nierówna praca na N oraz błędy

Awatar użytkownika
melexem
Lex user
Posty: 26
Rejestracja: 16 paź 2015, o 07:49
Model Lexusa: GS430 MKIII
Skąd:: Ząbki
Kontakt:

nierówna praca na N oraz błędy

Post autor: melexem »

Witajcie,
W moim nowym nabytku pojawia się wypadanie zapłonów na 1,3,5 i 7 cylindrze. Wywala checka. Auto trzęsie się na wolnych obrotach i nie chce się wkręcać. Po odpięciu aku chodzi normalnie w sensie przyśpieszenia i ładowania biegów ale nadal się trzęsie. Po przejechaniu 200km chceck sie zapala i znowu nie chce jechać.
Błędy P0300 multiple cylinder misfire detected i kolejne 4 błędy z numerami cylindrów. Od czego zacząć? Cewki, świece? Ie oporności powinna mieć sprawna cewka? Zastanawia mnie tez fakt że wywala błędy nieparzystych cylindrów... o ile to ma znaczenie.
LEX GS430 MKII
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8
muzz
Lex Driver
Posty: 521
Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Kontakt:

nierówna praca na N oraz błędy

Post autor: muzz »

Regulacja zaworów.
Awatar użytkownika
melexem
Lex user
Posty: 26
Rejestracja: 16 paź 2015, o 07:49
Model Lexusa: GS430 MKIII
Skąd:: Ząbki
Kontakt:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post autor: melexem »

Muzz robiłeś u siebie?
LEX GS430 MKII
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8
muzz
Lex Driver
Posty: 521
Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Kontakt:

nierówna praca na N oraz błędy

Post autor: muzz »

Znajomy robił. Dokładnie te same objawy. Wypadanie zaplonow na jednym rzędzie.
Od tego bym zaczął jeśli nie były robione jakoś niedawno.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post autor: owczar »

Źle wystrojone lpg spowodowało wypalenie gniazd. Regulacja zaworów w tym stanie może juz nawet nie pomoc. Ale warto od tego zacząć.
Jeśli po regulacji problem nie ustąpi a pomiary kompresji dadzą słabe wyniki obie głowice do roboty. To jeden z powodów dla którego nie kupilbym 3uz-fe z lpg bez dowodu, że auto było strojone po AFR. No i przy zakupie pierwsza rzecz, którą bym zrobił to pomiar kompresji. Zresztą regulacja zaworów obowiązkowo po zakupie takiego auta.
muzz
Lex Driver
Posty: 521
Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Kontakt:

nierówna praca na N oraz błędy

Post autor: muzz »

Może spowodowało może nie.
Na razie nic nie wiadomo oprócz tego, ze wypadają zaplony i ze na 90% jest to wina regulacji zaworów.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post autor: owczar »

Na PB te zawory praktycznie nie siadają. Sprawdzenie luzów jest wskazane, ale regulacja ogranicza się zwykle do niewielkiej korekty. Zanim zaczną wypadać zaplony silnik zaczyna nierówno pracować itd. To już jest ostatnie stadium tej choroby. Więc wina lpg jest bardzo prawdopodobna.
muzz
Lex Driver
Posty: 521
Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Kontakt:

nierówna praca na N oraz błędy

Post autor: muzz »

Miałeś tak u siebie?
Ile takich przypadków przerobiłes?
Bo w znanym mi przypadku wcześniej nic sie nie działo. Ten podczas jazdy nagle zaczął szarpać i przestał chętnie jechać.
Po podłączeniu do komputera pokazał wypadanie zaplonow. Mechanik nic nie mówił o wypaleniu zaworów. Po prostu je wyregulowal i tyle. Samochód przekroczył 200k km i po prostu trzeba było to zrobić bo pewnie wcześniej nikt sie do regulacji nie dotykał.
Inna sprawa, ze najcześciej na noPB nie trzeba nic dotykać bo do tego właśnie paliwa silnik został skonstruowany. LPG jednak, nawet idealnie wystrojone, wpływa w dłuższym okresie negatywnie na jednostkę napędowa. Z tym sie nie kłócę.
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post autor: Yarecki »

muzz pisze:Miałeś tak u siebie?
Ile takich przypadków przerobiłes?
Bo w znanym mi przypadku wcześniej nic sie nie działo. Ten podczas jazdy nagle zaczął szarpać i przestał chętnie jechać.
Po podłączeniu do komputera pokazał wypadanie zaplonow. Mechanik nic nie mówił o wypaleniu zaworów. Po prostu je wyregulowal i tyle. Samochód przekroczył 200k km i po prostu trzeba było to zrobić bo pewnie wcześniej nikt sie do regulacji nie dotykał.
Inna sprawa, ze najcześciej na noPB nie trzeba nic dotykać bo do tego właśnie paliwa silnik został skonstruowany. LPG jednak, nawet idealnie wystrojone, wpływa w dłuższym okresie negatywnie na jednostkę napędowa. Z tym sie nie kłócę.
Ty naprawdę nie rozumiesz co Owczar pisze :?:
A szkoda abo to jeden z niewielu ziomów co wiedzą co piszą na tym forum :puchar: :ok:
To może naprowadzę :biggrin2:
Źle wystrojone noPB czy źle działające z jakiejś przyczyny też wypali gniazda.
Co do paliwa c to nie ma dla silnika znaczenia czy śmiga na LPG czy Nob jeśli jest właściwie ogarnięte, śmie nawet twierdzić wbrew obiegowej czyli gównianej opinii iż na LPG ma szanse dłużej i sprawniej działać gdyby tylko było właściwie obsługiwane.
ECU nopb jest po prostu mądrzejsze i potrafi się lepiej bronić przed ludzka głupotą a nie silnik który ma w dupie co spala.
Ot Tyle.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: nierówna praca na N oraz błędy

Post autor: owczar »

Regulacje robi się zaraz po zakupie, a potem okresowo, a nie jak auto przestaje jechać. Objawy pojawiają się zawsze. Silnik na ciasnych zaworach nie pracuje już tak idealnie. Ale mało kto zwraca na to uwagę. Mój brat juz sporo takich wypadków przerobił- w wielu wypadkach kończyło się zwalaniem głowic.
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk2 1997-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości