Wymiana anteny GS300 mkII
- Kiwi
- Lex user
- Posty: 97
- Rejestracja: 9 cze 2015, o 20:53
- Model Lexusa: GS300; GS430
- Skąd:: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Nowy lex user
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 lip 2016, o 12:43
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Wymiana anteny GS300 mkII
Witaj. Fotek nie mam, bo już złożyłem całość i boję się ponownie rozebrać
Rozumiem, że wiesz jak wymontować starą antenę, tzn. cały moduł z silniczkiem? Jest na 2ch śrubach po prawej stronie w bagażniku.
1.Odpinasz zasilanie i wtyczkę od radia, od zewnątrz odkręcasz srebrne "kółko", te z 4 nacięciami. Ja użyłem małych kombinerek, rozwarłem je i odkręcałem.
2. Wyjmujesz zewnętrzną część plastikową i całą antenę wraz z mechanizmem.
3. Odkręcasz wszystkie śruby jakie trzymają pokrywę. Odepnij zasilanie silniczka.
4. Wyciągasz stary bat oraz ew. resztki ząbkowanej taśmy z mechanizmu.
5. Bat od mkI jest troszkę inny niż od mkII. Nie pasuje czarny, plastikowy ring, nie zmieści się do tej rurki, do której wsadza się bat. Spiłuj na wzór od tego uszkodzonego, żeby pasował. Ja zrobiłem to pilnikiem i papierem ściernym. Nie spiłuj za mocno, ma wchodzić i się trzymać
6. Ruchoma tuleja, w której jest bat od mkI jest krótsza od tej z mkII i jest problem z wewnętrznymi stykami sygnału radia. Brakuje dosłownie 1-2cm. 3 dni kombinowałem, jak tu przełożyć bezinwazyjnie starą tuleję do nowego bata. Bez demolki bata by się nie obeszło, nie ma jak tych tulejek zdjąć. Już chciałem walnąć tym o ścianę i nagle... zobaczyłem sprężynę walającą się po garażu. Założyłem ją na sam koniec bata, pod tuleję, w okolice gdzie wychodzi taśma ząbkowana z bata. Uzyskałem te 1-2 cm i przewodność sygnału. I tu był mój fart. Musisz znaleźć coś na wzór takiej sprężyny, która ściśle oplecie końcówkę bata i nie zsunie się.
7. Zmodyfikowany nowy bat wkładasz do tej rurki, przedtem wyjmij podwójne koło zębate z mechanizmu i okrągłą prowadnicę. Przeciągnij taśmę zębatą do samego końca, by bat był złożony. Taśma wyjdzie w mechanizmie. Zęby taśmy muszą iść do wewn., załóż koło zębate.
8. Tak zwiń resztę taśmy, by się zmieściła w okrągłej prowadnicy. Najlepiej wcześniej nagnij trochę taśmę albo nawiń na coś, zębami do wewnątrz. Proste prowadzenie taśmy jest tu bardzo ważne.
9. Zakładasz pokrywę, skręcasz całość, podłączasz zasilanie silnika i zakładasz do auta.
10. Idziesz do kościoła i dajesz na mszę w intencji działania anteny (opcjonalnie dla wierzących).
Wiem, że to co napisałem jest tak zakręcone, jak ruski słoik, ale postaram się zrobić rysunki i dać linki do stron, gdzie opisują jak wymienić bat. Jeśli już masz te linki, to pisz.
Rozumiem, że najistotniejszą sprawą była modyfikacja bata od mkI?
W załączniku zdjęcie takiego bata.
Rozumiem, że wiesz jak wymontować starą antenę, tzn. cały moduł z silniczkiem? Jest na 2ch śrubach po prawej stronie w bagażniku.
1.Odpinasz zasilanie i wtyczkę od radia, od zewnątrz odkręcasz srebrne "kółko", te z 4 nacięciami. Ja użyłem małych kombinerek, rozwarłem je i odkręcałem.
2. Wyjmujesz zewnętrzną część plastikową i całą antenę wraz z mechanizmem.
3. Odkręcasz wszystkie śruby jakie trzymają pokrywę. Odepnij zasilanie silniczka.
4. Wyciągasz stary bat oraz ew. resztki ząbkowanej taśmy z mechanizmu.
5. Bat od mkI jest troszkę inny niż od mkII. Nie pasuje czarny, plastikowy ring, nie zmieści się do tej rurki, do której wsadza się bat. Spiłuj na wzór od tego uszkodzonego, żeby pasował. Ja zrobiłem to pilnikiem i papierem ściernym. Nie spiłuj za mocno, ma wchodzić i się trzymać
6. Ruchoma tuleja, w której jest bat od mkI jest krótsza od tej z mkII i jest problem z wewnętrznymi stykami sygnału radia. Brakuje dosłownie 1-2cm. 3 dni kombinowałem, jak tu przełożyć bezinwazyjnie starą tuleję do nowego bata. Bez demolki bata by się nie obeszło, nie ma jak tych tulejek zdjąć. Już chciałem walnąć tym o ścianę i nagle... zobaczyłem sprężynę walającą się po garażu. Założyłem ją na sam koniec bata, pod tuleję, w okolice gdzie wychodzi taśma ząbkowana z bata. Uzyskałem te 1-2 cm i przewodność sygnału. I tu był mój fart. Musisz znaleźć coś na wzór takiej sprężyny, która ściśle oplecie końcówkę bata i nie zsunie się.
7. Zmodyfikowany nowy bat wkładasz do tej rurki, przedtem wyjmij podwójne koło zębate z mechanizmu i okrągłą prowadnicę. Przeciągnij taśmę zębatą do samego końca, by bat był złożony. Taśma wyjdzie w mechanizmie. Zęby taśmy muszą iść do wewn., załóż koło zębate.
8. Tak zwiń resztę taśmy, by się zmieściła w okrągłej prowadnicy. Najlepiej wcześniej nagnij trochę taśmę albo nawiń na coś, zębami do wewnątrz. Proste prowadzenie taśmy jest tu bardzo ważne.
9. Zakładasz pokrywę, skręcasz całość, podłączasz zasilanie silnika i zakładasz do auta.
10. Idziesz do kościoła i dajesz na mszę w intencji działania anteny (opcjonalnie dla wierzących).
Wiem, że to co napisałem jest tak zakręcone, jak ruski słoik, ale postaram się zrobić rysunki i dać linki do stron, gdzie opisują jak wymienić bat. Jeśli już masz te linki, to pisz.
Rozumiem, że najistotniejszą sprawą była modyfikacja bata od mkI?
W załączniku zdjęcie takiego bata.
- Załączniki
-
- bat od mkI
- bat_mkI.jpg (43.68 KiB) Przejrzano 2335 razy
Ostatnio zmieniony 21 mar 2017, o 14:33 przez Pit72, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowy lex user
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 lip 2016, o 12:43
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Wymiana anteny GS300 mkII
Oczywiście musisz przyciąć taśmę ząbkowaną, u mnie była o jakieś 10 cm za długa. Przycinaj na rozciągniętym bacie, po założeniu koła zębatego w mechanizmie, przed zwinięciem bata i nawijaniem w osłonę. Ja zostawiłem 2cm zapasu taśmy.
- Załączniki
-
- bat mod
- bat_mod.jpg (23.24 KiB) Przejrzano 2331 razy
-
- Lex user
- Posty: 162
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 20:59
- Model Lexusa: LS 430 lift
- Skąd:: Tarnowskie gory
- Kontakt:
Re: Wymiana anteny GS300 mkII
Witam
Ma ktoś z was do sprzedania bat anteny?moja taśmą zegara złamała sie:/
Ma ktoś z was do sprzedania bat anteny?moja taśmą zegara złamała sie:/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości