[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by gmiter »

Ciekawe wyniki, czyli spalanie póki co wychodzi sporo wyżej przy normalnej prędkości autostradowej niż w IS300 za to przy dużych prędkościach jest już podobnie - pewnie z racji prędkości obrotowej w is300 która już wtedy jest wyższa (przy 200 mam 4300 obr/min) - kilka razy przeleciałem niemiecka A9 na południe i wyszło benzyny koło 14 litrów z prędkością ok 200km/h. projekt mega ciekawy jednak jeżeli chodzi o stosunek uzyskanej mocy/kosztów/kosztów eksploatacji to najbardziej opłacalna opcja to uturbienie IS300 no i tu chyba się każdy ze mną zgodzi, dodatkowo V8 z przodu psuje pewnie stosunek masy przód/tył który fabrycznie jest niezły i stabilność przy dużej prędkości spada.

Gratuluję efektów, zaangażowania oraz uporu bo walka niełatwa - ja się z oldtimerem poddaję a co będzie jak za rok zacznę grzebać przy 2JZ.. Pewnie jeszcze sporo pracy przed Tobą bo złożenie w kupę i wystrojenie LPG to też nie jest łatwa sprawa ale w sumie pryszcz w porównaniu do SWAPa którego dokonałes :)
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by owczar »

3uz jest dość lekkie jak na v8- większosc z aluminium.
Miłosz
Lex Master
Posts: 1425
Joined: 29 Feb 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Miłosz »

A propos kwestii spalania , diesla benzyny lpg , dla mnie to w sumie jeden czort, ale smierdzący diesel nie koniecznie pali dużo przy dużej mocy, dla przykładu analogiczne auto z tego okresu czyli e46 w pięknej budzie coupe 400+/766 , na RL powtarzalne 9,5 (czyli chyba nawet lepiej jak m3 e92 manual jak dobrze kojarze 10,2 ktos ostatnio podawał)
jeżdżąc spokojnie wlewając do pełna liczę 65l robię 900km z baku przy średniej jezdzie = 7.2l/100km

Dynamicznie 800km z baku = 8.125l/100km

Najmniej z baku wychodzi mi nieco powyżej 700 przy ostrej jeździe więc prosta matematyka: około 9L
Także jak dla mnie wynik bardzo fajny jak na diesla, zwłaszcza że to coupe jest mocno ciskane :D Oczywiście nie neguje tutaj swapa kolegi bo jak dla mnie również mega projekt, tylko staram się być obiektywny ;) O dźwięku oczywiście nie wspominam bo tutaj bez porównania ;)

Wracając do elmscan toyota to jest na pewno więcej funkcji jak w torqu , ponad to można połączyć się z innymi modułami w aucie w razie szybkiej diagnozy ;) Aczkolwiek na Twoim miejscu to bym chyba jeszcze o krok do przodu poszedł i postawił na tablecie launcha x431 i miał dostęp dosłownie do wszystkiego co w aucie jest podpięte pod jakikolwiek komputer ;)
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
User avatar
ghostmateus
Lex Driver
Posts: 554
Joined: 5 Jan 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Location: Opolskie
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by ghostmateus »

3UZ mi pali w średniej jeździe między 16-16,5l lpg, a na autostradzie byłem wstanie osiągnąć wynik 13,3 lpg.
ledziu
Lex Master
Posts: 2571
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by ledziu »

Miłosz wrote:A propos kwestii spalania , diesla benzyny lpg , dla mnie to w sumie jeden czort, ale smierdzący diesel nie koniecznie pali dużo przy dużej mocy, dla przykładu analogiczne auto z tego okresu czyli e46 w pięknej budzie coupe 400+/766 , na RL powtarzalne 9,5 (czyli chyba nawet lepiej jak m3 e92 manual jak dobrze kojarze 10,2 ktos ostatnio podawał)
Ale Panowie ta rozmowa o spalaniu jest trochę dziwna przy tym aucie... :biggrin2:

Miłosz Ty za bardzo jesteś tabelkowy :biggrin2: a potem ustawiasz serwatkowóz e46 z m3 e92 bo w tabelkach wychodzi Ci ok... A jechałeś kiedyś prawilnymi 760 cioma niutami z dużej benzyny ... jak nie to przejedź się wtedy zobaczysz do czego się nadaje 760Nm w e46 z diesla mało palącego... :zryw:
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1794
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Dawid0ss »

ledziu wrote:
Miłosz wrote:A propos kwestii spalania , diesla benzyny lpg , dla mnie to w sumie jeden czort, ale smierdzący diesel nie koniecznie pali dużo przy dużej mocy, dla przykładu analogiczne auto z tego okresu czyli e46 w pięknej budzie coupe 400+/766 , na RL powtarzalne 9,5 (czyli chyba nawet lepiej jak m3 e92 manual jak dobrze kojarze 10,2 ktos ostatnio podawał)
Ale Panowie ta rozmowa o spalaniu jest trochę dziwna przy tym aucie... :biggrin2:

Miłosz Ty za bardzo jesteś tabelkowy :biggrin2: a potem ustawiasz serwatkowóz e46 z m3 e92 bo w tabelkach wychodzi Ci ok... A jechałeś kiedyś prawilnymi 760 cioma niutami z dużej benzyny ... jak nie to przejedź się wtedy zobaczysz do czego się nadaje 760Nm w e46 z diesla mało palącego... :zryw:
Zgadzam się. Niut z dizla ma się nijak do niuta z beny i nie przekłada się tak samo na przyśpieszenie. Dizel ma siłę, ale brakuje mu dynamiki. W super nowych autach temat ratują odpowiednie skrzynie.

p.s. temat disla bym w tym wątku kompletnie wyczyścił ;-)

Pzdr
Miłosz
Lex Master
Posts: 1425
Joined: 29 Feb 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Miłosz »

Podałem wyniki pomiarów z RL na którego zreszą sam masz ochote zmierzyć swój bliżej nieokreślony pojazd. Czy to smierdzacy dizel czy pachnąca benzyna wynik to wynik kropka, nie wiem po co te tłumaczenia o niutonach skoro mamy na tacy podany rezultat. Padły kalkulacje nt benzyny z gazem to ja dorzuciłem jak sie to ma w przypadku mocnego diesla który jest analogiczny do is z tych samych lat produkcji.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
ledziu
Lex Master
Posts: 2571
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by ledziu »

Miłosz wrote:Podałem wyniki pomiarów z RL na którego zreszą sam masz ochote zmierzyć swój bliżej nieokreślony pojazd. Czy to smierdzacy dizel czy pachnąca benzyna wynik to wynik kropka, nie wiem po co te tłumaczenia o niutonach skoro mamy na tacy podany rezultat..
Spoko :biggrin2:
Co do bliżej nieokreślonego pojazdu i mierzenie go RLem :ok: to ciągle stoi coś na przeszkodzie a to pogoda a to brak chętnych itp. Ale cały czas prowadzę próby żeby nie było :zryw:
User avatar
BeeMiX
Lex Driver
Posts: 687
Joined: 21 Sep 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Location: NYC / Choszczno
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by BeeMiX »

2JZ Turbo przy takiej spokojnej jezdzie 150-160 spalil by Ci okolo 10l :)
User avatar
brat_z
Lex user
Posts: 263
Joined: 26 Feb 2015, o 15:56
Model Lexusa: is200
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by brat_z »

Ronald nie latałeś czasem w niedzielę około 19:00 w okolicach Szpitala na szaserów?:)
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest