Masa (elektryczna, plecionka) skrzyni- GS300 II
-
- Lex user
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 21:48
- Model Lexusa: GS 300 II 2002r.
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
Masa (elektryczna, plecionka) skrzyni- GS300 II
Witam,
Mam pytanie. Otóż podczas oglądania podwozia mojego auta (z ciekawości), stwierdziłem, że plecionka, łącząca skrzynię biegów z nadwoziem (masa), jest trochę załamana (skręciła się komuś dość mocno przy przykręcaniu) i widać ślady śniedzi (patyny). Niedługo czeka mnie wymiana oleju, stąd przy okazji mógłbym ją "wyprostować", ew. sprawdzić stan i poszukać nowej,albo przeczyścić styki.
Zastanawiam się jednak, czy w Lexusie mogę ją po prostu odkręcić (miałem wcześniej Peugeota i tam trzeba było poczekać z różnymi rzeczami, aż BSI "pójdzie spać"). Czy jak wyjmę kluczyk, to skrzynia jest już odłączona, czy lepiej odłączyć akumulator, żeby później nie było jakichś cudów? Czy odłączenie aku w GS, odbywa się bez problemów, czy później trzeba coś programować?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie pracy skrzyni. Czasami, przy bardzo wolnym przyspieszaniu (uroki małego miasta) zdarza się delikatne "kopnięcie" (generalnie, poza tym, skrzynia przełącza bardzo dobrze), które może wynikać z mojej techniki jazdy (wcześniej tylko diesle) - udaje mi się często "wstrzelić" z odpuszczaniem gazu, akurat, gdy skrzynia chce zmienić bieg. Częściej na ciepłym, ale i na zimnym o ile pamiętam, też chyba miałem ze dwa razy (na ciepłym jest do tego więcej okazji, bo zanim dojadę do centrum to się zagrzeje). Chciałem zapytać, czy te skrzynie tak mają (udało mi się coś podobnego zrobić kilka razy w C klasie, więc chyba automaty tak mogą mieć?), czy raczej to się nie powinno zdarzać? Ogólnie auto nie jest "zciachane" stąd wydaje mi się, że szukam dziury w całym, ale wolę dopytać, bo benzyna a diesel to wielka różnica.
PS. Trochę nie ten temat, ale nie chcę zakładać nowego wątku. Czy normalne jest (znów- same Diesle dotychczas), że na klimatyzacji w duży upał silnik minimalnie faluje (właściwie to "akustycznie" bo wskazówka "kołysze się" wtedy o swoją grubość, lub mniej? Aha... Samochód nie ma i z tego co wiem- nigdy nie posiadał LPG.
Pozdrawiam.
Mam pytanie. Otóż podczas oglądania podwozia mojego auta (z ciekawości), stwierdziłem, że plecionka, łącząca skrzynię biegów z nadwoziem (masa), jest trochę załamana (skręciła się komuś dość mocno przy przykręcaniu) i widać ślady śniedzi (patyny). Niedługo czeka mnie wymiana oleju, stąd przy okazji mógłbym ją "wyprostować", ew. sprawdzić stan i poszukać nowej,albo przeczyścić styki.
Zastanawiam się jednak, czy w Lexusie mogę ją po prostu odkręcić (miałem wcześniej Peugeota i tam trzeba było poczekać z różnymi rzeczami, aż BSI "pójdzie spać"). Czy jak wyjmę kluczyk, to skrzynia jest już odłączona, czy lepiej odłączyć akumulator, żeby później nie było jakichś cudów? Czy odłączenie aku w GS, odbywa się bez problemów, czy później trzeba coś programować?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie pracy skrzyni. Czasami, przy bardzo wolnym przyspieszaniu (uroki małego miasta) zdarza się delikatne "kopnięcie" (generalnie, poza tym, skrzynia przełącza bardzo dobrze), które może wynikać z mojej techniki jazdy (wcześniej tylko diesle) - udaje mi się często "wstrzelić" z odpuszczaniem gazu, akurat, gdy skrzynia chce zmienić bieg. Częściej na ciepłym, ale i na zimnym o ile pamiętam, też chyba miałem ze dwa razy (na ciepłym jest do tego więcej okazji, bo zanim dojadę do centrum to się zagrzeje). Chciałem zapytać, czy te skrzynie tak mają (udało mi się coś podobnego zrobić kilka razy w C klasie, więc chyba automaty tak mogą mieć?), czy raczej to się nie powinno zdarzać? Ogólnie auto nie jest "zciachane" stąd wydaje mi się, że szukam dziury w całym, ale wolę dopytać, bo benzyna a diesel to wielka różnica.
PS. Trochę nie ten temat, ale nie chcę zakładać nowego wątku. Czy normalne jest (znów- same Diesle dotychczas), że na klimatyzacji w duży upał silnik minimalnie faluje (właściwie to "akustycznie" bo wskazówka "kołysze się" wtedy o swoją grubość, lub mniej? Aha... Samochód nie ma i z tego co wiem- nigdy nie posiadał LPG.
Pozdrawiam.
- foka1
- Lex user
- Posty: 197
- Rejestracja: 15 sty 2011, o 20:27
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Karwia
- Kontakt:
Re: Masa (elektryczna, plecionka) skrzyni- GS300 II
ja u siebie odkrecalem bez problemu i dorobilem inna
GS 300 MKII 2001
- foka1
- Lex user
- Posty: 197
- Rejestracja: 15 sty 2011, o 20:27
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Karwia
- Kontakt:
-
- Lex Driver
- Posty: 521
- Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WWA
- Kontakt:
Masa (elektryczna, plecionka) skrzyni- GS300 II
A co do klimatyzacji to na postoju jest to możliwe. Wolne obroty ze względu na ekologię sa niskie i jak sie załącza sprężarka to komputer lekko musi podnieść obroty.
-
- Lex user
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 21:48
- Model Lexusa: GS 300 II 2002r.
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
Re: Masa (elektryczna, plecionka) skrzyni- GS300 II
Dzięki wielkie za odpowiedzi Panowie.
Rozumiem, że nie odłączałeś akumulatora do wymiany tej linki? Tak ogólnie, to jak jest z odłączaniem aku w Lexie- normalnie później się wsiada i odpala, czy trzeba jakoś przypisywać kluczyk?
Co do oleju, to poprzedni właściciel twierdził, że wymieniał jakiś czas temu, ale w sumie za jakiś czas to pewnie na wszelki wypadek zrobię.
Co do klimy, to działo mi się tak raz w dużym upale i było cyklicznie, co kilka sekund, też właśnie myślałem, że może kwestie ekologii (tak zwanej). W sumie będę musiał jeszcze sprawdzić, jak jest z czynnikiem, bo może mało go jest i rozłączała...Wahania były minimalne i gdyby nie leka zmiana tonu pracy silnika, to pewnie bym tego nie zauważył.
Rozumiem, że nie odłączałeś akumulatora do wymiany tej linki? Tak ogólnie, to jak jest z odłączaniem aku w Lexie- normalnie później się wsiada i odpala, czy trzeba jakoś przypisywać kluczyk?
Co do oleju, to poprzedni właściciel twierdził, że wymieniał jakiś czas temu, ale w sumie za jakiś czas to pewnie na wszelki wypadek zrobię.
Co do klimy, to działo mi się tak raz w dużym upale i było cyklicznie, co kilka sekund, też właśnie myślałem, że może kwestie ekologii (tak zwanej). W sumie będę musiał jeszcze sprawdzić, jak jest z czynnikiem, bo może mało go jest i rozłączała...Wahania były minimalne i gdyby nie leka zmiana tonu pracy silnika, to pewnie bym tego nie zauważył.
-
- Lex Driver
- Posty: 521
- Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WWA
- Kontakt:
Masa (elektryczna, plecionka) skrzyni- GS300 II
Możesz normalnie odpalać po odłączeniu akumulatora. Ja go nie odłączyłem w sumie ale rozładował sie na tyle, ze nawet kontrolki sie nie zajarzyly. Po doładowaniu odpalił normalnie.
- foka1
- Lex user
- Posty: 197
- Rejestracja: 15 sty 2011, o 20:27
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Karwia
- Kontakt:
Re: Masa (elektryczna, plecionka) skrzyni- GS300 II
nie odlaczalem aku .mm gs 300 2001 rok
GS 300 MKII 2001
-
- Lex user
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 21:48
- Model Lexusa: GS 300 II 2002r.
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
Re: Masa (elektryczna, plecionka) skrzyni- GS300 II
Dzięki za info. Co do oleju w skrzyni, chyba skoczę do SAMKO, mam dość niedaleko do Miedznej k. Węgrowa. Ile orientacyjnie może kosztować wymiana oleju z filtrem w GS? Pozdrawiam.
- Pawełn
- Lex Driver
- Posty: 400
- Rejestracja: 6 paź 2012, o 14:43
- Model Lexusa: IS300
- Skąd:: Pruszków
- Kontakt:
Re: Masa (elektryczna, plecionka) skrzyni- GS300 II
185 dałem ostatnio w toyocie z 20% zniżką za pięć litrów oleju z czego z litr został po wymianie, ew. ravenol za czterolitrową bańkę wyjdzie trochę ponad stówkę, sześć dyszek filtr w zamienniku, ori to wydatek ponad czterech stów i parę złociszy za płynną uszczelkę do miski.Mateusz L pisze: Ile orientacyjnie może kosztować wymiana oleju z filtrem w GS? Pozdrawiam.
レクサス
-
- Lex user
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 21:48
- Model Lexusa: GS 300 II 2002r.
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
Re: Masa (elektryczna, plecionka) skrzyni- GS300 II
W SAMKO powiedzieli mi uwaga, uwaga 600- 650 zł...Facet powiedział, że wchodzi 4,5 litra, że lepszy olej itd...Pytał, czy nie 4-biegowa skrzynia czasem...
EDIT: Sama wymiana oleju z filtrem w SAMKO (bez oleju) ok. 250 zł, czyli będę musiał kupić ok. 5 l oleju w Toyocie , lub na allegro, jak rozumiem? Olej, taki jak poniżej, http://allegro.pl/olej-atf-4-t-iv-do-sk ... 67946.html ;
lub:
http://allegro.pl/ravenol-t-iv-fluid-10 ... 01586.html, tak?
Podejrzewam, że policzyli jakiś droższy olej na wszelki wypadek...ale przecież to zwykły, stary 5- biegowy automat... Szczerze mówiąc, jak bym miał dać 600zł , to bym sobie go sam wymienił...
EDIT: Sama wymiana oleju z filtrem w SAMKO (bez oleju) ok. 250 zł, czyli będę musiał kupić ok. 5 l oleju w Toyocie , lub na allegro, jak rozumiem? Olej, taki jak poniżej, http://allegro.pl/olej-atf-4-t-iv-do-sk ... 67946.html ;
lub:
http://allegro.pl/ravenol-t-iv-fluid-10 ... 01586.html, tak?
Podejrzewam, że policzyli jakiś droższy olej na wszelki wypadek...ale przecież to zwykły, stary 5- biegowy automat... Szczerze mówiąc, jak bym miał dać 600zł , to bym sobie go sam wymienił...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości