Problemy po instalacji

Problemy oraz informacje na temat użytkowania instalacji LPG
Awatar użytkownika
Adolvo
Lex user
Posty: 239
Rejestracja: 10 wrz 2014, o 07:51
Model Lexusa: LS460
Skąd:: mazowieckie
Kontakt:

Problemy po instalacji

Post autor: Adolvo »

Panowie,
wiem, że jest tu kilka osób, które posiadają dużą wiedzę.. w tym wypadku potrzebuję pomocy przy LPG..
za każdą wskazówkę będę wdzięczny..

w wielkim skrócie.. po założeniu instalacji powstało parę problemów..
nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie, sterownik STAG qmax, reduktor KME Twin,
wtryski bodaj Herrcules..
auto wystrojone na sondzie szerokopasmowej.. ponoć jest ok..

1. auto na zimno pracuje bardzo brzydko.. jakby nie pracowało na 2-3 cylindrach (Pb).. przy przyspieszaniu się dusi..
po lekkim rozgrzaniu wszystko się uspokaja, silnik pracuje w miarę ok, jedzie bez problemów..

2. niestety.. przy przyspieszaniu odcina LPG, przy małym poziomie gazu w zbiorniku..
po czym okazuje się, że jadąc spokojnie mogę przejechać jeszcze co najmniej 30-40km.. na pełnym zbiorniku objaw nie występuje..
wstępnie okazało się, że tankuję najwyżej 44 l do pierwszego odcięcia LPG (na pewno jeszcze było sporo gazu w zbiorniku)..
coś poprawiono i teraz ma być lepiej.. tłumaczono mi coś o złej budowie elektrozaworu w butli, wymieniono jakąś część..
butla zamontowana w dobrą stronę..

auto przed instalacją miało wymieniony rozrząd, świece, sondy pierwsze na obu bankach.. zostało przygotowane do instalacji..
po tych wymianach przejechało ponad 600km i było wszystko ok..

po strojeniu, po kilkunastu km pojawił się błąd sondy na banku 1 (P0135 i P0420) - pytanie czy uszkodzenie czy w jakikolwiek sposób instalacja LPG mogła spowodować ten błąd ponownie?
wczoraj wyskoczyły dodatkowo P1663 i P1354 - zawór OCV na banku 2 (tu być może wtyczka, bo ponoć była strzaskana i umocowana została na opaski) - tu pytanie podobne,
czy oprócz ingerencji mechanicznej, czyli uszkodzenie kostki, instalacja LPG może coś w tym temacie "bruździć"

poniżej wrzucam poglądowy filmik korekt od odpalenia auta na zimno.. czyli najpierw pracuje na Pb a po osiągnięciu temp ok 40-45 pracuje na LPG..

będę wdzięczny za pomoc albo jakieś wskazówki..
https://youtu.be/y16aY8Zr9ak
Obrazek
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Problemy po instalacji

Post autor: owczar »

Co do tego odcinania to coś z zasilaniem LPG - albo wielozawór, albo gdzieś przygięte faro. Może coś z przewodem zasysającym przy wielozaworze.
Dobrze byłoby przyjrzeć się oscylogramom z jazdy żeby sprawdzić jak spada ciśnienie gdy gazu w butli jest więcej i kiedy mniej.

Co do filmu. Nie wiem jak w OL wygląda strojenie, ale w CL wygląda jakby nie było strojone wcale! Szczególnie na biegu jałowym. Albo jest gdzieś lewe powietrze albo jest za bogato na LPG. Podczas jazdy na LPG w CL komputer uczy się korekt, które są bazą do map na zimnym silniku. Komp korzysta z tych map na PB - jak widać są ciągle na minusie. Może być tak, że po prostu mieszanka na zimnym jest za uboga i stąd te problemy na zimnym.

Przydałyby się oscylogramy i informacja jakie dysze zostały założone.

Co do błędów - zrobiłbym reset przez odpięcie klemy minusowej na 2 minuty, a potem jeździł tylko na PB. Może jakieś poruszone wtyczki itp. też mogą być przyczyną.

Generalnie to auto nie powinno wyjechać z warsztatu tak wystrojone.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy po instalacji

Post autor: carsik »

szanowny kolego Owczar, masz tylko część obrazu i a od ręki zaczynasz mówić, że auto nie powinno wyjechać tak wystrojone. Ale wyjechało i było dobrze bo stroiłem je własnoręcznie przy pomocy sondy stosowanej w wielu autach. No chyba, że umarła w dziwny sposób ale raczej tego nie widzę. Było wystrojone jak należy zgodnie ze wskazaniami sondy. Problemem który się pojawił był/jest wielozawór. Przy mniejszych stanie gazu w butli przymykał przepływ gazu aż do spadku ciśnienia w układzie LPG. Po drobnych zmianach w wielozaworze auto wróciło do normy a przynajmniej tak się wydawało po kilkunastu kilometrach różnych prób. Wszystko działało jak należy. Klient odebrał auto i problem powrócił po chyba 20 kilometrach. Na razie nie wiemy co jest przyczyną, jutro będzie chyba okazja sprawdzić. Hercules ma seryjne bardzo odpowiednie dysze do tego pojazdu i we wszystkich do tej pory LS430 jeździ bezstresowo. Tyle w temacie różnych gdybań.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Problemy po instalacji

Post autor: owczar »

Carsik a co ma sonda szerokopasmowa w close loop?

Korekty na idle po -30 czyli maxymalne możliwe. To nie jest gdybanie - to fakt, który widać w logach. Nie wróżę z fusów tylko opisuje co widzę. Idę się zakład że po resecie ecu i jeździe tylko na PB korekty będą zgoła inne. Chyba ze gdzieś jest lewe powietrze albo maf uszkodzony. Lewe powietrze jest oczywiście prawdopodobne bo korekty są największe na biegu jałowym. Ale niezależnie co jest przyczyną, uważam że auto nie powinno opuścić w takim stanie warsztatu.

Sondy szerokopasmowej nie używa się w strojeniu w cl - bo przecież ecu zawsze zadba żeby było to samo AFR. Dąży się do tych samych ltft w tych samych warunkach żeby ecu nie glupialo po przelaczeniu między pb, a lpg. A dopiero poza CL używa się sondy. Zresztą w cl prawie każdy sterownik poradzi sobie sam. Lpg tech po 50km, po 25km na każdym z paliw w różnych warunkach tak ustawia mnożnik, że ręcznie nie ma co poprawiać. Zostaje tylko weryfikacja ol - która często też nie wymaga korekty. Sterownik ma w sofcie większość dostępnych wtryskiwaczy i potrafi estymowac OL na podstawie CL. Ale oczywiście trzeba to sprawdzić.

Nie lepiej po prostu wymienić ten wielozawor na gwarancji niż go przerabiać i tracić gwarancję producenta?
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy po instalacji

Post autor: carsik »

no a widziałeś błąd P0420?
Sondy używa sie zawsze :) w końcu po to jest aby widzieć co się dzieje. To czy dotykasz parametrów czy nie to zupełnie osobna sprawa.
No i uważasz, że sterownik gazowy nie daje sobie rady w zakresach CL podłączony do sondy?

Nie jest lepiej wymienić wielozawór bo wszystkie nowe mają ten sam błąd konstrukcji.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
Adolvo
Lex user
Posty: 239
Rejestracja: 10 wrz 2014, o 07:51
Model Lexusa: LS460
Skąd:: mazowieckie
Kontakt:

Re: Problemy po instalacji

Post autor: Adolvo »

gwoli ścisłości.. P0420 pojawił się po strojeniu..

przed montażem auto po wymianie sond przejechało ponad 500km bez alarmów..
fakty.. sonda uniwersalna Denso Dox 0109..
obie sondy uniwersalne..

niestety wszelkie problemy pojawiły się po montażu instalacji..
Ostatnio zmieniony 22 mar 2018, o 23:12 przez Adolvo, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: Problemy po instalacji

Post autor: Yarecki »

carsik pisze: Nie jest lepiej wymienić wielozawór bo wszystkie nowe mają ten sam błąd konstrukcji.
Chyba nie chcesz powiedzieć że bebeszysz wielozawór EXTRA po ty bo to auto obrobił - mam nadzieje iż zdajesz sobie sprawę z czym to się wiąże.
Extra obrabia ten motor z wielkim zapasem, jak i również audi S6 4.2, które jest bardziej paliwożerne od 3uz-fe.
Chyba ze zastosowałeś zwykłe wielo ale to juz wtedy strzał w kolano.
Poza tym skoro auto jest totalnie źle wystrojone w CL to niby jak ma byc dobrze w OL.
Dodam tylko że połowa twina czyli 1 tur jest wstanie przy spokojnej jeździe obrobić wspomniane audi S6 bez problemu zatem nie bardzo rozumie wymówkę niesprawnych fabrycznie wielozaworów.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2018, o 23:19 przez Yarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Problemy po instalacji

Post autor: owczar »

Przy takich korektach błąd wydajności katalizatora w ogóle pomijam. Póki nie wrócą do normalnego zakresu nie ma co szukać tutaj awarii katalizatora. Poza tym sondy za katalizatorem to sondy monitorujace nie mające wpływu na korekty.

Monitorować można sobie zawsze, ale nie stroi się po AFR układu zamkniętego że sprzezeniem zwrotnym po sondzie szerokopasmowej z zewnątrz kiedy sam układ sam siebie monitoruje. Trzeba tylko mu podać odpowiedni mnożnik na zasilaniu lpg by korekta układu pierwotnego byla taka sama. W OL to zupełnie inna bajka i tutaj musimy znać dokładny AFR.

Tak wyglądają korekty w 3uz w podobnych temp
https://youtu.be/_T7gRvvinMg

Co do wielozaworu - u mnie wielozawor extra działa jak ta lala. Po przelaxzeniu na lpg przy WOT zostaje gazu na 10km muskajac pedal gazu.
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: Problemy po instalacji

Post autor: Yarecki »

owczar pisze:Przy takich korektach błąd wydajności katalizatora w ogóle pomijam. Póki nie wrócą do normalnego zakresu nie ma co szukać tutaj awarii katalizatora. Poza tym sondy za katalizatorem to sondy monitorujace nie mające wpływu na korekty.

Monitorować można sobie zawsze, ale nie stroi się po AFR układu zamkniętego że sprzezeniem zwrotnym po sondzie szerokopasmowej z zewnątrz kiedy sam układ sam siebie monitoruje. Trzeba tylko mu podać odpowiedni mnożnik na zasilaniu lpg by korekta układu pierwotnego byla taka sama. W OL to zupełnie inna bajka i tutaj musimy znać dokładny AFR.

Tak wyglądają korekty w 3uz w podobnych temp
https://youtu.be/_T7gRvvinMg

Co do wielozaworu - u mnie wielozawor extra działa jak ta lala. Po przelaxzeniu na lpg przy WOT zostaje gazu na 10km muskajac pedal gazu.
Dokładnie jak Mówi Owczar, zresztą to samo napisałem wyżej - CL musi się zgadzać.
Sonda AFR jest zapięta ciągle i widać jej wskazania również w CL ale nie znaczy że należy tam korygować :biggrin2: :ok: .
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy po instalacji

Post autor: carsik »

owczar pisze:Przy takich korektach błąd wydajności katalizatora w ogóle pomijam. Póki nie wrócą do normalnego zakresu nie ma co szukać tutaj awarii katalizatora. Poza tym sondy za katalizatorem to sondy monitorujace nie mające wpływu na korekty.

Monitorować można sobie zawsze, ale nie stroi się po AFR układu zamkniętego że sprzezeniem zwrotnym po sondzie szerokopasmowej z zewnątrz kiedy sam układ sam siebie monitoruje. Trzeba tylko mu podać odpowiedni mnożnik na zasilaniu lpg by korekta układu pierwotnego byla taka sama. W OL to zupełnie inna bajka i tutaj musimy znać dokładny AFR.

Tak wyglądają korekty w 3uz w podobnych temp
https://youtu.be/_T7gRvvinMg

Co do wielozaworu - u mnie wielozawor extra działa jak ta lala. Po przelaxzeniu na lpg przy WOT zostaje gazu na 10km muskajac pedal gazu.
a gdzie napisałem o strojeniu w CL? Napisałem, że sonda jest podpięta cały i widać co się dzieje.
A masz nowy wielozawór? Jak zobaczysz nową serię produkcyjna to zrozumiesz. Będą seryjne zwroty.
No to w takim razie Qmax na śmieci. :biggrin2:
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy techniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości