jakieś inne wyjście ?

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
MARIO11
Lex user
Posty: 46
Rejestracja: 3 kwie 2011, o 22:00
Model Lexusa: brak
Skąd:: Lbn
Kontakt:

jakieś inne wyjście ?

Post autor: MARIO11 »

Witam. Pytając tak czysto teoretycznie :)
Czy jest jakaś inna droga na podniesienie mocy w is200 niż kompresor/turbo?
Chyba nie jest zbyt podatny na modyfikacje?
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: jakieś inne wyjście ?

Post autor: Ralfx »

Jest jeszcze swap na 1JZ-GTE lub 2JZ-GE lub 2JZ-GTE. Wystarczy tylko dorwać samochód z czyms takim pod maską i zrobic przekładkę. Jedyną filozofią może być elektronika. o tym masz chyba nawet całkiem sporo na forum, poszukaj dobrze.

Oprócz tego mozna jeszcze zrobic zimny dolot (ostatnio to rozkminiałem i mam już pewną koncepcje), splanowanie głowicy, pełny przelot bez katalizatora, ewentualny koletor wydechowy (nie bardzo sie orientuję jak wygląda ten co tam siedzi ale myślę że zawsze można zrobic lepszy) a na koniec to wszystko zestroić na hamowni. Nie wiem jak z dostepnością jakichś tłoków doprężających albo lepszych wałków rozrządu ale obstawiam że słabo ze względu na to że w JP i USA nie sprzedawano IS200 a to miejsca które napędzają rynek części tuningowych. Tak więc to co wymieniłem dobrze zrobione powinno dać koło 50KM.
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
MARIO11
Lex user
Posty: 46
Rejestracja: 3 kwie 2011, o 22:00
Model Lexusa: brak
Skąd:: Lbn
Kontakt:

Re: jakieś inne wyjście ?

Post autor: MARIO11 »

A orientowałeś się coś w sprawie kosztów ?
Tak chcę się rozeznać jakie możliwości ma ten konkretny silnik oprócz uturbienia :)
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: jakieś inne wyjście ?

Post autor: Ralfx »

Najdroższy koszt to uturbianie tego silnika - jest słabo rozwojowy. Chociaż jak by chcieć z niego 300KM na kompresorze to też by wyszły niezłe kwiatki. W modelu tym masz słaby dół silnika. Nie pamiętam jaka jest bezpieczna granica na jakiej może ten silnik jeździć ale niestety nie jest to dużo.
Przeróbka na wolnossącym też do tanich nie należy - tutaj każdy koń jest dość kosztowny, jednak zachowujemy bardziej prosty mechanizm pod maska a co za tym idzie z założenia mniej awaryjny. Tak jak podałem to myślę 6000 zł powinno wyjść. Jeśli zadowalało by mnie 200-220KM to decydowałbym sie albo na wcześniej opisane przeróbki albo na swap na 2JZ-GE - silnik ten z całym osprzętem nie należy do drogich, jeśli masz kogos kto Ci tanio to ogarnie to powinno się zmieścić w 6000zł ale nie będzie tego dźwięku co po modyfikacji 1G-FE. Plusem modyfikacji na wolnossącym jest to że można robić wszystko pojedynczo i w miare możliwości finansowych dokładać kolejne etapy :)
Ile wyjdzie za kompresor to nie wiem, zapytaj użytkownika tomekb - on teraz takiego moda planuje moze już ustalił ile go to mniej wiecej wyniesie. Jednak tam nie bedzie dużego doładowania więc i koszt będzie znośny.
Turbo to z robotą od (tak podejrzewam) 10tys w zwyż - zależy od doładowania
Ze swapów najtańszy jest 2JZ-GE (220KM), drugi w kolejności jest 1JZ-GTE (mozna kupic całego soarera z UK za koło 7-8tyś.) daje 280-300KM a droższa nieco opcją jest 2JZ-GE gdzie mamy w serii 330KM ale można dmuchać więcej.
Można też swapować 1UZ-FE ale to już bardziej skomplikowana sprawa ze względu na to że konstrukcyjnie ten silnik nie ma z IS nic wspólnego. Kolega grodzio jest w trakcje takiego swapa obecnie.
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
MARIO11
Lex user
Posty: 46
Rejestracja: 3 kwie 2011, o 22:00
Model Lexusa: brak
Skąd:: Lbn
Kontakt:

Re: jakieś inne wyjście ?

Post autor: MARIO11 »

Faktycznie ciężka sprawa...:)
Już mam mętlik w głowie, zresztą możesz to dostrzec po moim pw do Ciebie (gdzie te dwa auta praktycznie nie mają wspólnego punktu odniesienia...)
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: jakieś inne wyjście ?

Post autor: janasek »

IS 200 z silnikiem 6RP występował w JP w Toyocie Altezzie. Klamoty do zakucia dołu pewnie będą tam dostepne ale czas dostawy do PL i koszty bedą spore. W Altezzie ten silnik miał chyba 160 KM. Duże czy małe doładowanie to się raczej nie odbija na kasie (małe kółko napędzające pasek - duże doładowanie, większe kółko - mniejsze doładowanie).

Podsumowując, najprościej i nabezpieczeniej zrobić swapa 2JZ najciekawiej (bardziej kompaktowa jednostka niż 1UZ, chociaż jest dużo więcej roboty niż przy 2JZ) 1JZ. Ale i tak dzwięk jest najlepszy w 1UZ...:)

Pozdrawiam
Luxusem jadę... :)
MARIO11
Lex user
Posty: 46
Rejestracja: 3 kwie 2011, o 22:00
Model Lexusa: brak
Skąd:: Lbn
Kontakt:

Re: jakieś inne wyjście ?

Post autor: MARIO11 »

A na Usa też była Altezza ? ;) z tym silnikiem czy tylko 3.0l ?
Czyli jakiekolwiek wzmocnienia = dość znaczny koszt :bor:
Awatar użytkownika
forest
Lex Master
Posty: 3692
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:09
Model Lexusa: stanced VIP
Skąd:: WeST
Kontakt:

Re: jakieś inne wyjście ?

Post autor: forest »

na USA tylko IS300 ... a w JP modele Altezza AS200 i RS200 (jeżeli mowa o 2.0)

Obrazek

w RS siedzi silnik znany jako Yamaha Beams - moim zdaniem mający najlepszy potencjał :biggrin2:
SC430 '2002
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: jakieś inne wyjście ?

Post autor: tomekb »

ja bede kompresil ale na ok190KM mechanicznych
Poza turbo i kompresorem tylko swap gdyz brak czesci i nieoplacalnosc relatywnych zmian
kompresor mozna uzywany z mercedesa zapodac i tak bede robil
Jesli chesz bardziej rozwojowa wersje to is300 albo swap z altezzy rs200
MARIO11
Lex user
Posty: 46
Rejestracja: 3 kwie 2011, o 22:00
Model Lexusa: brak
Skąd:: Lbn
Kontakt:

Re: jakieś inne wyjście ?

Post autor: MARIO11 »

Tomek I ile taka przyjemność Cie wyniesie ?
I tak z ciekawości ile wzrośnie spalanie przy kompresorze?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości