System "snow"
-
- Lex Driver
- Posty: 457
- Rejestracja: 6 maja 2012, o 22:53
- Model Lexusa: IS 300
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: System "snow"
Czytam ta cała dyskusje i jedyne co przychodzi mi na myśl to że tryb snow w niczym nie różni sie od trybu Eco w nowych autach. Wczoraj zatankowałem do pełna i jeżdżę tylko w trybie snow (póki co po mieście ale później będzie też trasa). Jeżeli auto spali zdecydowanie mniej (to znaczy około litr na 100 mniej) to powitam tryb Eco w moim Lexusie. A to czy jest sens z niego korzystać? A czy jest sens korzystać z Eco w bmw 330? Czy innych autach o dużej mocy? A jednak są re tryby.
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: System "snow"
Tryb eco to inne mapy paliwa, a nie dlawienie przepustnicy.
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: System "snow"
Tak sobie czytam co tu się wypisuje, że w trybie snow nie idzie wyprzedzić, aż się wziąłem i sprawdziłem.
U mnie jest całkiem inaczej.
O ile normalnie, dość żwawo reaguje na lekkie naciśnięcie pedału gazu, to po włączeniu snow reakcja jest wolniejsza i delikatniejsza, ale po wciśnięciu do oporu reaguje już jak bez trybu snow (albo co najwyżej minimalnie wolniej).
Sprawdziłem na zgaszonym silniku i kiedy wciskam do ok 3/4 pedał gazu, to przepustnica nawet nie drgnie, ale po wciśnięciu w podłogę otwiera się (mechanicznie, bez elektryki).
Tak więc nawet mając włączony tryb snow, da się bez problemu wyprzedzić (nie sprawdzałem tylko czy włączy się vvt-i).
U mnie jest całkiem inaczej.
O ile normalnie, dość żwawo reaguje na lekkie naciśnięcie pedału gazu, to po włączeniu snow reakcja jest wolniejsza i delikatniejsza, ale po wciśnięciu do oporu reaguje już jak bez trybu snow (albo co najwyżej minimalnie wolniej).
Sprawdziłem na zgaszonym silniku i kiedy wciskam do ok 3/4 pedał gazu, to przepustnica nawet nie drgnie, ale po wciśnięciu w podłogę otwiera się (mechanicznie, bez elektryki).
Tak więc nawet mając włączony tryb snow, da się bez problemu wyprzedzić (nie sprawdzałem tylko czy włączy się vvt-i).
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: System "snow"
Włączy się. Pisałem o tym wcześniej. Przy "pełnym bucie" mamy od razu pełną moc niezależnie od trybu (wyjątkiem może być automat, bo tam skrzynia jest dodatkowo "zamulana"). Tak samo jest pewnie na zimnym silniku, kiedy moc jest początkowo ograniczana. Chodzi o to, że kiedy wciskasz maksymalnie to znaczy że potrzebujesz (awaryjnie lub nie) pełnej mocy i ECU tak to interpretuje.
-
- Lex Driver
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 17:11
- Model Lexusa: IS 200 Classic
- Skąd:: mazowsze
- Kontakt:
Re: System "snow"
no to czekamy na testy spalania z trybem snow, bo ja zatankowałem i o tym temacie całkiem zapomniałem i rąbnąłem 150km trasy bez tego trybu więc nie sprawdzę
-
- Nowy lex user
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 kwie 2016, o 09:45
- Model Lexusa: is200 sport cross
- Skąd:: rzym
- Kontakt:
Re: System "snow"
ja dopiero latem sprawdzę. bede mial do przejechania 1500km, a ostatnim razem na tej trasie, z tym samym obciążeniem było srednie ok. 8,3 litra.
-
- Lex user
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 paź 2010, o 20:41
- Model Lexusa: RX450h
- Skąd:: DSW
- Kontakt:
Re: System "snow"
Z tego co pamiętam, tryb "SNOW" w GS II (może się mylę, praktycznie tego nie używam) wyłączał "Kickdown". Przy pełnym bucie skrzynia AT nie redukowała biegu - jutro sprawdzę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości