co Tobie i... stwierdziłem, że lepiej kupić IS 300 z 2jz ;)
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: Kluczyk Garage

Post autor: carinus »

dzida pisze:Mi chodziło po głowie to co Tobie i... stwierdziłem, że lepiej kupić IS 300 z 2jz ;)
Możliwe że po przejażdżce uturbionym IS200 i seryjnym IS300 będziesz miał potężny dylemat,biorąc pod uwagę cenę zakupu i wrażenia z jazdy.
Awatar użytkownika
V-TEC
Lex user
Posty: 93
Rejestracja: 11 lut 2016, o 23:20
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: Kluczyk Garage

Post autor: V-TEC »

carinus pisze:Możliwe że po przejażdżce uturbionym IS200 i seryjnym IS300 będziesz miał potężny dylemat,biorąc pod uwagę cenę zakupu i wrażenia z jazdy.
Mówisz, że IS200T wg Ciebie lepiej idzie? Bo cenowo to chyba dalej IS300 wychodzi troszkę taniej wciąż.
Awatar użytkownika
dzida
Lex Driver
Posty: 506
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: Kluczyk Garage

Post autor: dzida »

carinus pisze: Możliwe że po przejażdżce uturbionym IS200 i seryjnym IS300 będziesz miał potężny dylemat,biorąc pod uwagę cenę zakupu i wrażenia z jazdy.
Wiadomo, że odczucia będą całkowicie inne (charakterystyka, skrzynia - głupio byłoby uturbiać automat) ale jak mam samemu coś robić i zastanawiać się po ilu tysiącach km będę musiał coś poprawiać, to wole kupić auto z legendą pod maską, którą przewidział producent. Będę sobie spokojnie popylał, wiedząc, że układ napędowy ma spory zapas trwałości i będę do przodu z kasą przy sprzedaży.

Jeżeli chodzi o turbo to wolałbym coś uturbionego w serii w innym aucie - chodziło mi kiedyś po głowie Audi S4 B5 2,7 biturbo ale to już wyższa półka kosztowo-serwisowa. Teraz na tapecie Focus mk2 2,5 ST tylko szkoda, że FWD.
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: Kluczyk Garage

Post autor: carinus »

Właśnie ten nieszczęsny automat zabija całą przyjemność z jazdy IS300 (w niektórych przypadkach jest fajny).Kolejny raz wybrałbym uturbienie IS200 niż 300-kę.W kwietniu zacznę 5-ty rok użytkowania turbiny i zero problemów.Żeby nie było nieścisłości,iż auto stoi tylko w garażu albo leniwie kula się po drogach.Teraz regularnie zapierd..a po autostradach z prędkościami 140-160km/h i średnie spalanie LPG wychodzi 11.7-12.2 w zależności od zatłoczenia trasy i tak przez 9-10h bez przerwy.
Mam wątpliwości tez co do ceny nabycia obu modeli,czy bedzie to jakaś znacząca różnica.
Niech wypowie się ktoś,kto próbował obu modeli i opowie o odczuciach z jazdy,bo po to się takie samochody kupuje i robi żeby coś odczuwać i mieć radość.Dane z katalogu i hamowni można sobie w buty wsadzić w takich porównaniach.
Może w końcu uda się zrobić takie porównanie i rozwieje to część mitów i dylematów co lepsze.
ledziu
Lex Master
Posty: 2494
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: Kluczyk Garage

Post autor: ledziu »

carinus tylko zapominasz o jednej bardzo ważnej sprawie i o kilku też ważnych ale może nie aż tak :ok: .
Sam sobie wszystko robisz, sam dłubiesz więc koszty inaczej się kształtują niż osobie która zleca turbienie a za wykonane prace płaci słoną kasę. Do tego wiadomo że jeżeli własnym sumptem dłubiesz to praktycznie wszystkie plusy i minusy przyjmujesz dobrem inwentarza i ewentualnie cieszysz się lub jesteś na wkurwie... który i tak jest tańszy niż u typowego zlecacza usług. A zlecacz niestety za wszystko słono płaci więc część minusów musi być ograniczona do minimum.
Kolejny temat to... sam set-up Twojego autka jest to typowy soft który wybacza wiele błędów oraz samodzielne strojenie tylko że jeżeli ktoś zleca i płaci to chciałby może wyskoczyć wyżej niż sofcik który dalej jest tylko poprawieniem seryjnych osiągów is200 a nie czymś co może już ostrzej namieszać lub kogoś zaskoczyć.
A tu niestety jak ma być coś mocniej to zaczynają się robić dylematy którą ścieżką iść tak żeby w miarę dobrze zainwestować kasę. Tak więc kłania problem zasadności wyboru is200 czy taniego strokera :biggrin2: is300.

No i jeszcze coś o czym nikt nie wspomina że apetyt rośnie w miarę jedzenia więc powtórzę ... jezeli kochasz is-a, jeżeli satysfakcjonuje Cię soft który nie jest mega drogi, jeżeli wiesz że nie zapragniesz czegoś więcej to taaaak podpisuje się "rencami i odnóżami" pod is1200t. :biggrin2:
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: Kluczyk Garage

Post autor: carinus »

ledziu-nie ma takiej tragedii o jakiej piszesz.Owszem,potrafię wiekszość obsługi zrobić samodzielnie,jednak nie mam potrzeby robić czegokolwiek więcej niż kontrola składu mieszanki LPG.Trzeba mieć świadomość swoich potrzeb i wiedzieć gdzie jest granica której się nie przeskoczy.Jedno jest niezaprzeczalne-radość z jazdy gdy nie odstajesz od większości autek na drodze.
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kluczyk Garage

Post autor: adamsky73 »

carinus pisze:regularnie zapierd..a po autostradach z prędkościami 140-160km/h i średnie spalanie LPG wychodzi 11.7-12.2 w zależności od zatłoczenia trasy i tak przez 9-10h bez przerwy.
Panie, tyle to jeździli przedstawiciele handlowi w seicento van. A i spalanie było niższe :D
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
Awatar użytkownika
michalllw
Lex Master
Posty: 1540
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Kontakt:

Re: Kluczyk Garage

Post autor: michalllw »

IS200 soft turbo to jest tylko 200km, czy ta rzeźba jest warta tego? Ostatnio jeździłem koleżanki autem które kupiłem jej 3 lata temu, A4 s-line 1.8T po programie w wersji full wypas, auto kosztowało 3 lata temu 11k, przez okres użytkowania wsadziła 2-3k a frajda z jazdy podobna jak w IS200T więc po co przepłacać :biggrin2: 200km szału nie robi, może 15-20 lat temu to było łał ale teraz mam wrażenie że 50% aut mijanych na autostradzie ma tyle mocy więc jak rzeźbić to rzeźbić konkretnie bo ta moc nie jest warta tyle zachodu i kasy.
Te pomodzone IS200T z forum jak by policzyć koszt zakupu, modyfikacje, ulepszanie, drobne naprawy to wyjdzie prawie kwota IS350 które jest seryjne i daje podobne osiągi i gwarantuje BEZAWARYJNĄ jazdę, czy przesadzam ? Hmmm, z matematyki akurat byłem niezły i wydaje mi się że nie, modziłem więc wiem ile to kosztuje :ok:
Jeżeli chodzi o odczucia to polecam kupić jakieś Clio Williams za 10k i tam dopiero są odczucia i osiągi zbliżone do IS200T. Miałem IS200 1JZ automat i IS300T manual i takie IS200T myślę że wciągało jedną dziurką od nosa ale i tak żałuję że nie poszedłem w jakąś mocną serie lub nie zrobiłem tego od podstaw (zdrowa buda+GTE+manual BMW+single turbo)
Jeśli będę coś kiedyś modzić a może to będzie 500+ myślę że już będzie łał a stosunek kasy do mocy będzie bardzo dobry :biggrin2:
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztaty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości