[IS200] K&N Czy Pipercross

ODPOWIEDZ
Raven069
Lex user
Posty: 46
Rejestracja: 30 wrz 2014, o 13:31
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Koluszki
Kontakt:

[IS200] K&N Czy Pipercross

Post autor: Raven069 »

Przyszedł czas na wymianę filtra powietrza w moim IS i pytanie do was. Co lepsze czy Pipercross czy K&N? Ktoś to u siebie ma jeden z poniższych? Czy są jakieś zauważalne zmiany jeżeli chodzi o osiągi? Zużycie fltrów itd?
Chcę założyć coś lepszego niż tradycyjny i stąd moje pytanie Co polecacie? Chyba że jest jeszcze jakaś alternatywa?
http://allegro.pl/filtr-pipercross-lexu ... 39089.html
http://allegro.pl/filtr-powietrza-k-n-k ... 49012.html
piter_79
Nowy lex user
Posty: 16
Rejestracja: 18 lis 2011, o 19:12
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Gostyń
Kontakt:

Re: [IS200] K&N Czy Pipercross

Post autor: piter_79 »

mam Pipercrossa i mogę powiedzieć, że zmiana osiągów to może za dużo powiedziane, ale wrażenie jest że Leszek z dołu jakby lżej jedzie, poza tym jest wielokrotnego użytku, więc w razie zabrudzenia czyscisz i zakladasz ponownie, cena też jest w miare akceptowalna, aha no i jakies drobne punkty do satysfakcji :klucz:
Awatar użytkownika
blue
Lex Maniak
Posty: 983
Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: [IS200] K&N Czy Pipercross

Post autor: blue »

Różnica jest w konstrukcji. Pipercross to gąbka, która dość dobrze filtruje ale trzeba ją relatywnie często czyścić. K&N to zwykła siatka, która filtruje gorzej niż gąbka i co za tym idzie wpuszcza więcej powietrza ale też więcej zanieczyszczeń. Dla mnie Pipercross jest świetnym zamiennikiem papierowego filtra, bez ukierunkowania na jakieś wzrosty osiągów.
grucha2666
Lex Driver
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 2012, o 22:53
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS200] K&N Czy Pipercross

Post autor: grucha2666 »

Posiadam K&N i jestem zachwycony :) czyszczę 1-2 razy pomiędzy zmianą oleju (chociaż można podobno 1 na 80 000 km ale nie polecam). Ogólnie po założeniu filtru lekko zmienia się dźwięk silnika powyżej 4500 rpm (na duży plus) :) i ma się wrażenie (przy czyszczeniu 1 na 10000 km) że jeździ się ciągle na świeżym filtrze. co do mocy, ciężko powiedzieć... czasem mam wrażenie że lepiej wkręca się na obroty, innym razem tego nie widzę... (pewnie efekt placebo). producent chwali się przyrostem mocy około 3-5% - błąd pomiarowy. wydaje mi się że realnie 1-2% to max.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości