[is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post Reply
ledziu
Lex Master
Posts: 2570
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by ledziu »

Może ja powiem o swoich doświadczeniach. Jak jeździłem ścigałem się w terenie to szpery zakładane byłe albo płytkowe albo spawanie czyli elektro szpera. Płytki do szpery dokładaliśmy w momencie kiedy ktoś chciał w większym stopniu spiąć most. Na takiej zasadzie działe np: Kaaz. Jeżeli chodzi o Torsena to jest takie połączenie streetu z torem, moi koledzy w SXach zalewali mosty z LSD gęstym olejem żeby uzyskać lepszy efekt i podobno ułatwiało to latanie bokiem. O szperce helikalnej pierwszy raz słyszę w ujęciu zabawowym ale może jeszcze nie wszystko wiem na ten temat.

P.S.

W terenie byłem tak napalony na elektro szpere że zaspawałem przedni most :szok: pierwsza wycieczka skończyła się źle dla paluszków, na drugą zmontowałem wspomaganie, a na trzecią zamontowałem nowy most :laugh1:
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by carsik »

no cóż, mówiąc o sporcie stricte i jak ktoś mówi szpera to zawsze jest płytka. Drifterzy praktycznie zawsze mają elektroszpery.

Ale żeby była pełna jasnośc, jak najbardziej torsen jest w seryjnym samochodzie mile widziany, działa o niebo lepiej niż mechanizm otwarty. I naprawdę jego zalety są bardzo duże a wada bardzo malutka, praktycznie nie do zauważenia na ulicy. :biggrin2:
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
User avatar
Pawciu
Nowy lex user
Posts: 19
Joined: 5 Sep 2012, o 09:41
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Pruszków
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by Pawciu »

Ralfx wrote:Na torsenie zimą to jest jedna wielka jazda bokami - oba koła spinają się na 100% i jest kaplica
ubijałem kilka torsenów i takie zdanie zakwalifikowałbym do logiki rozmytej.
dyfry torsenowe na śniegu mogą spiąć 100% jeżeli mają tak samo śliskie/ośnieżone podłoże pod kołami, ale to sie prawie nie zdarza.

BTW, w jednym moim aucie, w konfiguracji 4wd i z elektroszperą z tyłu, na grubo ośnieżonym torze nie miały podejścia żadne inne samochody, nawet wiele mocniejsze turbo 4wd,
nie było kaplicy, auto robiło dokładnie to co chciał kierownik amator...

P.
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by Damian87 »

Z tego co piszecie to wynika że przy torsenie spięcie kół zależy od warunków, tj. gdy oba koła są w górze 100 % siły możę isc na jedno z kół ( dla tego jedno kręci sie jedną a drugie w przeciwną stronę..), a w ekstremalnej sytuacji moment jest rozkładany 50/50 tak?

Czytałem żę wadą takiego dyfra jest to że się szybciej nagrzewa. nie będzie szkodziło to ze pomalowali tą czarną mazią? jak dyfer da znać ze się przegrzewa? co możę sie ewentualnie stać?
Marchol
Lex Driver
Posts: 492
Joined: 22 Aug 2011, o 23:02
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Ruda Śląska
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by Marchol »

Takie pytanko mam dla znawców tematu :)
Czy próbował ktoś wsadzić dyfer z LSD z IS 300 do IS 200 ? Czy jest to na zasadzie Plug & Play czy trzeba coś modyfikować ?
Image
User avatar
dS
Lex Master
Posts: 2799
Joined: 21 Sep 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by dS »

nie wsadzałem, ale wydaje mi się że to ten sam dyfer, jedynie ten z Altezzy jest inny bo do wału mocowany jest inną ilością śrub
Last edited by dS on 26 Nov 2012, o 10:13, edited 1 time in total.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Marchol
Lex Driver
Posts: 492
Joined: 22 Aug 2011, o 23:02
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Ruda Śląska
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by Marchol »

Jeżeli chodzi o podpięcie do wału to jest takie same, wydaje mi się że są inne mocowania półosi, tak przynajmniej wnioskuję z zdjęć w internecie, choć na toyodiy niby wygląda to dokładnie tak samo...
Image
Lex

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by Lex »

Marchol wrote:Takie pytanko mam dla znawców tematu :)
Czy próbował ktoś wsadzić dyfer z LSD z IS 300 do IS 200 ? Czy jest to na zasadzie Plug & Play czy trzeba coś modyfikować ?

chyba ktoś ostatnio coś kombinował z wkładaniem LSD do IS200 ale kompletnie nie wiem po co robić taki zabieg w IS200 z niecałą 155KM które się w ogóle nie wypycha na dole :scratch: w każdym razie coś powinno być o tym na forum
Marchol
Lex Driver
Posts: 492
Joined: 22 Aug 2011, o 23:02
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Ruda Śląska
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by Marchol »

Lex wrote:
Marchol wrote:Takie pytanko mam dla znawców tematu :)
Czy próbował ktoś wsadzić dyfer z LSD z IS 300 do IS 200 ? Czy jest to na zasadzie Plug & Play czy trzeba coś modyfikować ?

chyba ktoś ostatnio coś kombinował z wkładaniem LSD do IS200 ale kompletnie nie wiem po co robić taki zabieg w IS200 z niecałą 155KM które się w ogóle nie wypycha na dole :scratch: w każdym razie coś powinno być o tym na forum
Może i w sezonie letnim, nie ma to znaczenia, ale w zimowym mogę podjechać na jakiś placyk i się pobawić, co zresztą robiłem mając Mx-5, tam było 1.8 l i jakoś dawało radę :dance3: , tutaj na pewno też będzie szło, co zresztą w tamtym sezonie zimowym zostało sprawdzone, jednak otwarty dyfer robi swoje i nie ma aż takiej frajdy.
Image
User avatar
dS
Lex Master
Posts: 2799
Joined: 21 Sep 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Contact:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Post by dS »

Lex wrote:chyba ktoś ostatnio coś kombinował z wkładaniem LSD do IS200 ale kompletnie nie wiem po co robić taki zabieg w IS200 z niecałą 155KM które się w ogóle nie wypycha na dole :scratch: w każdym razie coś powinno być o tym na forum
Przesadzasz i to mocno, z własnego doświadczenia powiem, i pewnie nie tylko ja, że LSD w IS200 robi sporą różnice, bez LSD zapomnij o kręceniu kółek, z LSD robisz to bez większych problemów. Ale to tylko fun, ważniejsze dla zwykłego kierowcy jest jazda zimą, przy LSD ciągną ci 2 koła, więc łatwiej jest wyjechać z zaspy, czy przemieszczać się pod górkę gdy jezdnia jest śliska, a bez LSD stoisz w miejscu i mielisz jednym kółkiem :sarcastic:
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests