[is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometria?
-
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 cze 2015, o 12:07
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Poznań
- Kontakt:
[is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometria?
Cześć,
W związku z tym iż mój świeży nabytek posiada zawieszenie skonstruowane tak samo jak moje poprzednie Hondy, czyli zużyty sworzeń grozi zerwaniem i uszkodzeniem błotnika, to chcę je profilaktycznie wymienić. Tak też robiłem w przypadku Accordów. Pytanie jest następujące - czy wymiana ingeruje w nastawy geometrii auta? A co za tym idzie, czy po takiej wymianie obowiązkowe jest ustawienie geometrii?
Czy te sworznie dają jakieś inne objawy niż skrzypienie, pukanie itp. U mnie nic takiego nie występuje, ale w okolicach osłon sworznia, oprócz syfu (błota itp.) można wyczuć również trochę smaru, więc już chyba czas na wymianę Chociaż żadnych innych objawów nie mam. Mam tylko problem z jazdą po pofałdowanych drogach (koleiny itp.). Wtedy auto zachowuje się nerwowo i myszkuje. Czy to normalne? Opony 215/45/17. Na równych drogach leci jak po sznurku, nie ważne czy 100 czy 200 km/h, puszczam kierownicę i sunie jak po szynach
Z góry dzięki za jakąś podpowiedź!
W związku z tym iż mój świeży nabytek posiada zawieszenie skonstruowane tak samo jak moje poprzednie Hondy, czyli zużyty sworzeń grozi zerwaniem i uszkodzeniem błotnika, to chcę je profilaktycznie wymienić. Tak też robiłem w przypadku Accordów. Pytanie jest następujące - czy wymiana ingeruje w nastawy geometrii auta? A co za tym idzie, czy po takiej wymianie obowiązkowe jest ustawienie geometrii?
Czy te sworznie dają jakieś inne objawy niż skrzypienie, pukanie itp. U mnie nic takiego nie występuje, ale w okolicach osłon sworznia, oprócz syfu (błota itp.) można wyczuć również trochę smaru, więc już chyba czas na wymianę Chociaż żadnych innych objawów nie mam. Mam tylko problem z jazdą po pofałdowanych drogach (koleiny itp.). Wtedy auto zachowuje się nerwowo i myszkuje. Czy to normalne? Opony 215/45/17. Na równych drogach leci jak po sznurku, nie ważne czy 100 czy 200 km/h, puszczam kierownicę i sunie jak po szynach
Z góry dzięki za jakąś podpowiedź!
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri
Myszkowanie w koleinach jest normalne w tym aucie.
Geometrii ustawiać nie musisz, jeśli tylko poprzednim razem była zrobiona poprawnie (na co nie masz gwarancji). Ja zawsze po zakupie auta robię profilaktycznie po przeglądzie zawieszenie (i wymianie wszystkiego, co może mieć na nią wpływ).
Geometrii ustawiać nie musisz, jeśli tylko poprzednim razem była zrobiona poprawnie (na co nie masz gwarancji). Ja zawsze po zakupie auta robię profilaktycznie po przeglądzie zawieszenie (i wymianie wszystkiego, co może mieć na nią wpływ).
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri
W tych sworzniach nie ma smaru (więc nie wiem co ci tam wycieka). Po wymianie sworzni nie jest konieczna geometria (choć sprawdzenie jest zawsze wskazane).
Co do myszkowania na nierównych drogach (i przy mocnym bocznym wietrze) to też z tym walczę, na razie postawiłem na uszkodzone tuleje w zawiasie i wypracowane gumy maglownicy.
Co do myszkowania na nierównych drogach (i przy mocnym bocznym wietrze) to też z tym walczę, na razie postawiłem na uszkodzone tuleje w zawiasie i wypracowane gumy maglownicy.
- Bochut
- Lex user
- Posty: 153
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 09:22
- Model Lexusa: IS 300
- Skąd:: Kujawy
- Kontakt:
Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri
Jak już się z tym uporasz to napisz czy te nowe gumy magla pomogłyendrju1 pisze: Co do myszkowania na nierównych drogach (i przy mocnym bocznym wietrze) to też z tym walczę, na razie postawiłem na uszkodzone tuleje w zawiasie i wypracowane gumy maglownicy.
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri
Na pewno będzie info w temacie o moim lexie.
viewtopic.php?f=85&t=10412
viewtopic.php?f=85&t=10412
-
- Lex user
- Posty: 242
- Rejestracja: 29 lip 2015, o 10:51
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Przemysl
- Kontakt:
Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri
a czy geometria a zbieznosc to to samo?
robilem troche przy zawieszeniu, amory przod, tuleje plywajace tyl, sworzen prawy przod i costam jeszcze
robilem troche przy zawieszeniu, amory przod, tuleje plywajace tyl, sworzen prawy przod i costam jeszcze
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri
Zbieżność to tylko ustawienie kół danej osi, aby były równoległe (auto może zostawiać 4 ślady a i tak zbieżność może być ok), geometria to oprócz zbieżności sprawdzenie liniowości osi, a także kąty pochyleń i masę innych parametrów.
-
- Lex user
- Posty: 242
- Rejestracja: 29 lip 2015, o 10:51
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Przemysl
- Kontakt:
Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri
acha, a po jakich operacjach taka geometrie sie powinno robic?
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri
Dobrze jest zrobić np zaraz po (lub jeszcze lepiej przed) kupnie pojazdu, aby sprawdzić czy zawieszenie trzyma standard.
Dodatkowo po każdej wymianie tulei na których jest regulacja np pochylenia koła.
Dodatkowo po każdej wymianie tulei na których jest regulacja np pochylenia koła.
-
- Lex user
- Posty: 242
- Rejestracja: 29 lip 2015, o 10:51
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Przemysl
- Kontakt:
Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri
rozumiem, dziekuje za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości