[LS430] Zamiana oryginalnego ekranu na moduł Android
: 4 paź 2021, o 12:56
Hej
Zakupiłem ostatnio 9" moduł Androidowy z Chin, który zastępuje oryginalny ekran w LSie. Sprzedawca twierdził, że w ciągu 15 dni mogę bezpłatnie zwrócić, dodatkowo była promocja, więc skusiłem się na sprzęt od producenta EKIY o nazwie KK3 (https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... UAK1i&mp=1).
Wrzucam zdjęcia jakby link stał się nieaktualny.
W komplecie postanowiłem zakupić kamerkę przednią, która działa jak DVR oraz posiada funkcje typu ADAS (asystenta jazdy).
Mój moduł jest wyposażony w 6GB RAM i 128GB pamięci do użycia na dane. Komplet kosztował mnie 1430 zł plus opłaty w Polsce (49 zł).
Zamontowanie wymagało zdemontowania całej zawartości konsoli środkowej w celu wymontowania oryginalnego ekranu i umocowania w tym miejscu ekranu zamiennego. Efekt końcowy (choć jeszcze nie w 100% końcowy, bo nie skręciłem wszystkiego - wszystko wisi na zatrzaskach póki co aż ogarnę tylną kamerkę).
i trochę bliżej
Co otrzymujemy poza samym ekranem:
- dwa gniazda USB na kablach (jedno przeciągnąłem do schowka przed pasażerem, do drugiego podpiąłem kamerę przednią)
- złącze na kartę SIM na kablu (przeciągnąłem do schowka)
- Antenę GPS (podpiąłem i przykleiłem pod konsolą)
- Antentę GSM (jak wyżej)
- Mnóstwo kabli (trzeba podpiąć te które dają się podpiąć do odpowiednich gniazd/wtyczek w samochodzie, reszta nieużywana)
- Dekoder canbus - do podpięcia w odpowiedni kabel w pozyższych zestawie
- Kamerę tylną, która może zastąpić oryginalną (testowałem - działa).
System jest prawie plug-and-play choć majfriend przekonywał mnie że jest w 100% zgodny (poniżej wspomnę dlaczego prawie).
Po podłączeniu i wstępnym ustawieniu (sprzedawca dał linka do instrukcji online) moduł można używać.
Można sobie skonfigurować jeden z kilku ekranów domowych żaden nie jest idealny ale coś tam można dobrać dla siebie.
Z rzeczy które mnie interesują:
- WiFi działa sprawnie, na razie udostępniam sobie z telefonu podczas jazdy, może docelowo zakupię jakąś kartę SIM.
- Sterowanie klimatyzacją działa za wyjątkiem sterowania funkcją swing, którą miałem włączoną w czasie demontażu oryginału i teraz cały czas działa ale nie da się tego wyłączyć. Przycisk na ekranie jest ale jego naciskanie niczego nie zmienia.
- Można korzystać z CD, działa zmieniarka, można wybierać płyty przeskakiwać między utworami, przewijać utwory (tego chyba nie było w oryginale)
- Zainstalowałem sobie Spotify i działa bez problemu
- Jest oryginalnie zainstalowana apka do otwarzania plików muzycznych - wrzuciłem jedną mp3 i flac na próbę - gra ładnie, nie mniej pewnie docelowo zainstaluję coś do czego jestem przywyczajony na codzień
- Nawigacja działa bez problemu, na razie bawiłem się mapami google i Yanosikiem
- Moduł teoretycznie powinien zintegrować się z przyciskami na kierownicy ale nie zintegrował się i na razie nie doszedłem do tego jak ten temat ogarnąć. Działają przyciski o regulowania głośności oraz następny/poprzedni ale tylko dla urządeń OEM (czyli głośność dla wzmacniacza co jest OK, a nast/poprz dla zmieniarki CD). Nie jestem w stanie dojść do tego co jest nie tak. Sprzedawca twierdzi że powinno działać plug-and-play ale niebardzo.
- Nie działa oryginalne radio, niby jest dostęp tak samo jak do CD ale nie da się znaleźć stacji, nic nie słychać itp. Dla mnie to niewielki problem bo praktycznie nie używam.
- Nie znalazłem dostępu do oryginalnego magnetofonu ale użyłem go tylko raz na początku z ciekawości żeby sprawdzić czy działa, więc nie będę z tym walczyć.
- Chyba działa radio wbudowane w moduł bo słychać szum jak się włączy odpowiednią apkę. Piszę "chyba", bo nie sprawdziłem na razie dokładnie - nie mam odpowiedniej anteny którą należałoby podłączyć do tego modułu.
- Kamerka przednia działa, obraz jest nagrywany tak jak w standardowym urządzeniu DVR na kartę wpinaną w kamerkę. Można na bieżąco obserwować na ekranie obraz z kamery (tylko po co?). Funkcje ADAS również działają choć oczywiście nie tak dobrze jak w modułach fabrycznych (miałem okazję korzystać do tej pory z jednego samochodu z takimi funkcjami) nie mniej dość sprawnie odkrywają że się zjeżdża z pasa lub że samochód poprzedzający odjeżdża itp. Generowany jest wtedy odpowiedni komunikat w języku angielskim. Apka może działać w tle. Obraz z kamery w dzień jest wystarczający ale w nocy niestety dość słaby. Być może jakiś bardziej zaawansowany model dawałby radę.
- Kamera tylna włącza się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego i można włączyć/wyłączyć linie prowadzące. Linie mogą być dynamiczne lub statyczne. Co było zaskoczeniem dla mnie dynamiczne oczywiście reagują na ruchy kierownicą. Na razie się nią jakoś bardzo nie bawiłem, tylko uruchomiłem testowo gdyż liczę, że jednak uda się z konwerterem RGBS>CVBS (AV) uruchomić oryginalną kamerę - znalazłem odpowiedni konwerter i jedzie do mnie z Chin.
- Działa moduł BT - bez problemu sparował mi się z telefonem, można dzwonić, odbierać telefony, przesyłać muzykę z telefonu do modułu po BT, wszystko działa bez problemu. Połączenia telefoniczne z mojej strony są przyzwoite, z drugiej moi rozmówcy czasami narzekają na jakość dźwięku. Może nie jest super ale działa.
Ramka wokół ekranu, która zastępuje oryginalną nie ma identycznych wygięć co powoduje że nieco odstaje w porównaniu z oryginałem. Być może problem wynika z faktu, że jeszcze nie poskręcałem wszystkiego tylko wetknąłem na zatrzaski, nic wielkiego ale trochę drażni. Może po skręceniu wszystko się lepiej ułoży.
Miałem problem z zainstalowaniem wylotów nawiewów wraz z mechanizmem swing'a. Ramka nie jest w 100% zgodna z oryginałem i nawiewy nie dawały się wpiąć bez problemu, musiałem nieco spiłować dwa zaczepy, na które w tym module nie ma miejsca.
Generalnie, póki co jestem zadowolony z modułu, a póki co prowadzę korespondencję ze sprzedawcą w celu uruchomienia przycisków na kierownicy i swing'a - nie jest to krytyczne ale fajnie byłoby jakby się udało.
Jeśli ktoś jest zainteresowany innymi szczegółami to odpowiem na pytania, jeśli ktoś może ma jakies doświadczenia i mógłby pomóc przy konfigurowaniu przycisków na kierownicy lub swing, będę dźwięczny.
Zakupiłem ostatnio 9" moduł Androidowy z Chin, który zastępuje oryginalny ekran w LSie. Sprzedawca twierdził, że w ciągu 15 dni mogę bezpłatnie zwrócić, dodatkowo była promocja, więc skusiłem się na sprzęt od producenta EKIY o nazwie KK3 (https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... UAK1i&mp=1).
Wrzucam zdjęcia jakby link stał się nieaktualny.
W komplecie postanowiłem zakupić kamerkę przednią, która działa jak DVR oraz posiada funkcje typu ADAS (asystenta jazdy).
Mój moduł jest wyposażony w 6GB RAM i 128GB pamięci do użycia na dane. Komplet kosztował mnie 1430 zł plus opłaty w Polsce (49 zł).
Zamontowanie wymagało zdemontowania całej zawartości konsoli środkowej w celu wymontowania oryginalnego ekranu i umocowania w tym miejscu ekranu zamiennego. Efekt końcowy (choć jeszcze nie w 100% końcowy, bo nie skręciłem wszystkiego - wszystko wisi na zatrzaskach póki co aż ogarnę tylną kamerkę).
i trochę bliżej
Co otrzymujemy poza samym ekranem:
- dwa gniazda USB na kablach (jedno przeciągnąłem do schowka przed pasażerem, do drugiego podpiąłem kamerę przednią)
- złącze na kartę SIM na kablu (przeciągnąłem do schowka)
- Antenę GPS (podpiąłem i przykleiłem pod konsolą)
- Antentę GSM (jak wyżej)
- Mnóstwo kabli (trzeba podpiąć te które dają się podpiąć do odpowiednich gniazd/wtyczek w samochodzie, reszta nieużywana)
- Dekoder canbus - do podpięcia w odpowiedni kabel w pozyższych zestawie
- Kamerę tylną, która może zastąpić oryginalną (testowałem - działa).
System jest prawie plug-and-play choć majfriend przekonywał mnie że jest w 100% zgodny (poniżej wspomnę dlaczego prawie).
Po podłączeniu i wstępnym ustawieniu (sprzedawca dał linka do instrukcji online) moduł można używać.
Można sobie skonfigurować jeden z kilku ekranów domowych żaden nie jest idealny ale coś tam można dobrać dla siebie.
Z rzeczy które mnie interesują:
- WiFi działa sprawnie, na razie udostępniam sobie z telefonu podczas jazdy, może docelowo zakupię jakąś kartę SIM.
- Sterowanie klimatyzacją działa za wyjątkiem sterowania funkcją swing, którą miałem włączoną w czasie demontażu oryginału i teraz cały czas działa ale nie da się tego wyłączyć. Przycisk na ekranie jest ale jego naciskanie niczego nie zmienia.
- Można korzystać z CD, działa zmieniarka, można wybierać płyty przeskakiwać między utworami, przewijać utwory (tego chyba nie było w oryginale)
- Zainstalowałem sobie Spotify i działa bez problemu
- Jest oryginalnie zainstalowana apka do otwarzania plików muzycznych - wrzuciłem jedną mp3 i flac na próbę - gra ładnie, nie mniej pewnie docelowo zainstaluję coś do czego jestem przywyczajony na codzień
- Nawigacja działa bez problemu, na razie bawiłem się mapami google i Yanosikiem
- Moduł teoretycznie powinien zintegrować się z przyciskami na kierownicy ale nie zintegrował się i na razie nie doszedłem do tego jak ten temat ogarnąć. Działają przyciski o regulowania głośności oraz następny/poprzedni ale tylko dla urządeń OEM (czyli głośność dla wzmacniacza co jest OK, a nast/poprz dla zmieniarki CD). Nie jestem w stanie dojść do tego co jest nie tak. Sprzedawca twierdzi że powinno działać plug-and-play ale niebardzo.
- Nie działa oryginalne radio, niby jest dostęp tak samo jak do CD ale nie da się znaleźć stacji, nic nie słychać itp. Dla mnie to niewielki problem bo praktycznie nie używam.
- Nie znalazłem dostępu do oryginalnego magnetofonu ale użyłem go tylko raz na początku z ciekawości żeby sprawdzić czy działa, więc nie będę z tym walczyć.
- Chyba działa radio wbudowane w moduł bo słychać szum jak się włączy odpowiednią apkę. Piszę "chyba", bo nie sprawdziłem na razie dokładnie - nie mam odpowiedniej anteny którą należałoby podłączyć do tego modułu.
- Kamerka przednia działa, obraz jest nagrywany tak jak w standardowym urządzeniu DVR na kartę wpinaną w kamerkę. Można na bieżąco obserwować na ekranie obraz z kamery (tylko po co?). Funkcje ADAS również działają choć oczywiście nie tak dobrze jak w modułach fabrycznych (miałem okazję korzystać do tej pory z jednego samochodu z takimi funkcjami) nie mniej dość sprawnie odkrywają że się zjeżdża z pasa lub że samochód poprzedzający odjeżdża itp. Generowany jest wtedy odpowiedni komunikat w języku angielskim. Apka może działać w tle. Obraz z kamery w dzień jest wystarczający ale w nocy niestety dość słaby. Być może jakiś bardziej zaawansowany model dawałby radę.
- Kamera tylna włącza się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego i można włączyć/wyłączyć linie prowadzące. Linie mogą być dynamiczne lub statyczne. Co było zaskoczeniem dla mnie dynamiczne oczywiście reagują na ruchy kierownicą. Na razie się nią jakoś bardzo nie bawiłem, tylko uruchomiłem testowo gdyż liczę, że jednak uda się z konwerterem RGBS>CVBS (AV) uruchomić oryginalną kamerę - znalazłem odpowiedni konwerter i jedzie do mnie z Chin.
- Działa moduł BT - bez problemu sparował mi się z telefonem, można dzwonić, odbierać telefony, przesyłać muzykę z telefonu do modułu po BT, wszystko działa bez problemu. Połączenia telefoniczne z mojej strony są przyzwoite, z drugiej moi rozmówcy czasami narzekają na jakość dźwięku. Może nie jest super ale działa.
Ramka wokół ekranu, która zastępuje oryginalną nie ma identycznych wygięć co powoduje że nieco odstaje w porównaniu z oryginałem. Być może problem wynika z faktu, że jeszcze nie poskręcałem wszystkiego tylko wetknąłem na zatrzaski, nic wielkiego ale trochę drażni. Może po skręceniu wszystko się lepiej ułoży.
Miałem problem z zainstalowaniem wylotów nawiewów wraz z mechanizmem swing'a. Ramka nie jest w 100% zgodna z oryginałem i nawiewy nie dawały się wpiąć bez problemu, musiałem nieco spiłować dwa zaczepy, na które w tym module nie ma miejsca.
Generalnie, póki co jestem zadowolony z modułu, a póki co prowadzę korespondencję ze sprzedawcą w celu uruchomienia przycisków na kierownicy i swing'a - nie jest to krytyczne ale fajnie byłoby jakby się udało.
Jeśli ktoś jest zainteresowany innymi szczegółami to odpowiem na pytania, jeśli ktoś może ma jakies doświadczenia i mógłby pomóc przy konfigurowaniu przycisków na kierownicy lub swing, będę dźwięczny.