[Lexus] NOS NITRO N2O

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Awatar użytkownika
legato97
Administrator
Posty: 3747
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400,CT
Skąd:: OLSZTYN
Kontakt:

[Lexus] NOS NITRO N2O

Post autor: legato97 »

Ok, a co sadzicie o podtlenku azotu zamiast turbo? Ktos mial stycznosc?
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: NOS by legato97

Post autor: tomekb »

wg mnie za krotkotrwaly efekt

tomekb
Awatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
Posty: 426
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Skąd:: Szkocja
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Kontakt:

Re: NOS by legato97

Post autor: konik_80 »

Zależy co kto potrzebuje - jeśli na co dzień jeździ się normalnie a tylko czasem pod światłami trzeba komuś odjechać to czemu nie
Ale jeśli podtlenek to tylko instalacja tzw Mokra (z dodatkowym wtryskiwaczem paliwa) bo na suchej można silnikowi kuku zrobić przy zbyt częstej zabawie.

konik80
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: NOS by legato97

Post autor: klexus »

jak dla mnie nos bardzo ciekawa i w miare tania alternatywa, ja bym był skłonny takie cos zamontować u siebie, zdarzają sie sytuacje gdzie przydało by sie 100KM:) i o to chodzi w podtlenku
Awatar użytkownika
legato97
Administrator
Posty: 3747
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400,CT
Skąd:: OLSZTYN
Kontakt:

Re: NOS by legato97

Post autor: legato97 »

wlasnie dlatego mnie tez korci i duuuuzo tansza jest moc w butelce niz turbo
Tak jak tu system direct port. Na każdy cylinder jest jedna dysza gazu i jedna benzyny. W ten sposób dawkowanie jest idealnie podzielone na każdy z cylindrów, 6 cylindrow :)
Obrazek
Awatar użytkownika
retap8
Lex user
Posty: 45
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:23
Model Lexusa: Is200
Lokalizacja: Szkocja-Kolobrzeg
Kontakt:

Re: NOS by legato97

Post autor: retap8 »

a ile takie cos kosztuje?
Awatar użytkownika
legato97
Administrator
Posty: 3747
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400,CT
Skąd:: OLSZTYN
Kontakt:

Re: NOS by legato97

Post autor: legato97 »

kolo 1500 funa z montazem
Awatar użytkownika
retap8
Lex user
Posty: 45
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:23
Model Lexusa: Is200
Lokalizacja: Szkocja-Kolobrzeg
Kontakt:

Re: NOS by legato97

Post autor: retap8 »

no to nie takie tanie,chyba dlatego ze mokra wielopunktowa
Awatar użytkownika
legato97
Administrator
Posty: 3747
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400,CT
Skąd:: OLSZTYN
Kontakt:

Re: NOS by legato97

Post autor: legato97 »

no tak podstawowa instalacje mozna taniej dostac i zalozyc
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: NOS by legato97

Post autor: Ralfx »

Pozwolę sobie tu skopiować opis z pewnej strony internetowej. Troche istotnych rzeczy tu jest. Warto wspomnieć że instalacja NOS w aucie które ma 8 cylindów bedzie droższa niż w uacie z 4 cylindrami. Ceny macie chociażby tuning.intercars.com.pl

Cytuję
"Instalacje podtlenku azotu, czyli tzw. nitro są najprostszym sposobem zwiększania mocy silników. Zasada ich działania polega na wtryskiwaniu do układu ssącego silnika dodatkowego paliwa wraz z umożliwiającym jego spalenie utleniaczem jakim jest podtlenek azotu (N2O). Jednak w przeciwieństwie do instalacji turbo, które podczas pracy silnika działają zawsze, powodowane przez nitro przyrosty mocy są ograniczone czasowo pojemnością butli i/lub ilością podtlenku azotu N2O. Czas opróżnienia butli z gazu zależy od pojemności butli, pojemności skokowej silnika oraz wyregulowanego przyrostu mocy. Oczywiście im większa pojemność silnika i im większy wyregulowany przyrost mocy, tym większe zużycie podtlenku, a więc przy takiej samej pojemności butli, krótszy czas działania instalacji. Z tych powodów nitro jest systemem przeznaczonym w zasadzie do incydentalnego zastosowania np. podczas wyprzedzania lub krótkich wyścigów.

Modyfikacje nitro podobnie do turbo, nie zmieniają przebiegu
charakterystyki silnika, lecz generowane przyrosty mocy występują gwałtowniej niż w turbo, więc bardziej obciążają układ korbowy oraz układ przeniesienia napędu. Z tego powodu nie powinno się z nich korzystać przy niskich obrotach silnika. Ponadto uruchomienie instalacji możliwe jest wyłącznie przy maksymalnie otwartej przepustnicy, czyli maksymalnie wciśniętym nie wyzywamy na forum gazu. Innymi słowy, przy uaktywnionej instalacji, każde wciśnięcie pedału gazu do oporu, uruchamia wtrysk dodatkowego paliwa
z podtlenkiem i w rezultacie powoduje wyregulowany wzrost mocy. Niewielkie odpuszczenie pedału gazu wyłącza działanie instalacji. Od wydajności instalacji zależy możliwy przyrost mocy, ale jej ostatecznym ogranicznikiem jest wytrzymałość mechaniczna silnika. W zastosowaniu do większości seryjnych silników właśnie ze względów bezpieczeństwa instalacje nitro nie powinny generować mocy całkowitej przekraczającej 100kM z litra pojemności.


Skład typowej instalacji nitro, to:
- butla z mocowaniem
- reduktor
- wtryskiwacze
- elektrozawory z włącznikiem
- opcjonalna elektronika sterująca
- przewody gazowe i elektryczne "
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości