LS 400 UCF 20 - dziwny klekot po regulacji zaworów

Problemy z silnikami dotyczące modelu LS
ODPOWIEDZ
asmo
Lex user
Posty: 92
Rejestracja: 13 sty 2013, o 16:10
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: psd
Kontakt:

LS 400 UCF 20 - dziwny klekot po regulacji zaworów

Post autor: asmo »

Cześc,

Sprawa wygląda tak, że jakiś czas temu oddałem mojego LSa do mechanika na: regulacje zaworów, bo w aucie wypadał czasami zapłon, wymiane rozrządu, wymiane uszczelek pod pokrywami zaworów itd itp.
Przed zmianą tego wszystkiego auto chodziło cicho bez żadnych niepokojących dzwieków.
Po odbiorze od mechanika w aucie ciągle coś dzwoni, słychac to tylko z prawej głowicy, tam gdzie znajduje się vvt-i.
Auto zdecydowanie odżyło, lepiej się zbiera, ale ciągle dzwoni mi pod maską, jeszcze jak silnik jest zimny tak tego nie słychać, ale jak już się nagrzeje to słychać strasznie... Mechanik mówi, że to mogą być tarcze VVT-i, auto ma w tym momencie przebieg 256tyś km, rocznik 1999.
Czy ktoś się juz spotkał z czymś takim? po wymianie przejechałem juz kilka tyś km i nic się z nim nie dzieje, ale ciągle denerwuje mnie ten hałas... jak będzie trzeba nagram filmik jak to teraz brzmi.
Proszę o jakieś rady.

pozdro!
Foggy
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 3 gru 2010, o 15:58
Model Lexusa: Brak :(
Skąd:: Ełk
Kontakt:

Re: LS 400 UCF 20 - dziwny klekot po regulacji zaworów

Post autor: Foggy »

Witam
Daaaawno nie zaglądałem na forum bo i nie mam już Lexusa...sprzedałem...a teraz żałuję :(

Co do hałasu z głowicy to może to samo czego i ja doświadczyłem. Tyle że ja miałem 1UZ-FE bez VVTi.
Głowica była ściągana, konieczne było przeszlifowanie gniazd zaworowych. LPG, tzn nie gaz sam w sobie a ta konkretna instalacja spowodowała lekkie nadpalenie zaworów.
Po odebraniu auta objawy podobne jak u Ciebie - na zimno wszystko ok, w miarę rozgrzewania się motoru pracą zaczynał przypominać diesla, ewidentne cykanie/klekot spod pokrywy zaworowej.
Mechanik który przeprowadzał naprawę był bezradny :evil:
Drugi mechanik autko uzdrowił. już tłumaczę jak ;)
W 1UZ-FE (i nie tylko) wałki rozrządu spięte są w głowicy kołami zębatymi. Jedno z tych kół składa się z dwóch elementów tzn. są to dwa wąskie koła pomiędzy którymi znajdują się sprężyny które powodują że zęby tych dwóch kół są lekko względem siebie przesunięte. Ma to na celu skasowanie luzu międzyzębnego pomiędzy kołami zębatymi współpracujących wałków rozrządu, oczywiście w celu wyciszenia tego napędu. Przykładowa fotka jak to wygląda:
https://www.google.pl/search?q=toyota+c ... grGJj1M%3A
Drugi mechanik który nieprzyjemne odgłosy u mnie zlikwidował twierdzi że przy montażu wałków konieczne jest napięcie sprężyn w tym łączonym kole zębatym. To że silnik na zimno pracował cicho tłumaczył tym że zimny olej jest gęsty i amortyzował pracę kół zębatych. W miarę rozgrzewania gdy stawał się rzadszy jego działanie tłumiące malało na tyle że hałas zaczynał być bardzo słyszalny.
Ile w tej teorii prawdy nie wiem, dla mnie najważniejszy był efekt końcowy czyli cicho pracujący silnik.
Obecnie poruszam się Fiatem Stilo 1.9JTD :shock: , jest to silnik DOHC gdzie wałki rozrządu spięte są kołami zębatymi bez takiego ficzera jak w Lexusie i tam "standardem" jest takie cykanie na gorąco spod pokrywy zaworowej. Tu można sobie posłuchać:
https://www.youtube.com/watch?v=1Bo03u7lav8
Uff, ale żem się rozpisał :shock: Zagmatwany ten mój opis ale może coś niecoś pomoże/naprowadzi na właściwy trop.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
markami
Lex user
Posty: 155
Rejestracja: 25 lis 2013, o 22:17
Model Lexusa: Lexus LS430/Toyota Avensis T25
Skąd:: Podlaskie
Lokalizacja: Grajewo
Kontakt:

Re: LS 400 UCF 20 - dziwny klekot po regulacji zaworów

Post autor: markami »

Foggy A jednak udało ci się sprzedać brykę. Co taka mina żałujesz że sprzedałeś :szok:
Foggy
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 3 gru 2010, o 15:58
Model Lexusa: Brak :(
Skąd:: Ełk
Kontakt:

Re: LS 400 UCF 20 - dziwny klekot po regulacji zaworów

Post autor: Foggy »

Robimy w wątku kolegi offtop... :oops:
Dokładnie, "udało się" to bardzo dobre określenie tego jak sprzedałem autko. Zważywszy na stan techniczny poszło za grosze.
Jak tu nie żałować ? Potrzebowałem kąbi ( :omg: ) stąd taka decyzja. Stilo nie jest złe, praktyczne, ekonomiczne auto ale nie będę porównywał nieporównywalnego.
Teraz już kombiaka nie potrzebuję więc znowu zaczynam przeglądać różne Allegra i Otomota. Marzy się UCF20 II ale jako że trochę się u mnie pozmieniało bardzo możliwe że skończy się na Camry III.
Wiadomo że Lexus to to nie jest ale też bardzo sympatyczne autko, oczywiście mowa o V6, wiem bo miałem ;) Tylko znajdź taką niepordzewiałą...
asmo
Lex user
Posty: 92
Rejestracja: 13 sty 2013, o 16:10
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: psd
Kontakt:

Re: LS 400 UCF 20 - dziwny klekot po regulacji zaworów

Post autor: asmo »

Dzięki wielkie Foggy za radę, pod koniec następnego tygodnia mam znów zaprowadzić auto na sprawdzenie tego o czym napisałeś, mam nadzieje że to pomoże i te wkurzające dzwięki w końcu miną :roll:
Awatar użytkownika
kliMati
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 31 gru 2015, o 17:34
Model Lexusa: LS400
Skąd:: 2Bi
Kontakt:

Re: LS 400 UCF 20 - dziwny klekot po regulacji zaworów

Post autor: kliMati »

i jak sprawa wygląda? Ogarnięty temat cykania? Czy klekot jak z diesla to określenie rodzaju hałasu, czy nierównomierności pracy?
asmo
Lex user
Posty: 92
Rejestracja: 13 sty 2013, o 16:10
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: psd
Kontakt:

Re: LS 400 UCF 20 - dziwny klekot po regulacji zaworów

Post autor: asmo »

Zostały u mechanika wymienione te sprężyny, o których pisał kolega. Hałasowanie trochę ustało, ale nadal słychać ten wkurzający dzwiek... Silnik pracuje równo, jak na V8 przystało.
Ostatnio byłem w salonie lexa i mechanicy słuchali i uznali, że to bęben VVT-i, ze mogl nie zostac zablokowany podczas regulacji zaworów, ale nie wiem ile w tym prawdy?
ODPOWIEDZ

Wróć do „LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości