[IS 300] ABS VSC TRC OFF a kalibracja Techstream
- inger
- Lex user
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 paź 2010, o 23:37
- Model Lexusa: IS 300
- Skąd:: Łódź
- Kontakt:
[IS 300] ABS VSC TRC OFF a kalibracja Techstream
Witam
Od dłuższego czasu , a także od czasu do czasu z różną intensywnością zapalają się podczas jazdy lub postoju wspomniane kontrolki ABS , VSC, TRC OFF. Rzecz zaczęła się od odebrania samochodu z serwisu na okoliczność wymiany przednich łożysk , piast i innych elementów zawieszenia . W tzw, międzyczasie wymieniłem jeden z czujników ABS , regenerowałem maglownicę , ustawiałem zbieżność . Czyli w zawieszeniu i okolicach hamulców i koła kierownicy się wiele działo.
Po raz pierwszy kontrolki objawiły się parę dni po wymianie łożysk, żeby było zabawniej zimą w drodze do Zakopanego - nie ma to jak bez ABSu jeździć po tych nieośnieżonych podjazdach , pomogło skasowanie błędu czujnika i sterownika ABS (potem czujnik wymieniłem). Ale od czasu do czasu znowu wywala te kontrolki, mam wrażenie że ma to związek np. ze zmiana opon zima/lato albo w ogóle stawianiem auta na podnośnik. Poszperałem po forach, problem w toyotach generalnie jest bardzo powszechny, od kurzu na czujniku ABS po spaloną żarówkę trzeciego stopu.Znalazłem sugestie że przy jakimkolwiek grubszym "grzebaniu" w okolicach wyżej wspomnianych- a nawet przy wymianie elementów blacharskich - po prostu należy zrobić rekalibrację czujników vsc (yaw rate and acceleration sensor) i położenia koła kierownicy (steering angle sensor). Kupiłem tez interfejs diagnostyczny mini vci i zaglądam Techstreamem co się tam dzieje. Aktualnie nie mam błędów sterownika ABS , jest za to seria błędów C1271,72,73,74 - niski poziom sygnału wyjściowego z czujników abs, C1275,76,77,78 nieprawidłowa zmiana w poziomie sygnału tychże (takie moje luźne tłumaczenie) , C0371 - Yaw rate sensor output signal i C1281 Master Cylinder Pressure Sensor Output Signal is Faulty. Zgodnie z sugestią spróbowałem zrekalibrować ale utknąłem . Pierwsza rzecz - zalecana jest najpierw odłączenie "-" klemy akumulatora na min. 2 sekundy , nie zrobiłem tego bo nie mam pod ręką klucza a kable są tak mocno przykręcone że kombinerki nie podołały. Druga rzecz - po podłączeniu Techstreama widzę listę wyżej podanych błędów w sekcji Chassis/ABS/VSC/TRAC ale ni cholery nie mogę ich skasować - tzn po kliknięciu w ikonę kasowania program potwierdza ze to zrobił ale one ciągle są na liście . Trzecia rzecz czyli sama procedura rekalibracji - jej pierwszy etap to wyczyszczenie pamięci czyli wchodzimy w Chassis/ABS/VSC/TRAC/Utility/Reset Memory - i to się niby udaje , drugi etap kalibracja jako taka ( auto ma stać na płaskim, biegi na P , kierownica na prosto) i wybieramy Chassis/ABS/VSC/TRAC/Utility/Test Mode - i tu jest jakiś durny problem bo pojawia się komunikat błędu : Lost communication with the vehicle.Press ok to reinitiate the ECU and return to the top of the current function . Durny dla mnie bo przecież ciągle trwa komunikacja między softem a autem więc czemu błąd jest o utracie tej komunikacji , hmmm. I na tym etapie utknąłem , Dodam jeszcze że podejrzewam że może akumulator (albo alternator) może się nie wyrabiać - co mogłoby mieć wpływ ale to tylko luźny pomysł o tyle uzasadniony ze jak auto postało jakiś czas temu z tydzień to nie odpaliło bez naładowania akumulatora prostownikiem.
Może ktoś z Was ma doświadczenie z jakimkolwiek elementem procesu , czemu techstream nie wchodzi Test Mode , czemu te cholerne lampki się świecą itd . Niestety nie pokładam zbyt wielkich nadziei w lokalnym ASO Toyoty a prawdziwego serwisu Lexusa u mnie nie ma. Wszelkie sugestie mile widziane.
Od dłuższego czasu , a także od czasu do czasu z różną intensywnością zapalają się podczas jazdy lub postoju wspomniane kontrolki ABS , VSC, TRC OFF. Rzecz zaczęła się od odebrania samochodu z serwisu na okoliczność wymiany przednich łożysk , piast i innych elementów zawieszenia . W tzw, międzyczasie wymieniłem jeden z czujników ABS , regenerowałem maglownicę , ustawiałem zbieżność . Czyli w zawieszeniu i okolicach hamulców i koła kierownicy się wiele działo.
Po raz pierwszy kontrolki objawiły się parę dni po wymianie łożysk, żeby było zabawniej zimą w drodze do Zakopanego - nie ma to jak bez ABSu jeździć po tych nieośnieżonych podjazdach , pomogło skasowanie błędu czujnika i sterownika ABS (potem czujnik wymieniłem). Ale od czasu do czasu znowu wywala te kontrolki, mam wrażenie że ma to związek np. ze zmiana opon zima/lato albo w ogóle stawianiem auta na podnośnik. Poszperałem po forach, problem w toyotach generalnie jest bardzo powszechny, od kurzu na czujniku ABS po spaloną żarówkę trzeciego stopu.Znalazłem sugestie że przy jakimkolwiek grubszym "grzebaniu" w okolicach wyżej wspomnianych- a nawet przy wymianie elementów blacharskich - po prostu należy zrobić rekalibrację czujników vsc (yaw rate and acceleration sensor) i położenia koła kierownicy (steering angle sensor). Kupiłem tez interfejs diagnostyczny mini vci i zaglądam Techstreamem co się tam dzieje. Aktualnie nie mam błędów sterownika ABS , jest za to seria błędów C1271,72,73,74 - niski poziom sygnału wyjściowego z czujników abs, C1275,76,77,78 nieprawidłowa zmiana w poziomie sygnału tychże (takie moje luźne tłumaczenie) , C0371 - Yaw rate sensor output signal i C1281 Master Cylinder Pressure Sensor Output Signal is Faulty. Zgodnie z sugestią spróbowałem zrekalibrować ale utknąłem . Pierwsza rzecz - zalecana jest najpierw odłączenie "-" klemy akumulatora na min. 2 sekundy , nie zrobiłem tego bo nie mam pod ręką klucza a kable są tak mocno przykręcone że kombinerki nie podołały. Druga rzecz - po podłączeniu Techstreama widzę listę wyżej podanych błędów w sekcji Chassis/ABS/VSC/TRAC ale ni cholery nie mogę ich skasować - tzn po kliknięciu w ikonę kasowania program potwierdza ze to zrobił ale one ciągle są na liście . Trzecia rzecz czyli sama procedura rekalibracji - jej pierwszy etap to wyczyszczenie pamięci czyli wchodzimy w Chassis/ABS/VSC/TRAC/Utility/Reset Memory - i to się niby udaje , drugi etap kalibracja jako taka ( auto ma stać na płaskim, biegi na P , kierownica na prosto) i wybieramy Chassis/ABS/VSC/TRAC/Utility/Test Mode - i tu jest jakiś durny problem bo pojawia się komunikat błędu : Lost communication with the vehicle.Press ok to reinitiate the ECU and return to the top of the current function . Durny dla mnie bo przecież ciągle trwa komunikacja między softem a autem więc czemu błąd jest o utracie tej komunikacji , hmmm. I na tym etapie utknąłem , Dodam jeszcze że podejrzewam że może akumulator (albo alternator) może się nie wyrabiać - co mogłoby mieć wpływ ale to tylko luźny pomysł o tyle uzasadniony ze jak auto postało jakiś czas temu z tydzień to nie odpaliło bez naładowania akumulatora prostownikiem.
Może ktoś z Was ma doświadczenie z jakimkolwiek elementem procesu , czemu techstream nie wchodzi Test Mode , czemu te cholerne lampki się świecą itd . Niestety nie pokładam zbyt wielkich nadziei w lokalnym ASO Toyoty a prawdziwego serwisu Lexusa u mnie nie ma. Wszelkie sugestie mile widziane.
- legato97
- Administrator
- Posty: 3750
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
- Model Lexusa: GS300,GS430,RX400H, CT200H, GS300H
- Skąd:: OLSZTYN
- Kontakt:
- inger
- Lex user
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 paź 2010, o 23:37
- Model Lexusa: IS 300
- Skąd:: Łódź
- Kontakt:
Re: [IS 300] ABS VSC TRC OFF a kalibracja Techstream
Właśnie to robiłem - zero point calibration - tylko nie podałem tej nazwy.
Z manuala (fakt ze od RX-a anie IS-a ale to na pewno to samo) wynikały te czynności , w Techstream na module od ABS VSC : Reset Memory i Test Mode .
Jest jeszcze opcja alternatywna zwarcia spinaczem PINów w konektorze OBD jak się nie ma Techstreama ... no ale skoro go mam to poszedłem ta drogą - niestety nie działa.
Może ktoś kto ma mógłby spróbować u siebie ?
Z manuala (fakt ze od RX-a anie IS-a ale to na pewno to samo) wynikały te czynności , w Techstream na module od ABS VSC : Reset Memory i Test Mode .
Jest jeszcze opcja alternatywna zwarcia spinaczem PINów w konektorze OBD jak się nie ma Techstreama ... no ale skoro go mam to poszedłem ta drogą - niestety nie działa.
Może ktoś kto ma mógłby spróbować u siebie ?
-
- Lex user
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 paź 2010, o 20:41
- Model Lexusa: RX450h
- Skąd:: DSW
- Kontakt:
Re: [IS 300] ABS VSC TRC OFF a kalibracja Techstream
Spróbuj spinaczem... to działa.
- legato97
- Administrator
- Posty: 3750
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
- Model Lexusa: GS300,GS430,RX400H, CT200H, GS300H
- Skąd:: OLSZTYN
- Kontakt:
-
- Lex user
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 gru 2014, o 11:51
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Opolskie
- Kontakt:
Re: [IS 300] ABS VSC TRC OFF a kalibracja Techstream
Odkopię temat bo mam podobny problem. Podłączyłem ostatnio z ciekawości lexa pod techstream i ukazała się cała seria błędów. Począwszy od C1271 aż do C1278 oraz C1281. Dodam tylko, że nie migają mi żadne konrolki trc ani abs. Ktoś coś?
Z góry dzięki za pomoc.
Dodam tylko, że miałem kilka miesięcy temu małą przygodę i było trochę robione przy lexie, łącznie z wspawaniem kawałka przodu, więc trochę grzebane było.
Z góry dzięki za pomoc.
Dodam tylko, że miałem kilka miesięcy temu małą przygodę i było trochę robione przy lexie, łącznie z wspawaniem kawałka przodu, więc trochę grzebane było.
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: [IS 300] ABS VSC TRC OFF a kalibracja Techstream
Zapisz sobie na wszelki wypadek te kody błędów, skasuj i pojeździj z tydzień i sprawdź ponownie.
-
- Lex user
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 gru 2014, o 11:51
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Opolskie
- Kontakt:
Re: [IS 300] ABS VSC TRC OFF a kalibracja Techstream
Problem taki, że tych błędów nie da się skasować niestety.
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: [IS 300] ABS VSC TRC OFF a kalibracja Techstream
Jeśli błędy są ciągłe (trzeba by spróbować skasować za pomocą innego interfejsu), to wskazywał by na problem z modułem abs (bo są to błędy czujników, wszystkich jeśli błędy są po kolei) lub wiązki.
- dead_beat
- Lex Driver
- Posty: 590
- Rejestracja: 20 lut 2012, o 16:41
- Model Lexusa: Stilo 2.4Abarth temporary
- Skąd:: WWL
- Lokalizacja: Starowola
- Kontakt:
Re: [IS 300] ABS VSC TRC OFF a kalibracja Techstream
A ja próbowałem spinaczem. ale okazuje się, że w IS300 nie mam tych pinów...
W wersji z USA też ich nie ma...
W wersji z USA też ich nie ma...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości