REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

ODPOWIEDZ
kubaty3
Lex user
Posty: 45
Rejestracja: 5 sie 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post autor: kubaty3 »

WITAm. proszę o napisanie swojego zdania osoby znające się na mechanice. co myślicie o przesunieciu luzu zaworowego na górna granice widełke luzu dolotowe z 0,2mm na 0,23mm wydechowe z 0,3 mm na 0,33mm,. co muślicie o zeszlifowaniu płytek o 0,03mm pod szklankami zamiast wymiany na nowe o od powiedniej grubości? na pewno około 3 zaworów ma na granicy dolnej zakresu widełek luzu.czym morze grozić krzywe zeszlifowanie podkładek pod szklanki. czy silnik w górnym zakresie widełek będzie chodził głośniej po regulacji zaworów?
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post autor: LinkPL »

Można zeszlifować, ale tylko od strony szklanki, bo jak zeszlifujesz od strony wałka, tam gdzie płytka jest utwardzona to długo to Ci chodzić nie będzie.

A co Ci to da, że przesuniesz wszystko na górną granicę ?? Chyba tylko tyle, że będą Ci bardziej kelkotać na zimnym ... nic więcej ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
kubaty3
Lex user
Posty: 45
Rejestracja: 5 sie 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post autor: kubaty3 »

myslałęm o założeniu gazu.moim zdaniem to be z różnicy po której stronie SIE SZLIFUJE podkładki regulacyjne .przecież od strony szklanki czy od strony zaworu ten sam nacisk?z góry ciśnie szklanka a od dołu sprezyna zaworu.czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?w trójmieście jeden z mechaników twierdzi żeby było ok trzeba wymieni szklanke ale przecież szklanka niezuzywa się przynajmniej na boki bo jest ze stali twardej a otwór w głowicy alu wiec jak by miała pukać szklanka tot raczej całą głowice by trzeba wymienić. twierdza też że im ciaśniejsze zawory silnik ciszej "bardziej kulturalnie chodzi "zakładając ze zawory prowadnice gniazda w dobrym stanie.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2017, o 11:54 przez kubaty3, łącznie zmieniany 1 raz.
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post autor: lukas78 »

kubaty3 pisze:czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?
Tak jak kolega LinkPL napisał powyżej - będzie co najwyżej troszkę głośniej klekotał na zimnym - innych ujemnych skutków nie powinno być.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
kubaty3
Lex user
Posty: 45
Rejestracja: 5 sie 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post autor: kubaty3 »

z tego co rozmwaiałemz mistrzem z serwisu toyoty to możliwa jest mniej kulturalna praca silnika . chociaż są te widełki to może być głośniej . u mnie wszędzie są rowne luzy zaworowe w srodku widełek tylko jedna para wydechowych na granicy wyszła ciasnoty zaworów i płytki do wymiany chyba ze zeszlifuje???czym grozi zeszlifowanie?
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post autor: LinkPL »

kubaty3 pisze:myslałęm o założeniu gazu.moim zdaniem to be z różnicy po której stronie SIE SZLIFUJE podkładki regulacyjne .przecież od strony szklanki czy od strony zaworu ten sam nacisk?z góry ciśnie szklanka a od dołu sprezyna zaworu.czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?w trójmieście jeden z mechaników twierdzi żeby było ok trzeba wymieni szklanke ale przecież szklanka niezuzywa się przynajmniej na boki bo jest ze stali twardej a otwór w głowicy alu wiec jak by miała pukać szklanka tot raczej całą głowice by trzeba wymienić. twierdza też że im ciaśniejsze zawory silnik ciszej "bardziej kulturalnie chodzi "zakładając ze zawory prowadnice gniazda w dobrym stanie.
Wkładka do szklanki w przypadku Toyota/Lexus jest utwardzana po stronie wałka rozrządu, ponieważ na niej pracuje krzywka. Po stronie szklanki nie jest utwardzana, ponieważ przylega całą powierzchnią do szklanki. Właśnie dlatego w serwisie dostępne są różne grubości wkładek, żeby je wymieniać, jeśli któraś nie jest pasowna. Szlifowanie strony przylegającej do szklanki jest ok, ale od strony krzywki nie, ponieważ wkładki są powlekane po stronie krzywki jakimś stopem niklu, który jest bardzo odporny na wycieranie. Jeśli zeszlifujesz oryginalną szklankę z tego powleczenia, nie daje takiej regulacji 10k km, ponieważ krzywka bardzo szybko zagłębi się w nieutwardzoną wkładkę szklanki.

Pozdro
Link
How far We can go ...
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post autor: carsik »

Płytki zarówno te na szklankę jak i pod szklankę są utwardzane obustronnie. Nie ma znaczenia jak ją włożysz, nie ma oznaczenia top ani manual nie opisuje takiej procedury,
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post autor: LinkPL »

W manulu na pewno tego nie ma, bo to typowo polski sposób na regulację zaworów w silnikach Toyoty, manual mówi ... za mały luz, kupujesz płytkę serwisową o zadanej grubości i ma być dobrze. Ale jak już szlifować, to tylko z jednej strony i wkładać szlifowaną stroną w szklankę, a nie na odwrót ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post autor: carsik »

LinkPL pisze:W manulu na pewno tego nie ma, bo to typowo polski sposób na regulację zaworów w silnikach Toyoty, manual mówi ... za mały luz, kupujesz płytkę serwisową o zadanej grubości i ma być dobrze. Ale jak już szlifować, to tylko z jednej strony i wkładać szlifowaną stroną w szklankę, a nie na odwrót ...

Pozdrawiam
Link
to inna sprawa. Ja tylko napisałem, że fabryczne płytki mają obie takie strony takie same. Z tym szlifowaniem płytki na szklankę to ja bym uważał, bo ona przysysa się tą polerowana powierzchnią do szklanki.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
piotrek1000
Lex user
Posty: 45
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:09
Model Lexusa: es 330
Skąd:: Tarnów
Kontakt:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post autor: piotrek1000 »

Lepiej szlifować od spodu bo nie wiadomo czy ktoś juz wczesniej tego nie robił
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk2 1997-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości