Wymiana sworznia w górnym tylnym wahaczu

Czyli wszystkie porady oraz pomysły na własnoręczne przeróbki.
Awatar użytkownika
ghostmateus
Lex Driver
Posty: 554
Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Wymiana sworznia w górnym tylnym wahaczu

Post autor: ghostmateus »

Witam. Mam pytanie. Czy ktoś z was wymieniał samemu sworznie w tylnym górnym wahaczu? I jeżeli tak to czy były z tym spore problemy? Pytam bo mam wyjechane właśnie te sworznie, a nie uśmiecha mi się kupowanie całych wahaczy za 2,5 tys. jeden. Regenerowane zawieszenie wytrzymało coś koło 12-15 tys. km
Awatar użytkownika
blue
Lex Maniak
Posty: 983
Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana sworznia w górnym tylnym wahaczu

Post autor: blue »

A masz zamiennik, który pasuje? Tylne wahacze są takie same, jak w IS a tam nie ma dostępnych samych sworzni poza chyba Febestem za 250 PLN, który jest marny jakościowo.
Co do samego pytania, to ktoś z forum wymieniał w IS ale na jakieś od francuskiej marki. Podeszły chyba z rzeźbą. Chyba lepiej niestety kupić używany wahacz ze sworzniem w dobrym stanie i wymienić na nim tylko tuleje.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2017, o 08:04 przez blue, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ghostmateus
Lex Driver
Posty: 554
Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Wymiana sworznia w górnym tylnym wahaczu

Post autor: ghostmateus »

Ja mam jeszcze stare wahacze(wymieniałem cały tył na regenerowany) i nie opłaca się regenerować bo wytrzymały nicałe kilkanaście tysięcy km. Myślę, żeby kupić nowe w ASO i mieć spokój na długi czas. Choć to sporo będzie mnie kosztowało ale będę miał spokój(bo te stuki doprowadzają mnie do białej gorączki).
Awatar użytkownika
ghostmateus
Lex Driver
Posty: 554
Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Wymiana sworznia w górnym tylnym wahaczu

Post autor: ghostmateus »

Ale ja głupi jestem jak pasują z ISa, to przecież mam rozbitego w domu z przebiegiem 130tys. Km :biggrin2:
Awatar użytkownika
blue
Lex Maniak
Posty: 983
Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana sworznia w górnym tylnym wahaczu

Post autor: blue »

A to na pewno sworzeń Ci stuka? U mnie stukała tulejka w górnym wahaczu a teoretycznie nawet przy ruszaniu jej brechą luzu nie miała.
Awatar użytkownika
ghostmateus
Lex Driver
Posty: 554
Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Wymiana sworznia w górnym tylnym wahaczu

Post autor: ghostmateus »

Ta to sworzeń. Bo przyłożyłem łapsko na sworzniu, kazałem szarpać za koło, wyczułem luz i uderzenia. I sam trzpień sworznia przemieszczał się względem wahacza. To naprawdę perfidnie idzie wyczuć :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
tomac
Lex user
Posty: 23
Rejestracja: 28 lis 2016, o 13:47
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: DZG
Kontakt:

Re: Wymiana sworznia w górnym tylnym wahaczu

Post autor: tomac »

Witam,

Czy sworzen w tym wahaczu jest wymienny czy trzeba wymienic caly wahacz?
Awatar użytkownika
foka1
Lex user
Posty: 197
Rejestracja: 15 sty 2011, o 20:27
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Karwia
Kontakt:

Re: Wymiana sworznia w górnym tylnym wahaczu

Post autor: foka1 »

caly wachacz ,tylko jak to najtaniej i dobrze zrobic :angry:
GS 300 MKII 2001
Awatar użytkownika
foka1
Lex user
Posty: 197
Rejestracja: 15 sty 2011, o 20:27
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Karwia
Kontakt:

Re: Wymiana sworznia w górnym tylnym wahaczu

Post autor: foka1 »

w aso jeden wachacz 1820zl ja pikole chore :stary: chyba tylko jakas dobra regeneracja swoznia :mad:
GS 300 MKII 2001
Awatar użytkownika
blue
Lex Maniak
Posty: 983
Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana sworznia w górnym tylnym wahaczu

Post autor: blue »

Sam sworzeń jest teoretycznie wymienny (choć osobiście tego nie sprawdzałem) ale musi to zrobić osoba ogarnięta. Trzeba wybić stary, zmierzyć i jechać do jakiegoś Inter Carsu gdzie ktoś mający pojęcie i odpowiednie katalogi dopasuje coś dobrego jakościowo od innej marki. Potem trzeba ten nowy sworzeń stabilnie osadzić. Jeśli się to uda, podzielcie się numerem katalogowym i marką na Forum. Przyszłe pokolenia użytkowników na pewno będą Wam wdzięczne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości