GS300 mkII kontra ELM327

Wszystko co związane z problemami w układzie elektrycznym.
bunny54
Lex user
Posty: 296
Rejestracja: 25 lip 2014, o 23:27
Model Lexusa: GS300 2002r.
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

GS300 mkII kontra ELM327

Post autor: bunny54 »

Witam serdecznie, mój problem polega na tym że po połączeniu pod obd interfejsu em327 lub tis'a czy nawet KTS'a od razu wywala mi błąd vsc/trc. Oczywiście wcześniej auto jeździ tak jak powinno. Po zrobieniu tzw. zworki w obd błędy znikają i jest git. Auto jest w pełni sprawne, a powyższa usterka utrudnia mi korzystanie z takich apek jak torque. Czy ktoś się z tym spotkał i potrafi pomóc? Dodam że ELM był podpinany w innych autach i nie powodował podobnych objawów. Za wszelką pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam Marcin.
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: GS300 mkII kontra ELM327

Post autor: Miłosz »

Ktoś pozamieniał jakieś piny w gnieździe obd ?
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
bunny54
Lex user
Posty: 296
Rejestracja: 25 lip 2014, o 23:27
Model Lexusa: GS300 2002r.
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: GS300 mkII kontra ELM327

Post autor: bunny54 »

Raczej nie, auto da się zdiagnozować bez problemu każdym urządzeniem. Przynajmniej ja tam nie dłubałem. Kwestia tylko tego że wywala mi vsc po połączeniu np z elmem.
madkiw
Lex Driver
Posty: 341
Rejestracja: 20 paź 2014, o 20:12
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: GS300 mkII kontra ELM327

Post autor: madkiw »

Też mam GS300 MKII i mam to samo, jak cokolwiek podłącze, to potem mi mrugają te kontrolki i też muszę robić zworę.
mad.dariusz
Lex user
Posty: 20
Rejestracja: 7 lis 2015, o 23:45
Model Lexusa: gs 430 mkII
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: GS300 mkII kontra ELM327

Post autor: mad.dariusz »

Ja mam texe i jak zrobię cos nie w kolejności na przykład wylacze wtyczkę podczas pracy silnika czy nie zakończę jak system texy wskazuje to też to mam a jak zrobię wszystko w kolejności to tego nie ma. To jest zabezpieczenie lexusa przed nie fabrycznym kompem diagnostycznym. Serwis musi zarabiać
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: GS300 mkII kontra ELM327

Post autor: Miłosz »

Czyli taka sama sztuczka jak pokazywanie błędu ogólnego vsc który może oznaczać wszystko :D trochę to dziwne, ale może nie umieli inaczej ?
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Awatar użytkownika
ghostmateus
Lex Driver
Posty: 554
Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: GS300 mkII kontra ELM327

Post autor: ghostmateus »

Miłosz pisze:Ktoś pozamieniał jakieś piny w gnieździe obd ?
U mnie w GS430 wygląda, że jest jeden dodatkowy pin(przynajmniej tak wygląda według wtyczki u kumpla w GS300).Też mi się tak działo. Ale rozebrałem wszystko wyczyściłem(poprawiłem jeden pin, bo był przygięty) poskładałem, działa i nic nie wyskakuje.
santis
Nowy lex user
Posty: 9
Rejestracja: 27 lut 2016, o 18:36
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Śląsk
Kontakt:

Re: GS300 mkII kontra ELM327

Post autor: santis »

Ja się podpinam przez telefon i tak:
1) Dla ELMScan (Android) - działa bez problemu
2) Dla TorquePRO (Android) - mam ustawione:
a) Prefered OBD2 Protocol: ISO 14230-4 (5b init, 10.4k baud)
b) ELM327 custom configuration string, zgodnie z tym: http://www.2jzgarage.com/2013/01/2jzgte ... formation/

Sprawdzę jeszcze jak ten string ma wyglądać, bo przy zmianie telefonu zapomniałem przepisać, ale powinno chyba być tak jak w 2b - ewentualnie usunięcie spacji pomiędzy znakami. Przed zaaplikowaniem tych parametrów miałem tak samo - choinka. Dodatkowo przestrzegam przed korzystaniem z tego typu skanerów w naszych autach w ruchu drogowym - może mam coś zrypane, ale u mnie w pewnym momencie przy ok 100km/h przy podpiętym czytniku wywaliło wszystkie wskaźniki... dziwnie się jedzie jak prędkościomierz i obrotomierz wskazują 0 ;) ale na szczęście udało się zatrzymać, nic nie uszkodzić - po 'restarcie' samochodzu (wył. z wyjęciem kluczyka ze stacyjki, i ponowne odpalenie + wyjęcie czytnika) wszystko wróciło do normy.
Awatar użytkownika
Tantarian
Lex user
Posty: 63
Rejestracja: 2 cze 2015, o 08:17
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Lubelskie
Kontakt:

Re: GS300 mkII kontra ELM327

Post autor: Tantarian »

Przypomniało mi to sytuację, którą miałem w Galancie i obecnym IS200 (przedlift). Podłączony Interface powodował miganie kontrolki ABS. Korzystanie z live data w programach było przez to dość irytujące. Po przetrząśnięciu internetu wyczytałem, że zamieszanie wprowadzały piny (6 i 14) odpowiedzialne za komunikację z magistralą CAN. Jako, że ani Galant, ani GXE takowej nie posiadają, można było je spokojnie odizolować. Niestety nie mogę znaleźć tego wpisu w którym było też zaznaczone, że większość JDMów nie potrzebuje aktywności tych pinów do pełnej diagnostyki. Mój ELM nie kosztował zbyt wiele, więc pozwoliłem sobie wyłamać wspomniane bolce w interface. Od tamtej pory nie mam problemów z kontrolką a wszelkie programy działają bez zastrzeżeń.
Oczywiście nie namawiam Was do niszczenia swoich urządzeń. Nie jestem nawet pewny, czy Wasz problem ma to samo źródło, ale można ktoś z Was zechce to zweryfikować. Piny można odłączyć mniej inwazyjnie, np. zamalowując je lakierem do paznokci. ;)

Obrazek
Ziomek2202
Nowy lex user
Posty: 3
Rejestracja: 6 lis 2017, o 01:16
Model Lexusa: GS300
Skąd:: London
Kontakt:

Re: GS300 mkII kontra ELM327

Post autor: Ziomek2202 »

Mistrz, dziękuje. Kobieta właśnie zamalowała dwa piny 6 i 14 lakierem do paznokci, i działa.

Pozdrawiam i polecam metode!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości