Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

ODPOWIEDZ
Pierwien
Lex user
Posty: 52
Rejestracja: 12 lut 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: Pierwien »

Wczoraj przejechałem się i nadal bez zmian. Umówiłem się już z innym mechanikiem na poniedziałek i może coś wyczaruje.

Dziś rano postanowiłem znowu ruszyć auto by podjechać do sklepu budowlanego po brakujące materiały do remontu. Zajrzałem pod maskę, bo a nóż wpadnie nowy pomysł do głowy. Zdjąłem wężyk od zaworku PCV, który wymieniłem przedwczoraj i nie wierzę własnym oczom. Olej wyłazi tak samo jak w starym.
Pomyślałem, że może za dużo oleju. Wyjąłem bagnecik, przetarłem szmatką, sprawdzam poziom... za dużo. Sprawdzam jeszcze raz, znów za dużo.

Czy zbyt wysoki poziom oleju może być przyczyną pocenia się PCV i w konsekwencji wypadania zapłonów?
Czy sprawny zawór PCV ma prawo puszczać olej?
Czy orientuje się ktoś ile litrów przypada na cm bagnetu w 2JZ GE?
Pierwien
Lex user
Posty: 52
Rejestracja: 12 lut 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: Pierwien »

Byłem wczoraj w warsztacie Yakuza przy ul. Strzeleckiej w Bydgoszczy. Facet kazał zadzwonić w poniedziałek, bo do końca tygodnia ma dużą robotę.
Jego pracownik podszedł na chwilę do auta i stwierdził, że to raczej nie zawory, tylko lewe powietrze, bo słyszy syczenie.
Kazał zapytać w ASO o uszczelki kolektora, bo być może magicy wymieniający uszczelkę pod pokrywa zaworów poniszczyli lub założyli brudną i może stamtąd zaciągać.
Jak jechałem do niego, to prawie mi zgasł. Z kolei w drodze do domu przez pewien czas korekty zachowywały się normalnie, aż do momentu mocniejszego hamowania, bo się tłoczno zrobiło.

Ktoś ma jakieś doświadczenie z tym warsztatem?
Mam dziwne odczucia, bo majster próbował mi wcisnąć używaną skrzynię biegów "na zapas" pochodzącą z supry, która u nich stoi po przeróbkach.
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: gmiter »

Ci z Yakuzy to akurat są średni do tego silnika. Nie podjęli się nawet regulacji luzów zaworowych co jest mega prostą czynnością. Ja bym ich olał.
Awatar użytkownika
Bochut
Lex user
Posty: 153
Rejestracja: 13 lis 2013, o 09:22
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Kujawy
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: Bochut »

Pierwien pisze:Mam dziwne odczucia, bo majster próbował mi wcisnąć używaną skrzynię biegów "na zapas" pochodzącą z supry, która u nich stoi po przeróbkach.
:laugh1: jak majster coś wciska to wiadomo że nadaje się do TVN "Będzie Pan zadowolony" było by ciekawie.
Moja propozycja to wymienić zawór VVti na inny nawet używany jak znajdziesz :) to że go wymoczyłeś w niczym nie pomoże. PS. To tylko propozycja bo u mnie było podobnie i to pomogło :P
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: gmiter »

Wymoczenie nie pomoże, ale jak się go wrzuci do nafty i podłączy zasilanie przez generator żeby pracował bardzo szybko to zawór się ładnie oczyści. Ja ustawiam 10-20 cykli na sekundę dla tego typu zaworów i syf wylatuje elegancko :)
hydrant23
Lex Driver
Posty: 691
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
Model Lexusa: GS430 mkIII
Skąd:: zamosc
Lokalizacja: zamosc
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: hydrant23 »

jeśli uszczelka kolektora to mała kasa to bym wymienił, swego czasu miałem problem z miśkiem gti , ze szarpał na niski obr jak najęty , nawet podniosłem obroty do ponad 1000 , bo szarpało jak diabli , wszystko było sprawdzone-dosłownie , aż w końcu jakiś elektryk wymienił uszczelkę pod kolektorem ssącym 30zł....
Pierwien
Lex user
Posty: 52
Rejestracja: 12 lut 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: Pierwien »

Zawór VVTi kupiłem nowy na Ali i nic to nie dało. Wróciłem do oryginalnego, a ten będę miał na zaś. Po za tym zawór i filtr był czysty i nie zauważyłem jakiś oporów mechanicznych.

@hydrant23
Dziś dzwoniłem do Toyoty i górną uszczelkę 17849-46020 będę miał od reki za 35zł. Tą niżej 17849-46020 na piątek lub sobotę za 56zł.
Czy jeszcze jakąś pominąłem?
Ci z Yakuzy to akurat są średni do tego silnika. Nie podjęli się nawet regulacji luzów zaworowych co jest mega prostą czynnością. Ja bym ich olał.
Majster nie powiedział, że nie zrobi. Przez telefon gadałem i mówił, że nie ma problemu. Tylko jak poprosiłem, żeby podszedł do auta, to od razu powiedział, że coś gdzieś syczy.
Dwa źródła nieszczelności zlokalizowałem sam i syczy mniej, ale nadal syczy, więc wypadałoby najpierw usunąć wszystkie nieszczelność.
Jak znasz dobry warsztat w Bydgoszczy, który mnie nie spuści na drzewo za samo hasło "regulacja zaworów w Lexusie" to chętnie tam pojadę.
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: gmiter »

Nie znam dobrego w Bydgoszczy - wszyscy spouszczają na drzewo. Ale masz namiar na PW pod Toruniem.
Awatar użytkownika
Bochut
Lex user
Posty: 153
Rejestracja: 13 lis 2013, o 09:22
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Kujawy
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: Bochut »

Pierwien pisze:Zawór VVTi kupiłem nowy na Ali i nic to nie dało.
Aliexpress powiadasz :pijak:
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: gmiter »

Na Ali chinole mają czasami dobre zamienniki. A zawór VVTi to nie jest technologia kosmiczna nie do podrobienia. Ot zwykła cewka + tulejka + tłoczek/wałek
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk2 1997-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości