REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.
-
- Lex user
- Posty: 45
- Rejestracja: 5 sie 2011, o 14:24
- Model Lexusa: ls400
- Skąd:: Gdańsk
- Kontakt:
REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.
WITAm. proszę o napisanie swojego zdania osoby znające się na mechanice. co myślicie o przesunieciu luzu zaworowego na górna granice widełke luzu dolotowe z 0,2mm na 0,23mm wydechowe z 0,3 mm na 0,33mm,. co muślicie o zeszlifowaniu płytek o 0,03mm pod szklankami zamiast wymiany na nowe o od powiedniej grubości? na pewno około 3 zaworów ma na granicy dolnej zakresu widełek luzu.czym morze grozić krzywe zeszlifowanie podkładek pod szklanki. czy silnik w górnym zakresie widełek będzie chodził głośniej po regulacji zaworów?
- LinkPL
- Lex Maniak
- Posty: 793
- Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
- Model Lexusa: RX 500h
- Skąd:: Iłża
- Kontakt:
Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.
Można zeszlifować, ale tylko od strony szklanki, bo jak zeszlifujesz od strony wałka, tam gdzie płytka jest utwardzona to długo to Ci chodzić nie będzie.
A co Ci to da, że przesuniesz wszystko na górną granicę ?? Chyba tylko tyle, że będą Ci bardziej kelkotać na zimnym ... nic więcej ...
Pozdrawiam
Link
A co Ci to da, że przesuniesz wszystko na górną granicę ?? Chyba tylko tyle, że będą Ci bardziej kelkotać na zimnym ... nic więcej ...
Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
-
- Lex user
- Posty: 45
- Rejestracja: 5 sie 2011, o 14:24
- Model Lexusa: ls400
- Skąd:: Gdańsk
- Kontakt:
Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.
myslałęm o założeniu gazu.moim zdaniem to be z różnicy po której stronie SIE SZLIFUJE podkładki regulacyjne .przecież od strony szklanki czy od strony zaworu ten sam nacisk?z góry ciśnie szklanka a od dołu sprezyna zaworu.czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?w trójmieście jeden z mechaników twierdzi żeby było ok trzeba wymieni szklanke ale przecież szklanka niezuzywa się przynajmniej na boki bo jest ze stali twardej a otwór w głowicy alu wiec jak by miała pukać szklanka tot raczej całą głowice by trzeba wymienić. twierdza też że im ciaśniejsze zawory silnik ciszej "bardziej kulturalnie chodzi "zakładając ze zawory prowadnice gniazda w dobrym stanie.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2017, o 11:54 przez kubaty3, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lex Master
- Posty: 1201
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Kontakt:
Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.
Tak jak kolega LinkPL napisał powyżej - będzie co najwyżej troszkę głośniej klekotał na zimnym - innych ujemnych skutków nie powinno być.kubaty3 pisze:czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
-
- Lex user
- Posty: 45
- Rejestracja: 5 sie 2011, o 14:24
- Model Lexusa: ls400
- Skąd:: Gdańsk
- Kontakt:
Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.
z tego co rozmwaiałemz mistrzem z serwisu toyoty to możliwa jest mniej kulturalna praca silnika . chociaż są te widełki to może być głośniej . u mnie wszędzie są rowne luzy zaworowe w srodku widełek tylko jedna para wydechowych na granicy wyszła ciasnoty zaworów i płytki do wymiany chyba ze zeszlifuje???czym grozi zeszlifowanie?
- LinkPL
- Lex Maniak
- Posty: 793
- Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
- Model Lexusa: RX 500h
- Skąd:: Iłża
- Kontakt:
Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.
Wkładka do szklanki w przypadku Toyota/Lexus jest utwardzana po stronie wałka rozrządu, ponieważ na niej pracuje krzywka. Po stronie szklanki nie jest utwardzana, ponieważ przylega całą powierzchnią do szklanki. Właśnie dlatego w serwisie dostępne są różne grubości wkładek, żeby je wymieniać, jeśli któraś nie jest pasowna. Szlifowanie strony przylegającej do szklanki jest ok, ale od strony krzywki nie, ponieważ wkładki są powlekane po stronie krzywki jakimś stopem niklu, który jest bardzo odporny na wycieranie. Jeśli zeszlifujesz oryginalną szklankę z tego powleczenia, nie daje takiej regulacji 10k km, ponieważ krzywka bardzo szybko zagłębi się w nieutwardzoną wkładkę szklanki.kubaty3 pisze:myslałęm o założeniu gazu.moim zdaniem to be z różnicy po której stronie SIE SZLIFUJE podkładki regulacyjne .przecież od strony szklanki czy od strony zaworu ten sam nacisk?z góry ciśnie szklanka a od dołu sprezyna zaworu.czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?w trójmieście jeden z mechaników twierdzi żeby było ok trzeba wymieni szklanke ale przecież szklanka niezuzywa się przynajmniej na boki bo jest ze stali twardej a otwór w głowicy alu wiec jak by miała pukać szklanka tot raczej całą głowice by trzeba wymienić. twierdza też że im ciaśniejsze zawory silnik ciszej "bardziej kulturalnie chodzi "zakładając ze zawory prowadnice gniazda w dobrym stanie.
Pozdro
Link
How far We can go ...
-
- Lex Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Kontakt:
Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.
Płytki zarówno te na szklankę jak i pod szklankę są utwardzane obustronnie. Nie ma znaczenia jak ją włożysz, nie ma oznaczenia top ani manual nie opisuje takiej procedury,
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
- LinkPL
- Lex Maniak
- Posty: 793
- Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
- Model Lexusa: RX 500h
- Skąd:: Iłża
- Kontakt:
Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.
W manulu na pewno tego nie ma, bo to typowo polski sposób na regulację zaworów w silnikach Toyoty, manual mówi ... za mały luz, kupujesz płytkę serwisową o zadanej grubości i ma być dobrze. Ale jak już szlifować, to tylko z jednej strony i wkładać szlifowaną stroną w szklankę, a nie na odwrót ...
Pozdrawiam
Link
Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
-
- Lex Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Kontakt:
Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.
to inna sprawa. Ja tylko napisałem, że fabryczne płytki mają obie takie strony takie same. Z tym szlifowaniem płytki na szklankę to ja bym uważał, bo ona przysysa się tą polerowana powierzchnią do szklanki.LinkPL pisze:W manulu na pewno tego nie ma, bo to typowo polski sposób na regulację zaworów w silnikach Toyoty, manual mówi ... za mały luz, kupujesz płytkę serwisową o zadanej grubości i ma być dobrze. Ale jak już szlifować, to tylko z jednej strony i wkładać szlifowaną stroną w szklankę, a nie na odwrót ...
Pozdrawiam
Link
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
-
- Lex user
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:09
- Model Lexusa: es 330
- Skąd:: Tarnów
- Kontakt:
Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.
Lepiej szlifować od spodu bo nie wiadomo czy ktoś juz wczesniej tego nie robił
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości