[IS200]zmiana fitrów i oleju.
- IgoR_KilleR
- Lex user
- Posty: 262
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 10:00
- Model Lexusa: Is 200
- Kontakt:
[IS200]zmiana fitrów i oleju.
Niedługo czekają mnie wydatki eksploatacyjne. Jaki olej najlepiej zastosować do IS200? Za filtrami jakich firm się rozglądać?
-
- Lex Master
- Posty: 2643
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
- Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
- Skąd:: Sosnowiec, Będzin
- Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
- Kontakt:
Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.
olej castrol slx 5w-30 ok 32 PLN litr filtr oleju moze byc filtrona
- IgoR_KilleR
- Lex user
- Posty: 262
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 10:00
- Model Lexusa: Is 200
- Kontakt:
Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.
Cholernie drogie te oleje, polskie nie dają rady?
w moim poprzednim aucie stosowałem Lotos, a koszty był małe. Nie znam się, dlatego mogę nie dostrzegać różnic miedzy wysokiej jakości olejem, a tanim polskim, zatem mi ją wskażcie.
w moim poprzednim aucie stosowałem Lotos, a koszty był małe. Nie znam się, dlatego mogę nie dostrzegać różnic miedzy wysokiej jakości olejem, a tanim polskim, zatem mi ją wskażcie.
-
- Lex user
- Posty: 136
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:32
- Model Lexusa: IS 200
- Lokalizacja: Kraków, Tarnów
- Kontakt:
Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.
Ja kupiłem na allegro MOBIL 1 ESP 5W-30 FORMULA, 4 sztuki po 30zł/litr
Jak podjechałem do sklepu to gość sciągnął z półki i dał mi butelki z naklejoną ceną 45zł
Teoretycznie różnią się spełnianiem kryteriów API/ACEA.
Jak podjechałem do sklepu to gość sciągnął z półki i dał mi butelki z naklejoną ceną 45zł
Teoretycznie różnią się spełnianiem kryteriów API/ACEA.
The sky is the limit
- Rici
- Administrator
- Posty: 1021
- Rejestracja: 15 wrz 2010, o 18:30
- Model Lexusa: 3GS
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.
Kiedyś czytałem bardzo interesującą rozmowę na innym forum motoryzacyjnym na temat "jaki olej"? Wypowiadał się tam gość pracujący w laboratorium chemicznym gdzie są sprawdzane produkty przed dopuszczeniem do sprzedaży w Polsce. Jak sobie przypomnę gdzie to było to wkleję to na forum, w każdym razie pisał że oprócz różnic lepkości między firmowymi olejami to cała reszta (jak np w Castrol Magnatec jakieś drobinki osiadające na metalu) to jedna wielka ściema. Pisał że od paru lat badają te same oleje tylko hasła i opakowania się zmieniają.
- Ralfx
- Lex Master
- Posty: 1547
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.
Ja jeżdżę obecnie na Castrol Edge 10 W 60 . To na jakim oleju jeździć powinieneś jest uwarunkowane tym jaki styl jazdy preferujesz. Ja muszę mieć olej który po W ma dość wysoką liczbę 50 lub 60 ponieważ mój silnik często ogląda wysokie obroty.
Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.
W praktyce przedstawia się to się to następująco:
- dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C,
- 5W - 25 do - 30°C, - olej syntetyczny
- 10W - 20 do - 25°C, - olej syntetyczny lub półsyntetyczny
- 15W - 15°C do - 20°C, - olej półsyntetyczny lub mineralny
- 20W - 10°C do - 15°C, - olej mineralny
- 25W - od -10°C do 0°C. - olej mineralny
Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa wytrzymałość oleju, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.
Indeks lepkości syntetycznych olejów silnikowych zwiera się od 0W do 10W, gdzie często oleje 10W są wytwarzane również jako półsyntetyczne. Oleje oznaczane jako 15W i wyżej są z reguły olejami mineralnymi.
Nie można mieszać oleju syntetycznego z mineralnym, a jeśli- to z półsyntetycznym.
Nie należy również stosować olejów syntetycznych do starszych silników z dużym przebiegiem kilometrów eksploatowanych dotąd na oleju mineralnym (wiem że to raczej mało którego właściciela Lexusa dotyczy ale warto to wiedzieć). Wlany olej syntetyczny może w tym przypadku wyrządzić sporo szkód, ponieważ zawarte w nim komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika.
W większości stosowanymi obecnie olejami są oleje syntetyczne zapewniające znacznie lepszą ochronę ruchomych elementów silnika i jego chłodzenie niż oleje mineralne. Mają też większe zdolności rozczepiania tworzących się w wyniku procesu spalania cząstek stałych, które łatwiej wychwytywane są przez układy filtrujące.
Mam nadzieje że na coś sie to przyda Pozdrawiam
Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.
W praktyce przedstawia się to się to następująco:
- dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C,
- 5W - 25 do - 30°C, - olej syntetyczny
- 10W - 20 do - 25°C, - olej syntetyczny lub półsyntetyczny
- 15W - 15°C do - 20°C, - olej półsyntetyczny lub mineralny
- 20W - 10°C do - 15°C, - olej mineralny
- 25W - od -10°C do 0°C. - olej mineralny
Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa wytrzymałość oleju, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.
Indeks lepkości syntetycznych olejów silnikowych zwiera się od 0W do 10W, gdzie często oleje 10W są wytwarzane również jako półsyntetyczne. Oleje oznaczane jako 15W i wyżej są z reguły olejami mineralnymi.
Nie można mieszać oleju syntetycznego z mineralnym, a jeśli- to z półsyntetycznym.
Nie należy również stosować olejów syntetycznych do starszych silników z dużym przebiegiem kilometrów eksploatowanych dotąd na oleju mineralnym (wiem że to raczej mało którego właściciela Lexusa dotyczy ale warto to wiedzieć). Wlany olej syntetyczny może w tym przypadku wyrządzić sporo szkód, ponieważ zawarte w nim komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika.
W większości stosowanymi obecnie olejami są oleje syntetyczne zapewniające znacznie lepszą ochronę ruchomych elementów silnika i jego chłodzenie niż oleje mineralne. Mają też większe zdolności rozczepiania tworzących się w wyniku procesu spalania cząstek stałych, które łatwiej wychwytywane są przez układy filtrujące.
Mam nadzieje że na coś sie to przyda Pozdrawiam
Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
- IgoR_KilleR
- Lex user
- Posty: 262
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 10:00
- Model Lexusa: Is 200
- Kontakt:
Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.
Dzięki Ralfx, bardzo pożyteczny post.
U mnie problem wygląda tak, że nie wiem na jakim oleju jeździła kobita od której to auto kupiłem, nie ma też żadnej przewieszki w komorze silnika, jaki zatem olej wybrać? Czy przy zmianie istotne jest to czym silnik smarowany był wcześniej tak jak ma to miejsce przy dolewce, czy też mogę wybrać dowolny?
U mnie problem wygląda tak, że nie wiem na jakim oleju jeździła kobita od której to auto kupiłem, nie ma też żadnej przewieszki w komorze silnika, jaki zatem olej wybrać? Czy przy zmianie istotne jest to czym silnik smarowany był wcześniej tak jak ma to miejsce przy dolewce, czy też mogę wybrać dowolny?
- Ralfx
- Lex Master
- Posty: 1547
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.
Ciężka sprawa ale myślę że półsyntetyk będzie rozsądny. Chyba że masz możliwość to spróbuj złapać kontakt i się dowiedzieć.
Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
- luxus
- Lex Maniak
- Posty: 700
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:03
- Model Lexusa: IS200 2GS300 2GS430
- Skąd:: JAWORZNO-ŚLĄSK
- Lokalizacja: JAWORZNO-ŚLĄSK
- Kontakt:
Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.
Polecam CASTROL EDGE SPORT 10W 60
GDYBY BÓG PREFEROWAŁ PRZEDNI NAPĘD TO WSZYSCY CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH...
- Ralfx
- Lex Master
- Posty: 1547
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.
Też korzystam. Nie da sie do niczego przyczepić chociaż zobaczymy co będzie jak zima przyjdzie i będzie -30, mogą być problemy z zakręceniem ranoluxus pisze:Polecam CASTROL EDGE SPORT 10W 60
Polecam też Mobil 1 5W50 Rally Formula. Jeździłem 2 lata na nim Hondą. Przy dużych mrozach zawsze odpalało na dotyk, silnik dobrze znosił duże obroty, nie przegrzewał się nigdy.
Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości