Strona 1 z 5

[Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

: 11 mar 2014, o 22:21
autor: baniaq
Cześć,

potrzebuję mechanika od silników.
Super, jeżeli znalazłby się ktoś, kto kojarzy 1G-FE.
Mam dosyć jak jadę do kogoś, a on mi mówi "spróbujmy tego (za xyz złotych), a potem zobaczymy co dalej..."

Pozdrawiam
Jakub

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

: 11 mar 2014, o 22:52
autor: carsik
ale co szczególnego chcesz robić? 1G to raczej prosta jednostka mechanicznie

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

: 11 mar 2014, o 23:20
autor: baniaq
Prawdopodobnie problemy z układem paliwowym.
Czuć benzynę w oleju i przybywa go.
Aktualnie jestem po mierzeniu kompresji (2x13 - 4x13.5) i wymianie oleju. Nowy też już lekko zalatuje benzyną.
Wszyscy opowiadają, czego to nie powinienem zrobić.
Przepłukać silnik, przepłukać układ paliwowy, wymienić pierścienie, robić trasy zamiast krótkich odcinków (ostatnio robione 2x200km na nowym oleju).
Wymieniłem też świece. Szósta (ta pod grodzią) miała całkowicie zwęgloną elektrodę boczną (były NGK). Wszystkie wyglądały jak po wojnie. Wjechały Denso.

W planach na przyszły tydzień jest wizyta u kolesia, który ma mi zrobić pełną diagnostykę czujników (podejrzewa, że to albo czujnik temperatury w kolektorze ssącym, albo sondy lambda).
Inny koleś zaprasza mnie na wydłubanie i sprawdzenie wtrysków.

Z ciekawostek - jak przed mierzeniem kompresji wyjąłem dolot, to też intensywnie waliło z niego benzyną.

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

: 11 mar 2014, o 23:37
autor: maniek_ls400
Jakie masz zużycie PB ? Standardowe jak na IS czy wyższe ? Może któyś wtrysk ciągle leje/cieknie ? Świeci Check ? Jeśli nie to żaden czujnik nie jest martwy - każdy wywala błąd po po uruchomieniu/krótszej/dłuższej jeździe. Czy są jakieś objawy nieprawidłowej pracy poza zapachem PB ? Na zimnym intensywniej czy non stop tak samo ?

Wtryski do LSa mam jeśli są takie same..

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

: 11 mar 2014, o 23:42
autor: baniaq
Kilka razy od początku pojawiał się check + migające TRC OFF. Średnio raz na miesiąc. Zawsze w takiej samej sytuacji - przy odpaleniu i natychmiastowym ruszeniu do tyłu (przy przeparkowywaniu albo wsuwaniu auta do garażu). Nigdy nie zaświecił się w trakcie jazdy.
Spalanie duże, nie wiem ile auto może palić normalnie, bo problem jest od razu po zakupie.
W trasie nie schodzę poniżej 10l nawet przy emeryckiej jeździe.

Check zapalił się też po wymianie świec. Zgasł po 5 poprawnych odpaleniach.

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

: 12 mar 2014, o 00:01
autor: TmK18
Duże spalanie może być wynikiem pobierania lewego powietrza lub samych wtrysków
Weź zdejmij filtr powietrza, odpal go i zatkaj czymś przepustnice szczelnie(tylko nie ręką) jak zgaśnie to raczej nie ma opcji lewego powietrza
Ogólnie ja mam z gazem mrugające trc check i spalanie dość spore na LPG i według tego co sprawdzałem to wytypowałem już niemal na 99% wtryski lpg
i nie długo będę je wysyłał na ultradźwiękowe czyszczenie i zarazem test wydajności i wtedy będę wiedział na 100% czy są ok

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

: 12 mar 2014, o 00:07
autor: baniaq
Zastanawiam się co mogłoby zabić te wtryski. Auto ma udokumentowane fakturami z ASO 113kkm przebiegu.

Wcześniej wydawała mi się realna ta akcja z trasami - poprzedni właściciel miał 2 auta. W drogę wyruszał SUV-em, IS-a używał na krótkich dystansach w tym na kilkukilometrowy dojazd do pracy. Ja robiłem podobnie - niemal codziennie 5-8km po mieście i postój. Trasa raz na tydzień, ale to i tak kilkadziesiąt km. Do tego jesień / zima - zanim nabierał temperatury, to już zdążałem go zgasić...

Auto ma moc, VVTi działa, nie ma problemów z odpalaniem na zimnym i na ciepłym. Kilka razy zakręci rozrusznikiem i od razu wkręca się na obroty (ssanie). Obroty w spoczynku - dokładnie 2/3 między 0 a 1k rpm. Czasem po szybszej jeździe i zatrzymaniu (np. na światłach) obroty są 1k rpm.

Jeszcze z takich obserwacji - głośno chodzi pompa paliwa. Na ciepłym silniku w spoczynku jej charakterystyczny delikatny świst słychać na zewnątrz bardziej niż chodzący silnik / wydech (albo ja jestem tak przewrażliwiony).

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

: 12 mar 2014, o 00:23
autor: TmK18
Zrób mu przede wszystkim reset, odłącz aku na paręnaście minut. Podłącz odpal niech pochodzi 2 minuty, następnie pojeździć rozgrzać i wiksa do odcinki wtedy się komp na nowo ustawi.
A może jakiś przewód paliwowy zardzewiały obtarty ? w co wątpię szczerze

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

: 12 mar 2014, o 00:26
autor: baniaq
TmK18 pisze:A może jakaś rurka zardzewiałą ?
Jaka rurka? :)

Re: [Poznań] Szukam ogarniętego mechanika od silników

: 12 mar 2014, o 08:04
autor: carsik
zacząłbym od kontroli AFR-u