Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post Reply
Pierwien
Lex user
Posts: 52
Joined: 12 Feb 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Location: Bydgoszcz
Contact:

Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post by Pierwien »

Mam dość nietypowy problem z wypadaniem zapłonów.
Auto ma instalację LPG. Rano po mroźnej nocy po odpaleniu przez jakiś czas silnik chodzi równo. Gdy temperatura silnika osiągnie ponad 20 stopni, zaczyna się wypadanie zapłonów w cylindrze 1. Pojawia się błąd 0301 i 0430. Po osiągnięciu temperatury ponad 40 stopni, wypadanie zapłonów ustaje.

Odłączyłem instalację LPG, bo pomyślałem, że wtryskiwacz klei i przelewa, ale to nie to.
Odłączyłem LPG na stałe i na chwilę akumulator. Teraz jeżdżę na benzynie i dalej to samo.
Dodam, że na P wyczuwalne są lekkie nierówności w pracy silnika.

Jestem świeżo po wymianie oleju i filtru oleju i nic się nie zmieniło.
Świece wymieniałem jakieś 20tyś. km temu na NGK 3452.
Filtr powietrza kilka miesięcy temu.

Mechanik mi mówi, żeby jechał do gazownika. Gazownik, że to nie sprawa gazu.
Ktoś ma jakiś pomysł co na co mógłbym zwrócić uwagę?
Mam dwa interfejsy ELM327 i MVCI.

GS300 MKII 2003r. PB/LPG
WSR
Lex user
Posts: 118
Joined: 6 Nov 2016, o 17:03
Model Lexusa: RX450h
Skąd:: zachodniopomorskie
Contact:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post by WSR »

Zamień cewki, świece miejscami. Sprawdź kompresję i czy nie łapie fałszywego powietrza.
Pierwien
Lex user
Posts: 52
Joined: 12 Feb 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Location: Bydgoszcz
Contact:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post by Pierwien »

Byłem wcześniej umówiony z gazownikiem, więc majster pogrzebał trochę.
Zamienił cewki miejscami - nie pomogło.
Świecę jedną wykręcił i mówił, że wygląda OK, ale chyba nie zamieniał z inną.
Odpiął klemy na pół godziny, bo ja odpiąłem na kilka sekund, a to ponoć za krótko, żeby zresetować kompa. Po tym zabiegu podobno check nie wyskakiwał, ale pewnie silnik był już za ciepły, bo jak odebrałem, to po chwili było znowu to samo :shok:

Reset kompa chyba się udał, bo wykryło brak kalibracji żyroskopu. Poczekałem aż się nagrzeje i pojechałem do domu :jazda:
Wieczorem podpiąłem kabel MVCI i widzę P0300, P0301 i C1201. Skasowałem błędy, skalibrowałem żyroskop, bo wyłączał VSC no i przejechałem się. Rano odśnieżam na odpalonym, wsiadam do auta, a checka nie ma. Wracam z pracy i to samo.
Może komp do adaptacji mapy potrzebuje skasować C1201?

Niestety nadal silni troszkę nierówno pracuje. Sprawdziłem korekty i na banku 1 miałem bodajrze -12, a na drugim -4. Po lekkim nagrzaniu -8,63 i -3,16. Zawsze na banku 1 jest niżej.
Może po prostu sonda 1 już kończy żywot?

Tak na szybko kilka parametrów z Techstream.
IGN Advance 11,0deg
CALC LOAD 21,96%
MAF 5,45 gm/sec
Engine speed 908rpm
Vehicle speed 0km/h
Coolant Temp 60C
Os2S B1 S1 0,425V
Os2S B1 S2 0,070V
Os2S B2 S1 0,675V
Os2S B2 S2 0,035V
LONG FT #1 -8,63%
LONG FT #2 -3,16%
O2FT B1 S1 -0,04%
O2FT B1 S2 99,15%
O2FT B2 S1 -0,82%
# Codes 1
Check mode OFF
OXS2 Test COMPL
OXS1 Test COMPL

Wrzuciłbym obrazek, ale jeszcze nie umiem :(
Last edited by Pierwien on 18 Feb 2018, o 10:52, edited 1 time in total.
User avatar
piotrek_camry
Lex user
Posts: 205
Joined: 16 Oct 2016, o 21:37
Model Lexusa: Camry x2
Skąd:: Wojnów/Siedlce
Contact:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post by piotrek_camry »

Zawory regulowałeś?
Pierwien
Lex user
Posts: 52
Joined: 12 Feb 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Location: Bydgoszcz
Contact:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post by Pierwien »

Zaworów nie regulowałem.
Gazownik, u którego byłem w tygodniu, nie miał czasu dłużej siedzieć przy aucie, bo gdzieś wyjeżdżał i będzie dopiero w poniedziałek. Mam do niego zadzwonić i się umówić, ale chyba najpierw podjadę do mojego mechanika i na początek zmierzę kompresję.
Na szybko przychodzi mi do głowy odłączyć sondy i zobaczyć jak wtedy będzie chodził. Na parkingu nawet świecy nie wymienię, bo nie mam klucza. Chyba czas zainwestować w kilka nowych gratów :)

Poza opisanym problemem nie zauważyłem jakiegoś nagłego spadku mocy. A po myjni to nawet jakby lepiej się zbiera :zryw:
Raz na jakiś czas pojawia się błąd katalizatora P0430. Mimo to na przeglądzie spaliny dobre.
User avatar
ghostmateus
Lex Driver
Posts: 554
Joined: 5 Jan 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Location: Opolskie
Contact:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post by ghostmateus »

Ja bym się przyglądał uważnie sondom bo mogą już dogorywać ;)
User avatar
LinkPL
Lex Maniak
Posts: 795
Joined: 9 Nov 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Contact:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post by LinkPL »

Druga sonda pokazuje jakieś głupoty na b1 ...

Sprawdź czujnik temepratury ... włącz sobie wykres temperatury i odpal samochód na zimnym aż się nagrzeje, czy nie ma jakichś skoków będzie widać na wykresie ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Pierwien
Lex user
Posts: 52
Joined: 12 Feb 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Location: Bydgoszcz
Contact:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post by Pierwien »

Poprawiłem dane z odczytów (dwa razy był Os2S B1 zamiast Os2S B2).

Czujnik temperatury jest OK. Tu akurat zrobiłem zrzut danych jak silnik jeszcze nie był nagrzany do końca. Grzeje się równo i nie ma skoków.
Za to wykres O2FT B1 S2 to linia prosta, ale nie sprawdzałem od zimnego. Dzisiaj postaram się temu przyjrzeć.
Pierwien
Lex user
Posts: 52
Joined: 12 Feb 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Location: Bydgoszcz
Contact:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post by Pierwien »

A czy to nie jest tak, że taka wysoka wartość (O2FT B1 S2 99,15%) wskazuje na poprawne działanie katalizatora?
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post by owczar »

Sondy na zimnym silniku nie mają znaczenia. Chwilowy odczyt sondy jest bezużyteczny. Jakakolwiek diagnostyka sond powinna odbywać się na nagrzanym silniku, a wykresy powinny zawierać tps maf rpm i oczywiście sondy.

Zacznij od regulacji zaworów. Jeśli chcesz robić pomiar kompresji to zrób w temp silnika w której problem występuje. Dwa pomiary. Na sucho i z próbą olejowa.
Post Reply

Return to “GS mk2 1997-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests