Luz zaworów Lexusa IS200 SportCross. 2003 r.

Wszystko co związane z problemami w układzie elektrycznym.
Awatar użytkownika
givenchy30
Lex user
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2013, o 07:28
Model Lexusa: GS300 MK III
Skąd:: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Luz zaworów Lexusa IS200 SportCross. 2003 r.

Post autor: givenchy30 »

Witajcie,
Panowie mam juz dość "wypadania zapłonu" i świecącego się CHEC, świece wymieniłem na NGK, dalej to samo i notorycznie po skasowaniu błędu dnia następnego po odpaleniu auta na zimnym zaczyn sie nie równa praca silnika co skutkuje wyświetleniem błędu CHEC. Ponowne podpięcie do ECU pokazuje wypadanie zapłonów na różnych cylindrach
np. ostatnio - kod błędu: wypadanie wialokrotne lub przypadkowe zapłonów cylinder 02, 03, 06
po skasowaniu w dniu następnym po uruchomieniu silnika po całej nocy, szarpanie obrotami i nierówna praca jakby nie na wszystkich cylindrach, znowu CHEC i kod błędu:
- Zbyt bogata wartość korekcji dawki paliwa (blok cyl.1) P0172, (blok cyl.2) P0175
przypadkowe lub wielokrotne wykryte wypadanie zapłonów cyl. 02,06

Poradźcie COŚ bo już tracę cierpliwość. Możliwe że wszystkie cewki kwalifikują się do wymiany? Zamiana miejscami nic nie dała.

Z góry dziękuję za pomoc i rady.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, o 18:30 przez givenchy30, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V-TEC
Lex user
Posty: 93
Rejestracja: 11 lut 2016, o 23:20
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: Cewki zapłonowe do Lexusa IS200 SportCross. 2003 r.

Post autor: V-TEC »

Luzy zaworowe sprawdzone?
Awatar użytkownika
givenchy30
Lex user
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2013, o 07:28
Model Lexusa: GS300 MK III
Skąd:: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Cewki zapłonowe do Lexusa IS200 SportCross. 2003 r.

Post autor: givenchy30 »

Nie sprawdzone, spotkałem się wcześniej z informacją, że nie ustawia się luzów zaworowych... Jest inaczej?
Awatar użytkownika
givenchy30
Lex user
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2013, o 07:28
Model Lexusa: GS300 MK III
Skąd:: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Cewki zapłonowe do Lexusa IS200 SportCross. 2003 r.

Post autor: givenchy30 »

Lexus ma w tej chwili 230 tys. przebiegu i przejechał 65 tys. km na instalacji gazowej.. Może mieć to jakieś znaczenie?
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: Cewki zapłonowe do Lexusa IS200 SportCross. 2003 r.

Post autor: lukas78 »

Zdecydowanie ma znaczenie. Luzy w is200 się oczywiscie sprawdza co 60tys. km (bez lpg) i w razie potrzeby reguluje. Zacznij od sprawdzenia na cieplym silniku kompresji - ten pomiar przy optymistycznym scenariuszu powinien wskazać brak luzu zaworowego na poszczególnych cylindrach. Przy pesymistycznym wypalenie gniazd/zaworów...
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
Awatar użytkownika
V-TEC
Lex user
Posty: 93
Rejestracja: 11 lut 2016, o 23:20
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: Cewki zapłonowe do Lexusa IS200 SportCross. 2003 r.

Post autor: V-TEC »

Co kompresja może powiedzieć o luzie zaworowym? No offence, pytam bo nie wiem. Słaba kompresja może mówić o wielu rzeczach. Nie mniej jednak warto zawsze sprawdzić kompresje bo powie to co nie co o kondycji silnika. Jak by wyszła za niska to trzeba wstrzyknąć trochę oleju do cylindra i zobaczyć czy "dołem" nie spierdziela. Każdy mech ogarnie.

Nie mniej jednak kompresja nie wyjaśni tematu luzów. Generalnie prawie każdy w 1G-FE przy 200-250k przelotu musi zawory wyregulować. Tak na szybko kilka tematów:
http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=171&t=9976
http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=151&t=7924
http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=171&t=14988

Generalnie to sprawa z luzami zaworowymi wygląda następująco. Do regulacji luzów są szklanki zaworowe wyglądające jak takie właśnie kieliszki. Trzeba pomierzyć luzy i zobaczyć jak się sprawa ma. Często można je sprawnie poprzekładać tak, że tylko z kilkoma zostaje problem. I dalej sprawa wygląda tak, że albo zamawiasz a ASO ale to drogi gips, albo szukasz na rynku wtórnym, serwisach szklanek jakie Ci brakują albo - co jest najczęstszą opcją, szklanki takie umiejętnie się szlifuje się od nieutwardzonej strony. Operacja taka kosztuje bardzo różnie zależnie od miasta i fachowości ale mi we Wrocławiu krzyczeli 1100-1300zł. Trzeba przy okazji zrzucić rozrząd itd. więc warto się zastanowić czy od razu i jego nie zmieniać przy okazji.
Ja miałem identyczne objawy i były to luzy.
Awatar użytkownika
givenchy30
Lex user
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2013, o 07:28
Model Lexusa: GS300 MK III
Skąd:: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Cewki zapłonowe do Lexusa IS200 SportCross. 2003 r.

Post autor: givenchy30 »

Jakie wartości ciśnienia w cylindrach są prawidłowe?
Awatar użytkownika
V-TEC
Lex user
Posty: 93
Rejestracja: 11 lut 2016, o 23:20
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: Cewki zapłonowe do Lexusa IS200 SportCross. 2003 r.

Post autor: V-TEC »

Gdzieś Ty chłopie tyle postów natłukł. Moment poszukiwań:
Riki pisze:W silniku 1g-fe Ciśnienie Sprężania: stan normalny 12,8 (bar). Stan minimalny 10 (bar)
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: Cewki zapłonowe do Lexusa IS200 SportCross. 2003 r.

Post autor: lukas78 »

V-TEC pisze:Co kompresja może powiedzieć o luzie zaworowym? No offence, pytam bo nie wiem. Słaba kompresja może mówić o wielu rzeczach.
Oczywiście, że słaba kompresja może mówić o wielu rzeczach - ale skupiliśmy się w tej chwili na luzach zaworowych, i sprawa wygląda następująco:
Podczas pracy zaworów luz ten kasuje się poprzez wyklepanie zaworu/gniazda. Gdy mamy za mały luz zaworowy lub, gdy nie mamy go w ogóle, zawór podczas pracy jest wtedy niedomknięty (nieszczelny), przez co nie mamy pełnej kompresji silnika, co skutkuje złą pracą silnika oraz brakiem jego pełnej mocy. Uchylony zawór z czasem ( zwłaszcza przy zasilaniu lpg i dodatkowo źle wystrojonej instalacji) na pewno nam się upali podczas spalania mieszanki w komorze spalania i gdy to nastąpi, nie pomoże nam już żadna regulacja zaworów, ponieważ upalony zawór, nawet przy prawidłowych luzach zaworowych nigdy nie będzie szczelny. Skutkuje to wymianą takiego zaworu, co wiąże się ze zdjęciem głowicy, rozłączeniem napędu rozrządu, rozpięciem zaworów, ich wymianą, dotarciem specjalną pastą zaworową, wymianą uszczelki pod głowicą i przeważnie planowaniem głowicy (czy głowica wymaga planowania można jedynie sprawdzić na stole traserskim). Reasumując - dużo pracy i wysokie koszty naprawy można uniknąć, dbając o regularne sprawdzanie i regulacje luzów zaworowych.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
Awatar użytkownika
givenchy30
Lex user
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2013, o 07:28
Model Lexusa: GS300 MK III
Skąd:: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Cewki zapłonowe do Lexusa IS200 SportCross. 2003 r.

Post autor: givenchy30 »

Ciśnienie było sprawdzane we wrześniu kiedy pojawiły się pierwsze oznaki "wypadania zapłonów" i wynosiły:
1 - 13,9
2 - 13,5
3 - 13,6
4 - 13,5
5 - 13,7
6 - 13,6

Reasumując, sugerujecie sprawdzenie luzu zaworów, które powinny być regularnie sprawdzane?
Mam odpuścić sobie wymianę cewek zapłonowych i sprawdzić luz zaworów?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości