[SC300] [SC400] swap zacisków z LS400 i pompy z Supry

Czyli wszystkie porady oraz pomysły na własnoręczne przeróbki.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

[SC300] [SC400] swap zacisków z LS400 i pompy z Supry

Post autor: Ralfx »

Jako iż mam już to za soba to opiszę trochę zabieg, może ktoś będzie chciał również skorzystać. Nie wiem jak jest z kompatybilnością tych tych zacisków z innymi Lexusami ale jesli gdzieś występują takie same hamulce jak w SC300 i SC400 to z pewnością da się te operację przeprowadzić.

Zacznę od pompy mimo że nie jest to koniecznością ale zamieszczę to tutaj jako ciekawostkę przy modyfikacji układu hamulcowego. Szperając po amerykańskich forach wygrzebałem że do SC pasuje pompa z supry twin turbo wersji amerykańskiej rocznik 98. Pompa nieco wydajniejsza jako że musiała ona obslugiwać dużo mocniejsze hamulce 325mm. Możliwość ta dotyczy tylko SC które mają pompę na dwie śruby montowaną do serwa czyli bodajże te po 94r. Pompa którą zamówiłem ma numer katalogowy 47201-14880. Montaż to pełen P'&P tak więc nie sprawia to żadnych trudności. Potem po robocie pozostaje tylko odpowietrzyć układ i wymienić płyn hamulcowy.

Co podrzebujemy do SWAPa hamulcy od LS400
- zaciski 4-tłoczkowe od modelu LS400 roczniki 95-00 (jak te widoczne na zdjęciach poniżej)
- nowe tarcze (dedykowane do w/w LS, większe niż nasze obecne) rozmiar 314mm, 28mm grubości
- nowe klocki do naszych zacisków
- śruby do jarzma od LS400 (zaznaczone na zdjęciu czerwonymi strzałkami)
- 4 bolce do mocowania klocków hamulcowych (na rys 47748B) oraz komplet blaszek zaznaczony na schemacie (04947)
- opcjonalnie możemy zaopatrzyć się w osłonki od LS (nasze są za małe) na schemacie 47781 i 47782

- w niektórych przypadkach mogą być potrzebne dystanse i długie szpilki, wszystko zależy od waszych felg

Schemat części
Obrazek

Ja zacząłem 2 dni wcześniej od doprowadzenia zacisków do porządku tak i oto wyczyściłem pomalowałem i zadbałem o napisik :)

Obrazek
Obrazek

Pierwszym krokiem kiedy auto już jest w górze i nie ma koła jest oczywiście zrzucenie starych hamulcy (trzymają się na dwie śruby do jarzma) i wywalenia osłonki widocznej na zdjęciu poniżej. My ją pogięliśmy i urwaliśmy, wy możecie sie oczywiście bardziej postarać :klucz:

Obrazek

Tak prezentuje się porównanie tarcz i zacisków

Obrazek

Następnie bierzemy nowe zaciski, nowe tarcze i śruby od LS (można użyć nasze śruby od SC ale są one dłuższe i konieczne będzie użycie podkładek bo inaczej sie nie wpasują ale o tym później). Zakładamy to wszystko tak samo jak zdejmowaliśmy. Jeśli mamy jeszcze osłonkę od LS400 to zaczynamy od niej. Jak nie mamy to zakładamy tarcze, zaciski i przykręcamy.

Obrazek

Teraz powstaje pytanie czy nasza felga to ogarnie - w dokładniejszym tłumaczeniu czy mamy na tyle odpowiednie odsadzenie felgi na piaście że ramiona nie będą wadzić o zacisk. Ja policzyłem to przed robotą żeby potem nie latać po hurtowniach i zaopatrzyłem sie odpowiednie graty. W moim przypadku ani oryginalna felga od SC300 czyli 16x7 ET50 ani ASA 18x8 ET45 nie poradziły sobie. Koniecznością w obu przypadkach okazało się być wrzucenie 2cm dystansu i długie szpilki.
Jeśli zatem mamy wyżej opisany przypadek zrzucamy wcześniej założony swap. Wybijamy młotkiem obecne szpilki, które przy dużym dystansie będa koniecznością aby móc przykręcić felgę. Instalujemy zatem nowe dłuższe szpile (my użyliśmy klucza pneumatycznego jak widac na zdj. poniżej) i następnie na nie dopiero możemy założyć dystanse.
Oczywiście możecie sobie roboty zaoszczędzić z zakładaniem zacisków jeśli wiecie że sie nie uda i od razu pakować szpile i dystanse.

Obrazek
Obrazek

Jeśli szpile sie trzymają to z powrotem pakujemy zacisk. Gdy umieścimy zacisk na miejscu możemy wsadzić klocki. Montujemy je przy pomocy bolców (po 2 na stronę) i blaszek 04947. Ja sie w blaszki nie zaopatrzyłem co nie zmieniło faktu że się dało to normalnie wsadzić ;) jednak mogą wtedy hamulce trochę dźwięków wydawać. Jeśli o mnie chodzi to jak będę mieć chwile to skocze do ASO i dokupię te blaszki. Na koniec jeśli chcecie mieć zrobione dobrze odpowietrzyć układ.
Pozostaje założyć koło, opuścić auto i cieszyć sie eleganckimi hamulcami.

Obrazek

Uwaga
Podczas montażu jeśli zabraknie nam śrub do jarzma od LS możemy zastosować nasze nieco dłuższe. Trzeba jednak pamiętać o tym żeby dać jakieś niewielkie dystanse żeby te różnice zbić (można też śrubę zeszlifować, ale ja jednak polecam kupno nowych i mieć z bani ;) ). Ja nie dostałem ich do jednego zacisku więc mam porównanie jak to wygląda. Jazda testowa - prawy hamulec pięknie, lewy coś chrobocze. Wracamy do warsztatu, auto do gór i szukamy. Okazało się że śruba była tak dokręcona że tarła o tarcze. Efekt:

Obrazek

Jedną strzałką zaznaczyłem śrubę która za daleko doszła a druga strzałką ślad jaki wytarła na tarczy trąc po niej przez pare km.
Polecam uważać zatem i stosować śruby krótsze albo wrzucać podkładki, oszczędzicie czasu i stresu.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, o 14:03 przez Ralfx, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: [SC300] [SC400] swap zacisków z LS400 i pompy z Supry

Post autor: klexus »

nie za długie te szpilki?? , im dalej koło od piasty tym wiekszy nacisk na szpilki
Narf
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 5 paź 2010, o 12:48
Model Lexusa: :)
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [SC300] [SC400] swap zacisków z LS400 i pompy z Supry

Post autor: Narf »

modyfikacja jak najbardziej w dobrym kierunku :ok: sam przerabialem temat wiekszych hamulcow, tyle ze u mnie sie zmiescilo wszystko :)
tylko czemu te zaciski na zolto pomalowales? :(
opisz jeszcze wrazenia z hamowania
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: [SC300] [SC400] swap zacisków z LS400 i pompy z Supry

Post autor: lukas78 »

Dobra robota Ralfx - kawał dobrego zacisku masz w kole :ok:
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [SC300] [SC400] swap zacisków z LS400 i pompy z Supry

Post autor: Ralfx »

Szpilki są dobre i niestety przy 2 cm dystansu były koniecznością żeby założyć koła.

A wrażeń z hamowania nie mogłem sprawdzić ponieważ ulice były nie odśnieżone i co chwila się koła blokowały.
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [SC300] [SC400] swap zacisków z LS400 i pompy z Supry

Post autor: janasek »

Ralfx, wiem że masz inną pompę i zaciski (wychodzi pewnie wtedy inna pojemnośc układu) ale powiedz ile Ci weszło płynu hamulcowego w układ i czym go zalałeś?

Pozdro
Luxusem jadę... :)
maxkow
Lex Maniak
Posty: 928
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Kontakt:

Re: [SC300] [SC400] swap zacisków z LS400 i pompy z Supry

Post autor: maxkow »

Bardzo dobry opis i fajna modyfikacja , jakie odczucia po załozeniu nowych zaciskow i tarcz.??
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [SC300] [SC400] swap zacisków z LS400 i pompy z Supry

Post autor: Ralfx »

Źle odpowietrzony układ, słabe opony, dam znac jak to się z tym uporam. Ale generalnie nawet z tym jest nieźle. :) jak mu troche podpompuje nogą to staje dęba.

Edit:

:hobby:
Dziś odpowietrzyłem i zmieniłem koła na 18" Goodyear Eagle F1 :klucz: . Można zostawić zęby na kierownicy. Dopiero teraz z tak dobra oponą i po odpowietrzeniu odczułem wszelkie walory tego hamulca. Póki co nie jeździłem niczym co się lepiej zatrzymuje. Trzeba zacząć patrzeć w tylne lusterko żeby ktoś w tyłek nie wleciał.
Pompa od Supry robi swoje. Hamulec jest tak czuły i agresywny że aż mi ciężko się przyzwyczaić :)

Szczerze polecam te modyfikację :) także polecam tym co mają starsze LS400 na mniejszej tarczy, będzie można bardziej przyszaleć na autostradzie niemieckiej ;)
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości