Nie wiem w którym miejscu skoro większość Twoich wypowiedzi to zadawanie pytań, żadnych wartościowych wypowiedzi.carsik pisze:no to odpowiedź dostałeś a masz jakieś wysokie ciśnienie.
Dzięki wielkie! Dokładnie o takie wyjaśnienie mi chodziłoendrju1 pisze:Układ chłodzenia działa tu tak, że po odpaleniu ma się podczas jazdy nagrzać do połowy skali na wskaźniku (w nie dłużej niż kilka kilometrów, do max 15 minut) i po osiągnięciu połowy skali tam zostać.
Wentylator podpięty jest do czujnika w chłodnicy i jeśli tam pojawi się płyn cieplejszy niż optymalna temperatura, to załączy się wentylator. W niektórych autach jest tak, ze jeśli układ wentylatora uruchomi go podczas jazdy i nie zdąży go schłodzić, to wentylator działa jeszcze przez chwilę po zgaszeniu silnika (jednak nie jest to konieczne, bo zgaszony silnik nie wydziela nowego ciepła, co umożliwia zrobienie chłodzenia np tak jak w niektórych mercedesach gdzie wentylator jest napędzany paskiem od silnika i siłą rzeczy nie będzie działał bez jego pracy).
Mam dokładnie takie same obserwację Dzięki za podzielenie się spostrzeżeniami!pawel930806 pisze:U mnie tez silnik długo utrzymuje sie cieplutki. Dzis po godzinnym postoju na 6-7stopniach nadal było 1/4 skali temperatury co mnie pozytywnie zaskoczyło. A i po nocnym postoju gdzie silnik jest kompletnie zimny po dosłownie może 500-1000m już zaczyna wskazówka rosnąć Tak chyba mają japońskie machiny bo celica tez mi tak momentalnie łapała temperature a z ukladem chłodzenia mam wszystko ok bo wentylatory nie załączają się. Mówie japońskie bo brat ma toledo w 1.6 i musi z 5 km przejechac zeby cos wiało ciepłem