GS300 MK3 mocowanie kolumny amortyzatora przód

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach
ODPOWIEDZ
madam
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Kontakt:

GS300 MK3 mocowanie kolumny amortyzatora przód

Post autor: madam »

cześć,
czy ktoś z Was mógłby podpowiedzieć jak wygląda górne mocowanie kolumny McPherson w GS MKIII ze zwykłym zawieszeniem? Czy występuje tam np górne łożysko kolumny amortyzatora?
Pytam się, bo podejrzewam w swoim GS-ie że coś jest na rzeczy w tym temacie tzn:
- na manewrach postojowych wspomaganie kierownicy działa trochę zbyt słabo wg mnie
- po wyjściu ze skrętu kierownica nie prostuje się do końca.
- w trasie przy większych prędkościach jest taki efekt jakby skokowego skrętu kierownicy
- po dłuższym postoju przy próbie ruszenia autem i skręcenia kół jest taki skrzyp pochodzący wg mnie ze sprężyny przedniej (podobny do odpuszczania klocków po dłuższym postoju)

Kiedyś identyczny efekt miałem w innym aucie, powodem było zatarte łożysko kolumny amortyzatora i skończyło się to pęknięciem sprężyny która podczas skrętów dostawała naprężeń skrętnych aż w końcu nie wytrzymała.
W internecie nigdzie nie znalazłem czegoś takiego jak łożysko amortyzatora dla GS III.

AM
madam
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Kontakt:

Re: GS300 MK3 mocowanie kolumny amortyzatora przód

Post autor: madam »

znalazłem w sieci taką część. Zastanawiam się czy łożysko które tam siedzi jest się w stanie zatrzeć .

http://aktyw.pl/p/391506/NTYAD-TY-028/M ... 2005-.html
madam
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Kontakt:

Re: GS300 MK3 mocowanie kolumny amortyzatora przód

Post autor: madam »

Aha, widać to faktycznie na zdjęciu - dzięki. Czyli może to być kwestia któregoś ze sworzni
madam
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Kontakt:

Re: GS300 MK3 mocowanie kolumny amortyzatora przód

Post autor: madam »

Byłem dziś u mechanika specjalizującego się w zawieszeniach. Panowie sprawdzili część mechaniczną zawieszenia, nie stwierdzili nigdzie luzów. Jeden z nich przejechał się na test drogowy i stwierdził że:
- wspomaganie w moim GS-ie działa faktycznie trochę topornie, szczególnie jak na auto tej klasy. Podobno wspomaganie jest tu elektryczne i byćmoże jest możliwość zmiany wydajności pompy, Niestety oni nie byli w stanie tego sprawdzić lub zmienić.
- efekt nieprostowania się kierownicy do końca (pozostaje ok 12 stopni) należy skorygować elektronicznie poprzez sprawdzenie/kalibrację kąta skrętu

Cy ktoś z Was coś podpowie, doradzi ?
Awatar użytkownika
AGI
Lex user
Posty: 42
Rejestracja: 6 sie 2018, o 13:49
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: GS300 MK3 mocowanie kolumny amortyzatora przód

Post autor: AGI »

Kalibracja konta skrętu:
There are 2 ways to do this, with TechStream and without.

With TechStream:
1) Connect TechStream to DLC3
2) Park on a level surface (inclination of less than 1%). Ensure shift lever is in "P" and parking brake is applied. Do not move, tilt, or shake the vehicle - the vehicle must be stationary throughout the entire process. Leave the engine idling.
3) In the OBD Menu, go to option 4 (ABS/VSC/TRAC), press ENTER to the warning screen, then in the Diagnostic Menu, select option 6 (Reset Memory), select YES, press ENTER to the COMPLETED screen, then select option 7 (Signal Check), press ENTER to CONTINUE, then wait for the VSC/TRAC/ABS lights to flash at 0.13 second intervals, then press EXIT, then press YES to the confirm exit screen.
4) Drive vehicle for 5 minutes to confirm Zero Point Calibration is complete. Note Steering Angle Sensor may remain at 1150 until the vehicle reaches 28mph. This is a normal condition until the learned values of the steering angle have been achieved.

Without TechStream:
1) Park on a level surface (less than 1% inclination), do not tilt, move, or shake the vehicle, ensure shift lever is in "P"
2) Turn ignition to ON
3) Using SST 09843-18040 or a paperclip, repeat a cycle of short and open between terminals Ts (pin 12) and CG (pin 4) of the DLC3 4 times or more without 8 seconds.
4) Verify VSC light is lit indicating the recorded zero point is erased
5) Turn ignition to OFF
6) Ensure Ts and CG pins are disconnected
7) Turn ignition to ON
8) Check that VSC light goes off after about 15 seconds after ignition is turned ON
9) After ensuring the VSC light remains off for 2 seconds, turn ignition to OFF
10) Connect Ts and CG again
11) Turn ignition ON
12) After turning ignition on, check that VSC light is lit for 4 seconds and then starts quick blinking at 0.13 second intervals
13) After ensuring the blinking of the VSC light for 2 seconds, turn ignition to OFF
14) Remove the short between Ts and CG
15) Drive the vehicle for at least 5 minutes to confirm Zero Point Calibration is complete. Note Steering Angle Sensor may remain at 1150 until the vehicle reaches 28mph. This is a normal condition until the learned values of the steering angle have been achieved.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości